کاربرد های ارز دیجیتال و تاثیر آن بر زندگی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کاربرد های ارز دیجیتال و تاثیر آن بر زندگی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر بیت کوین در واقع شروع کننده ی همه چیز بود و اولین ارز مجازی بود که شرایطی بوجود آورد که ارز دیجیتال مانند دیگر ارزها، غیر قابل کپی و معتبر باشد. اما اینکه کاربرد ارز دیجیتال  در زندگی ما چیست و به چه کار می آید چیزی است که در این مقاله به بیان آن خواهیم پرداخت.

هر چند بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا با وضع قوانین شدید، معاملات رمزارزها را محدود کنند، با این وجود رمزارزها از جمله بیت کوین امروزه جای خود را در زندگی مردم در نقاط مختلف جهان پیدا کرده اند و هر روز شاهد گسترش بیشتر و بیشتر رمزارزها هستیم.

انواع پرداخت

ما در زندگی معمولی خود از پول برای خرید کالا و خدمات استفاده می کنیم که به خرید حضوری و غیرحضوری تقسیم بندی می شود.

نکته جالب توجه در مورد رمزارزها، امکان استفاده از آنها در معاملات مختلف روزانه به اشکال گوناگون می باشد.

مثلا در ژاپن شما با خرید بیت کوین می توانید بهای خرید اتومبیل خود را پرداخت کنید. یا برای خرید از از سایت هایی هایی مانند آمازون می توانید از بیت کوین استفاده کنید.

همچنین  هزاران فروشگاه آنلاین و آفلاین برای انواع سرویس های میزبانی وب، خرید خواراکی در فروشگاه های سطح شهر، خرید بلیط هواپیما، سفر به فضا و غیره این ارز را بعنوان وجه معامله پذیرفته اند.

اگر قصد دارید فروشگاه های آنلاین و آفلاین که در خارج از کشور امکان خرید با بیت کوین را فراهم کرده اند را بیابید، کافیست عباراتی مانند buy with bitcoin و یا shops accepting bitcoin را در گوگل جستجو کنید.

بیت کوین حتی در برخی کشورهای جهان مثل نیوزلند، ابزاری برای پرداخت حقوق کارکنان است و برخی از شرکت های حوزه تکنولوژی در ژاپن قصد دارند در آینده حقوق کارکنان خود را با بیت کوین پرداخت کنند.

در برخی هتل ها و مراکز توریستی جهان می توان هزینه اقامت و استفاده از خدمات را با بیت کوین پرداخت کرد.

همانطور که مشخص است، کاربرد خرید و فروش بیت کوین در زندگی روزمره به سرعت در حال افزایش است اما هنوز هم با جایگاه اصلی خود فاصله زیادی دارد. در ایران هم هنوز کاربرد بیت کوین بسیار محدود است و تعداد کمی از مردم از آن استفاده می کنند ولی به نظر می رسد این روند در حال تغییر است.

بیت کوین برای نقل و انتقال پول

علاوه بر خرید و سرمایه گذاری، بیت کوین در برخی مواقع می تواند یک راهکار عالی برای انتقال پول برون مرزی و درون مرزی باشد.

اگر خواستید بدهی خود به دیگران را از طریق بیت کوین بپردازید کافیست خود را به خودپردازهای فروش بیت کوین که در بسیاری از نقاط جهان نصب شده اند، برسانید و انتقال وجه را انجام دهید.

امروزه برخی کشورها با گسترش مبادلات بین کشوری و به منظور جلوگیری از دخالت دیگران به دنبال رسیدن به یک ارز مشترک برای انجام معاملات تجاری خود هستند که ارز دیجیتال می تواند گزینه مناسبی دراین زمینه باشد.

مزیت های انتقال پول با بیت کوین

کارمزد بسیار پایین در مقایسه با سایر روش ها: بیشتر اوقات کارمزد انتقال کمتر از 1 دلار است.

امکان نقد کردن سریع: تراکنش های بیت کوین در صورتی که کارمزد مناسبی برای آنها تعریف شود، در کمتر از یک ساعت تایید می شوند.

عدم نگرانی از تحریم: هیچ کس نمی تواند شبکه بیت کوین را تحریم کند، حتی در صورت بسته شدن یک کیف پول برای کاربران یک کشور، کیف پول های زیادی هستند که می توان از آنها استفاده کرد.

معایب انتقال پول با بیت کوین

عدم وجود دانش لازم: کار کردن با بیت کوین و کیف پول های آن ساده است ولی شخص باید در کارکردن با تکنولوژی راحت باشد و حداقل ها را بداند.

عدم اطمینان و عدم تمایل به تغییر: برخی افراد به دلیل اینکه همواره با سیستم های دولتی و چیزهای قابل لمس سروکار داشته اند، ترجیح می دهند درگیر پارادایم قبلی بمانند و تغییر نکنند.

علاوه بر موارد فوق، خطرات امنیتی نیز هست. یک اشتباه در ارسال بیت کوین می تواند باعث ارسال مقادیر اشتباه و یا ارسال به کیف پول اشتباه شود. کارکردن با بیت کوین نیاز به دقت و هوشیاری دارد.

سخن آخر

کاربردهای اصلی بیت کوین در ایران که شامل پرداخت برای هزینه ها، خرید آنلاین و آفلاین، سرمایه گذاری، معامله گری و نقل و انتقال پول بین طرفین است را برای شما شرح دادیم.

بیت کوین نیز مانند هر ارز دیگری می تواند هم برای اقدامات سازنده، فعالیت های سالم و قانونی استفاده شود و هم اینکه مورد استفاده خلافکاران و پولشویی قرار گیرد.

باید توجه داشت اکوسیستم بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال رشد است و طی سال های آینده نقش زیادی در زندگی روزمره افراد در دنیا بازی خواهد کرد. بنابراین بهتر است در این مورد بیشتر بیاموزیم و حتی استفاده از آنها را شروع کنیم تا از سایرین عقب نمانیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false