پس از 40 سال| درب بنیاد شهید به روی جانبازان بدون مدرک باز شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پس از 40 سال| درب بنیاد شهید به روی جانبازان بدون مدرک باز شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر نادر نصیری درباره جانبازانی که فاقد مدارک هستند، گفت: در کل کشور قانونی برای افرادی که فاقد مدارک هستند، مصوب شده است. در حال حاضر نهادها و یگان‌های نظامی در کنار بنیاد شهید برای تحقق این قانون اقدام کرده‌اند و افرادی که فاقد مدارک هستند به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شده‌اند. حداقل 5 درصد جانبازی به این افراد داده می‌شود تا بتوانند از موقعیت درمانی آن استفاده کنند.

وی همچنین درخصوص تعیین‌تکلیف خانواده‌های شهدا و جانبازان مدافع حرم برای تحت پوشش قرار گرفتن گفت: به تمامی شهدا و جانبازان مدافع حرم چه شهدا و جانبازان ایرانی و چه شهدا و جانبازان اتباع دیگر کشورها مطابق ضابطه‌ای که برای خدمت به شهدا داریم، خدمات ارائه می‌شود. در کل کشور طی چند سال گذشته مجموع شهدا و جانبازان مدافع حرم کمتر از 2 هزار نفر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به اینکه همه جانبازان بیش از 25 درصد کارت شناسایی دارند، گفت: در سال جاری نیز کارت جدیدی را در کل کشور برای آنها طراحی کرده‌ایم و تا این لحظه بالغ بر 600 هزار نفر از طریق سایت ثبت‌نام و کارت هوشمند نیز دریافت کرده‌اند.

نصیری تصریح کرد: یک برنامه زمان‌بندی برای صدور کارت هوشمند برای جانبازان داشتیم و چنانچه همه جانبازان از طریق سایت ثبت‌نام می‌کردند تا پایان سال باید برای همه آنها کارت صادر می‌شد. البته برای جانبازان کمتر از 25 درصد نیز کارت هوشمند صادر می‌شود.

وی با اشاره به طرح ایثار اجتماعی که توسط حجت‌الاسلام شهیدی مطرح و در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال بررسی است، ادامه داد: در طرح ایثار اجتماعی به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه ایثار در جامعه هستیم. معتقدم برای ایثار اجتماعی باید یک قاعده و قانونی تعریف شود و متناسب با آن سازمانی متولی و پیگیر موضوعات ایثار اجتماعی شود، البته در حال حاضر هنوز سازمان مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false