همۀ آنچه درباره طراحی سایت باید بدانید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
همۀ آنچه درباره طراحی سایت باید بدانید

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر این‌روزها پولدار شدن خیلی راحت‌تر از قبل شده است. البته اشتباه نکنید، منظورم این نیست که دزدی کنید یا قاچاق کالا، من از قدرت دنیای مجازی حرف می‌زنم. فضایی که شما با هزینۀ خیلی پایین‌تر از جهان واقعی می‌توانید خود را به جهان معرفی کنید. در این مقاله می‌خواهم دربارۀ یکی از معجزات این جهان مجازی حرف بزنم. داشتن یک وبسیات. یک وبسایت که بهترین ویترین از کسب و کار شما می‌تواند باشد.
آیا واقعا طراحی سایت به کسب و کار شما کمک می‌کند؟
قطعا و قطعا، نه تنها کمک می‌کند بلکه در برندینگ شما، فروش، تبلیغات و بازاریابی کسب و کار شما نقش اساسی ایفا می‌کند. نمونه‌های موفق در این زمینه کم نیستند. دیجیکالا، بامیلو، دیوار و بسیاری از وبسایت‌های موفق دیگر.
و اما طراحی سایت نیاز به متخصص حرفه‌ای و اصطلاحا کاربلد دارد. بنابراین اصلا این ریسک را به جان نخرید که طراحی سایت خود را به هرکسی بسپارید. اگر 10 سال پیش بود شما با یک وبسایت معمولی هم می‌توانستید یک موفقیت نسبی داشته باشید، اما امروزه بازار رقابت داغ است و نمی‌توان طراحی سایت را به هرکسی سپرد. مهم‌ترین اجزای سایت شامل دو بخش اصلی است. 1- طراحی سایت 2- سئو و بهینه سازی سایت که در مورد این بخش‌ها بیشتر به شما توضیح می‌دهم.
سئو چیست؟ چه بخش‌هایی دارد و چرا مهم است؟
روزانه میلیاردها سرچ در موتور جستجوی گوگل (به عنوان اصلی‌ترین موتور جستجو) انجام می‌شود. شما یک عبارت را سرچ می‌کنید و گوگل متناسب با عبارت سرچ شدۀ شما (Query) به ترتیب وبسایت‌ها را برای شما نمایش می‌دهد. اصولا اکثر کاربران نیاز خود را در همان صفحه اول جستجو می‌کنند و سراغ صفحات بعد نمی‌روند. این یعنی شما باید به گوگل بفهمانید که بهترین جواب برای سوال یا خواسته کاربر هستید. سئو دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.
پس سئو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. روش‌ها، استراتژی و تاکتیک‌هایی که شما را به بهترین شکل به موتورهای جستجو می‌شناساند. این فرآیند باعث بهتر شدن جایگاه شما در گوگل می‌شود. سئو بخش‌های زیادی دارد از تولید محتوا گرفته تا سئوی داخلی پیج (SEO on-page) و سئوی خارجی (SEO 0ff-page). مهم‌ترین چیزی که در مورد متخصصان سئو وجود دارد، این است که باید تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشند و از روش‌های درست کار سئو را برای شما انجام دهند. چراکه روش‌های نادرست (اصطلاحا سئوی کلاه سیاه) یک شبه شما را به عرج می‌برد و فردایش گوگل همه چیز را نابود می‌کند.
شرکت ایران از سال 1379 خدمات متفاوتی از قبیل طراحی سایت، سئو و تبلیغات گوگل برای مشتریانش انجام داده و یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های طراحی سایت و سئو است. تنها کافی است سری به سایت ایران سایت بزنید و بخش‌های مختلف آنرا ببینید، با مشتری‌هایشان آشنا شوید، تعرفه‌ها را به صورت شفاف ببینید.
پس از اینکه بخش‌های مختلف ایران سایت را مشاهده کردید، می‌توانید به صغحۀ اختصاصی سئو بروید و با بخش‌های مختلف سئو سایت آشنا شوید. و اما برویم سراغ قصۀ طراحی سایت.
در طراحی سایت چه فاکتورهایی مهم است؟
همانطور که در مقدمه گفتم بازار طراحی سایت اینروزها حسابی داغ است و در این بازار مکاره هم تعداد زیادی سواستفاده می‌کنند و با هزینه‌هایی آنچنانی سر بسیاری از مشتریان را کلاه می‌گذارند. پیشنهاد من به شما این است که سعی کنید یک دانش نسبی در این زمینه کسب کنید که حداقل بدانید که از طراح سایت خود چه می‌خواهید. در این قسمت من 4 مورد از مهم‌ترین فاکتورهای طراحی سایت را به شما معرفی می‌کنم.
⦁ سایت شما باید ریسپانسیو (Responsive)  باشد
این یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت شماست. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که با کوچک و بزرگ شدن صفحۀ سایت، تناسبات صفحه به هم نریزد. مثلا وقتی با موبایل و تبلت سایت را باز می‌کنید، سایت برای شما خوانا باشد و اندازه‌ها به هم نریزند.
⦁ رابط کاربری (UI) و تجربۀ کاربری (UX)
UI مخفف User Interface است و به مجموعۀ المان‌هایی گفته می‌شود که یک کاربر هنگام استفاده از سایت شما با آنها درگیر است. المان‌هایی مانند دکمه‌ها، آیکون‌ها و … . این مورد هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت شماست و از طرف دیگر کار را برای کاربرانتان هم بسیار آسان می‌کند.
UX مخفف User Experience است و منظور تجربه‌ای است که کاربر هنگام استفاده از بخش‌های مختلف سایت شما از سر می‌گذارند. به نوعی دیگر می‌توانیم بگوییم که UI طراحی است و UX اجرا کردن رابط کاربری است و این دو مکمل هم هستند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت همین رابط کاربری و تجربه کاربری هستند.
⦁ CMS یا سیستم مدیریت محتوا
CMS در حقیقت سیستمی است که شما از طریق آن محتوای سایت خود را مدیریت می‌کنید. حالا این سیستم‌ها می‌توانند آماده باشند، مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و … یا اینکه طراح سایت یک سیستم اختصاصی برای خودتان بنویسد.
تمام موارد بالا اهمیت اساسی در طراحی سایت شما دارند. ایران سایت قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه طراحی وب سایت حرفه‌ای در تهران است. قدمت ایران سایت باعث شده که انواع پروژه‌های کوچک و بزرگ را در طی سالیان تجربه کنند و متناسب با نیاز و بودجۀ شما بهترین سایت ممکن را طراحی کنند. برای اینکه بیشتر در این مورد بدانید، کافی است به صفحۀ طراحی سایت ایران سایت مراجعه کنید.
خبر خوشحال کننده اینکه شما می‌توانید تلفن را بردارید و برای مشاوره رایگان طراحی سایت حرفه‌ای با 88886450-021  تماس بگیرید.
در نهایت باید بگویم که به وبسایت خود اهمیت ویژه‌‌ای بدهید، چرا که در دنیای مجازی میلیون‌ها مشتری بالقوه دارید که روزانه خدمات شما را سرج می‌کنند، یک وبسایت حرفه‌ای و سئو شده آنها را به مقصدشان می‌رساند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false