کتاب «فرهنگ، توسعه و خودکشی در غرب ایران» منتشر شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کتاب «فرهنگ، توسعه و خودکشی در غرب ایران» منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر کتاب «فرهنگ، توسعه و خودکشی در غرب ایران» تألیف اردشیر بهرامی، (انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی) به نقد برنامه های توسعه دوران بعد از انقلاب اسلامی و پدیده شوم خودکشی مناطق در غرب ایران پرداخته است.

این نویسنده در کتاب خود معتقد است: خودکشی اعتراضی تاریخی به شرایط فقر، محرومیت، بی عدالتی و نابرابری های اجتماعی در زندگی است. از منظری دیگر اعتراضی به خشونت ها و خرده فرهنگ هایی است که در شرایط امروزه به مثابه موانع آزادی های فردی، انتخاب ها و تحقق استعدادهاست.

همزمانی نامیمون سه عنصر: زیست جهان سنت ها، فقر و نابرابری اجتماعی که موجب مرگ فهم مشترک در کنش های انسانی است. کتاب «فرهنگ‌، توسعه و خودکشی در غرب ایران» حاصل مطالعات و پژوهش های میدانی نگارنده است که با رویکرد ترکیبی انسان‌شناختی و جامعه‌شناختی نگاشته شده است.

مجموعه تحلیل ها و تفسیرهای کتاب بر محور چگونگی تعامل زیست جهان های سنت با دوران در حال تجربه نوسازی و پدیداری خودکشی جوانان و زنان می چرخد. اغلب مردم می پندارند «پدیداری فقر، تیره‌بختی، خشونت ها و یأس در زندگی اجتماعی منطقه نتیجه بی‌توجهی دولت مردان یا فرهنگ سنتی است؟! »

اما باید پرسید این مسائل اجتماعی طی چه فرایندهای رخ داده و در زندگی مردم ماندگار شده اند؟….

کتاب « فرهنگ، توسعه و خودکشی در غرب ایران» علیرغم طرح دیدگاه نظری جامعه شناختی و انسان شناختی پیرامون نقد تجربه نوسازی، توسعه و بازتولید زیست جهان سنت ها در دروان کنونی افزایش کنش های اعتراضی به ترسیم وضعیت اجتماعی ناخرسند نسل های نوجوان و جوان و زنان در عرصه اجتماعی خویش می پردازد. همچنین برای سیاست گذاران و برنامه ریزان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی راهبردها و رویکردهای واقع بینانه و مفیدی پیشنهاد می کند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false