پلیس داروغه ناتینگهام ایران می شود| افزایش جریمه های رانندگی برای جیب دولت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پلیس داروغه ناتینگهام ایران می شود| افزایش جریمه های رانندگی برای جیب دولت

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| دولت بودجه کافی ندارد و باید به هرقیمتی شده برای برخی نهادهای بی خاصیت کشور که در بودجه های میلیاردی آمده منابع درآمدی پیدا کند. پس بهترین راه استفاده از جیب مردم است. قطعا نمی توان از مردم دزدی آشکار کند یا اینکه نمی توان به مردم گفت لطفا به دولت بی پول کمک کنید…! برای همین راهکارهایی وجود دارد که می شود از جیب مردم ایران در خزانه دولت پول واریز کرد. مثل فروش خدمت سربازی که تلخ ترین و زشت ترین ردیف های درآمد بودجه ایران در سالهای اخیر بوده است.

حالا دولت تصمیم گرفته میزان جریمه های راهنمایی رانندگی را زیاد کند. مثل کاری که پورسید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران (همان مدیر سابق راه آهن کشور که در دوران مدیریتش موجب مرگ مسافران قطار شد و استعفا داد) انجام داد یعنی این فرد بدون توجه به آلودگی هوای تهران که موجب مرگ شهروندان و افزایش بیماری ها شده شورای شهر را مجبور کرد قانونی وضع کنند که هر فرد پولداری تصمیم گرفت وارد طرح ترافیک شود هزینه آن را آن لاین بپردازد. حتی اگر هم طرح ترافیک داشته باشید باز هم باید 10 درصد هزینه را پرداخت کنید. جالب اینکه وقتی خبرنگاری انتقاد کرد که سود و درآمد میلیاردی فروش طرح را چه کردید طرح ترافیک آن خبرنگار را با بی شرمی حذف کردند و محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران وقتی در جریان اقدام معاون شهردار قرارگرفت گفت که قدرتی ندارد و هیچ کاره است.

حالا همین تصمیمات کیلویی که شباهت زیادی به دشمنان مردم دارد انجام می دهند شامل حال جریمه های راهنمایی و رانندگی می شود. یعنی اگر ملت برای یک پارک دوبل ۴۰ هزارتومان جریمه می دادند حالا باید مثلا 80 هزار تومان بدهند و اینطورخزانه مملو از پول می شود.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفته است: ما فقط جریمه‌ها را افزایش می‌دهیم و با چوب با مردم برخورد می‌کنیم، اما اقداماتی در جهت تسهیل تردد آنها و کاهش مشکلاتشان انجام نمی‌دهیم. البته تعیین جریمه برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی باید وجود داشته باشد و در اصل این موضوع اشکالی وجود ندارد، اما در مقابل باید تسهیلاتی هم برای مردم فراهم شود، کما اینکه این امکان وجود دارد که فردی به مدت 5 ساعت در ترافیک معطل مانده باشد و برای مدت کوتاه دو دقیقه‌ای که راه‌ها ناگهان باز شود با سرعت بالا حرکت کند و پلیس به صورت مخفیانه وی را جریمه کند.
این اقدام صحیحی نیست که پلیس کمین کند و بدون اینکه از راننده توضیح بخواهد، وی را جریمه کند، کما اینکه در شرایط کنونی در بخش راهنمایی و رانندگی تذکر و اخطار به راننده وجود ندارد و همین موضوع که عفوی برای رانندگان وجود ندارد، توازن در این بخش را بر هم زده است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98، عنوان کرد: ما اتوبان‌های چهار باندی ساخته‌ایم که حداکثر سرعت مجاز برای تردد در آنها را 80 کیلومتر تعیین کرده‌ایم، و این در حالی است که این میزان سرعت برای خیابان‌ها بوده، کما اینکه در کشورهای پیشرفته اگر راننده‌ای کمتر از 120 کیلومتر در اتوبان حرکت کند، جریمه می‌شود.
ما تعیین جریمه‌ها، نحوه و میزان سرعت تردد در اتوبان‌ها را سلیقه‌ای اعمال کرده‌ایم، کما اینکه اگر به صورت هفتگی در مسیر رودهن-پردیس تردد داشته باشید، مشاهده می‌کنید که یکبار سرعت مجاز را 110 کیلومتر و یکبار 90 کیلومتر تعیین می‌کنند و اگر هوا تاریک باشد، راننده نمی‌تواند تشخیص دهد که باید با چه سرعتی حرکت کند، بنابراین ما باید فشار را بر مردم کمتر کنیم.
هم‌اکنون پل صدر ایجاد شده که راننده باید با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در آن حرکت کند، در کدام اتوبان دنیا این میزان سرعت تعیین شده است؟ اگر قرار باشد راننده با حداکثر 70 کیلومتر سرعت از روی پل حرکت کند، برای جلوگیری از اتلاف وقت از زیر پل حرکت می‌کند، بنابراین مشکلات این بخش باید حل شود تا راننده مرتکب تخلف نشود.
اظهارات این نماینده مجلس وضعیت اسفبار قوانین ایران در راهنمایی و رانندگی و وضعیت درآمد دولت را نشان می دهد. این در حالی است که دولت ها کلا توانایی و عرضه درآمد از مالیات را نداشته اند. فرارهای مالیاتی در ایران فاجعه است و افراد برای فرار مالیاتی حرفه ای شده اند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان بیشترین منابع درآمدی دولت ها مالیات است. بعنوان مثال 8 هزار واحد صنعتی و تولیدی تهران چند درصد مالیات می دهند؟ چند درصد اصناف کشور مالیات می دهند؟ در حالی که مالیت از کارمندان و کارگران به سرعت کسر می شود.
حالا دولت تصمیم گرفته پلیس را بعنوان داروغه ناتینگهام منصوب کند تا به هر قیمتی شده بودجه کشور را تامین کند که این روش وجهه و ارزش و جایگاه پلیس را پیش مردم خراب کرده و تقلب و حتی تخلفات پنهانی زیادی رخ خواهد داد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false