پروژه های شهرداری که پیوست زیست محیطی را رعایت نکنند متوقف می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پروژه های شهرداری که پیوست زیست محیطی را رعایت نکنند متوقف می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر صدرالدین علیپور در گفتگو با برنامه چراغ رادیو تهران درباره اینکه خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش حدودا به 6 هزار اصله درخت نیاز دارد گفت: در برخی پروژه هایی که در شهر قرار هست اجرا شود باید یکسری ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شود و در آن پروژه گنجانده شود یعنی بعضی پروژه ها با توجه به ابعاد و برزگی پروژه باید یکسری نکات زیست محیطی را رعایت کنند. گاهی این پروسه زمان بر خواهد بود چون نیاز به آمایش دارد و این پیوست زیست محیطی به اجرا و عدم اجرای آن پروژه منجر خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست در مورد ضمانت اجرایی این پیوست زیست محیطی گفت: که قبلا خیلی مورد توجه قرار نمی گرفت و از سال گذشته شروع شد و امسال هم با همکاری که با شورای شهر داشتیم قرار شد پروژه هایی که این پیوست زیست محیطی را نداشته باشند اجرا نشوند و روند بودجه ریزی آن متوقف و مصوب نخواهد خواهد شد.

علیپوردر این گفتگو اظهار کرد: باتوجه به شرایط بد تهران و به حالت اضطرار در آمدن آن ، ما باید کمی مهربان تر باشیم و همین ذخایر اندک تنفسی که باقی مانده را حفظ کنیم و شورای شهر و شهرداری و همه ارگان ها باید تمام تلاش خودشون رو انجام بدن تا مواردی که آسیب زا هست اجرایی نشوند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درمورد برخی اتوبان ها و شاه راهای شهر که فضای سبزی در اطراف آن به عنوان ریه های تنفسی شهر قرار داده شده اند گفت: با همکاری فضای سبز شهرداری باید به این نکات توجه شود و اقلیم شهر تهران با توجه به گونه هایی که دارد توجه شود چون ما باید به منابع آب نیز آسیب وارد نکنیم و برداشت از منابع زیر زمینی را نیز کاهش دهیم.

وی در مورد نور پردازی خیابان های تهران گفت که باید یک مطالعه دقیق صورت پذیرد تا رنگ ها و طیف هایی که استفاده میشوند به فرآیند فتوسنتز گیاه آسیب نرساند و ما با همکاری هایی که داریم با بخش های مختلف انجام می دهیم این موارد یعنی نورهای مضر اصلاح خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false