کارخانه آلومینیوم سازی اراک همچنان در حاشیه| از انتخابات کارگری تا کاهش مشکوک تولیدات - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کارخانه آلومینیوم سازی اراک همچنان در حاشیه| از انتخابات کارگری تا کاهش مشکوک تولیدات

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، خبرهای نه چندان خوشایندی از شرکت آلومینیوم سازی اراک به گوش می رسد که بخشی از آن از سوی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و بازرسی ریاست جمهوری قابل بررسی است. البته این گزارش را باید کمیسیون صنایع مجلس هم رصد کند تا به نتیجه برسد.

در خبرها آمده که شرکت آلومینیوم سازی اراک که روزگاری از تولید کنندگان شماره یک محصولات »بیلت» { این شمش ها اغلب در صنایع اکستروژن کاربرد دارند و بر اساس سفارش مشتریان در انواع گروه های آلیاژی کارپذیر طبق استاندارد بین المللی و در قطرهای مختلف از تولید می شوند.} بوده دیگر این محصول را تولید نمی کند و یا تولیداتی هم که دارد بسیار اندک است. برخی کارگران می گویند که مدیرانشان مدعی شدند که »بیلت» یا همان فلزات آلیاژی بازار خوبی ندارد در حالی که مشاهده شده یکی از آقایان خاص این کارخانه در منطقه شهرک صنعتی خیرآباد اراک کارخانه تولید همین فلز را دارد! یعنی طرف تولید کارخانه را به نحوی کم کرده تا کارخانه خودش رونق بگیرد! این اقدام موجب شده تا کارگاه برش بسته بندی شرکت به زودی رو به تعطیلی برود.

همچنین در حالی که فراخوان رسمی انتخابات شورای کارگری کارخانه اعلام شده برخی نهادهای خاص کاندیداها را دعوت کرده اند تا به صورت خودجوش انصراف دهند و همین موجب می شود که خواسته یا ناخواسته کاندیداهای مورد عنایت اعضای هیات مدیره و سهامدار وارد این شورا شوند. بعنوان مثال یکی از کارگران در صفحه اینستاگرام خود نامه انصراف خود از کاندیداتوری را منتشر کرده که کمی غیرعادی است. چرا باید یک نهاد خاص به بهانه تائید صلاحیت کارگر را بخواهد و بگوید انصراف بده؟ (البته این موضوع را به آقای وزیرگزارش دادم)

نکته دیگر آنکه گفته شده حقوق مدیرعامل این کارخانه در ردیف حقوق های نجومی قراردارد و بر خلاف قانون دسترسی آزاد به اطلاعات هیچ اطلاعاتی از تولید و فروش و حقوق مدیران کارخانه در دسترس نیست.

این اخبار در حالی است که هم اکنون تعداد ۴۰۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کارند و در سالهای گذشته اعتراضات کارگران به دلیل کاهش نیروی انسانی و افزایش فشارکار بوده است. در سال ۱۳۹۹ اعتراضات کارگران این کارخانه تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت که در نهایت موجب شد تا ۲۴۰ ساعت اضافه کاری، بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و اصلاح چارت سازمانی کارکنان برای کارگران دریافت و اجرا شود که در مجموع حدود چند ده میلیارد تومان هزینه روی دست کارخانه گذاشت. حالا آیا کارخانه اجازه می دهد کارگران معترض سکان شورا را بدست بگیرند؟

کارگران برای ارسال مدارک و مستندات هرگونه فساد و تخلفات می توانند با خبرنگار ضدفساد ارتباط برقرار کنند. ۰۹۱۲۶۵۰۱۵۶۴ (واتس آپ)

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false