پول نداریم| بیماران خاص لطفا بمیرند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پول نداریم| بیماران خاص لطفا بمیرند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر مهدی شادنوش در رابطه با اعتبارات مربوط به بیماران خاصدر بودجه سال ۹۸ گفت: در جلسه روز گذشته با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سازمان برنامه و بودجه مطالب بسیار خوبی پیرامون اعتبارات بیماران خاص مطرح شد. اما متاسفانه سخنگوی کمیسیون تنها نظرات سازمان برنامه بودجه را منعکس کرده و اشاره‌ای به نظرات و خواسته‌های ما نداشته است.
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: متاسفانه ردیف اصلی بودجه بیماران خاص نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته است از همین رو سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای ردیف مذکور در محل پیوست 4 لایحه بودجه، حدود 216 میلیارد تومان برای بیماران خاص از محل کاهش فرانشیز در نظر گرفته است.
شادنوش با بیان اینکه در تحقق و تخصیص بودجه این محل تشکیک وجود دارد اظهار کرد: ما نباید سرنوشت بیماران خاص را به اما و اگرها منوط کنیم، بیماران خاص باید بدون دغدغه و نگرانی مراحل درمانشان را دنبال کنند.
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تاکید کرد: در جمع‌بندی روز گذشته کمیسیون بهداشت مقرر شد، سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شفاف سازی کنند و مبلغی را که سازمان برنامه و بودجه برای بیماران خاص در بودجه سال 98 در نظر گرفته است را در همان ردیف مستقل بودجه‌ای لحاظ کنند، همچنین سازمان قول متقن داد در سال آینده بودجه بیماران خاص به صورت صد در صدی تخصیص پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط ویژه بیماران خاص خواهشمندیم مسائل در مسیر کارشناسی و علمی حرکت کند و مباحث سیاسی جاری کشور مشکلات بیماران خاص را تحت الشعاع قرار ندهد تا خدمات رسانی به بیماران به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.
اظهارات رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت نشان می دهد که انگار دولت تمایلی به درمان بیماران خاص نداشته و آن را هزینه بیخود فرض کرده است. امیدواریم محمدباقر نوبخت نگاهی به اقدامات کارشناسان خود بیاندازد چون او همیشه معتقد به حمایت از این افراد بوده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false