هشدار خبرنگارضدفساد| باتلاق سازندگان در باقرشهر | ۱۰ هزار شهروند بدون امکانات - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
هشدار خبرنگارضدفساد| باتلاق سازندگان در باقرشهر | ۱۰ هزار شهروند بدون امکانات

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، به درخواست ۴۰ نفر از سازندگان مطرح باقرشهر (از توابع شهرستان ری) سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد با آنها دیدار و گفتگو کرد. در این گفتگوی مطبوعاتی سازنده ها از مشکلات و چالش های ساخت و ساز در باقرشهر و برخی تخلفات و سوء مدیریت های شهرداری گله کردند.

ماجرا از آنجا آغاز می شود که شهرداری باقرشهر قطعه زمینی روبروی درب گورستان بزرگ پایتخت (بهشت زهرا س) را در ۱۳۸ قطعه تغییر کاربری می دهد. قرار بود این زمین (معروف به احمدوند) به مجتمع بزرگ مهستان تغییر نام دهدو برای نخستین بار بلند مرتبه سازی در باقرشهر شهر شکل بگیرد. اما به دلیل تعارض منافع شهرداری تصمیم می گیرد طبق روال معمول مجوز دهد تا درآمد خوبی از صدور پروانه و حتی کمیسیون ماده ۱۰۰ به جیب بزند.

*استقرار ۱۰هزارنفر در مجتمع احمدوند
*هزینه جواز ساخت از ۷۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون افزایش یافت

با یک حساب سرانگشتی می توان مدعی بود که در زمین های معروف به احمدوند به زودی شاهد ساخت ۲۰۰۰ واحد ساختمانی و استقرار بیش از ۱۰هزار شهروند خواهد بود. این در حالی است که تاکنون ۴۰۰ واحد یعنی حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در این ساختمان ها مستقر شده و یا خریداری کرده اند. اما داستان از وقتی تلخ و تراژدی می شود که شهرداری از هر مجتمع مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان پول جواز، ۲۵ میلیون تومان پول آسفالت گرفته اما هیچ اقدامی برای زیرساخت های مجموعه احمدوند انجام نداده است. هرچند به گفته سازنده ها سال قبل هزینه جواز ۷۰ میلیون تومان بوده اما ناگهان این هزینه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

*آب و برق و گاز نداریم| شهرداری هیچ اقدامی نکرده است

بعنوان مثال این مجتمع ها همچنان فاقد گاز شهری هستند و خط لوله اصلی هنوز مشخص نشده و وقتی سازنده ها به اداره گاز مراجعه می کنند می گویند باید شهرداری باقرشهر پیگیر باشد. وقتی سازنده ها به اداره آب فاضلاب مراجعه کردند آنها گفتند اول باید تکلیف گاز شهری مشخص شود. اداره برق هم پول گرفته اما برقی نیامده است. حالا در این میان سازنده ها برای رسیدن به سرمایه اولیه خود مجبور شدند بخشی از واحدها را پیش فروش کنند و مردمی که برای خانه دار شدن پول دادند در راه پله های واحدهای مسکونی سرگردانند.

گلایه سازنده ها در حالی است که هر کدام برای هر مجتمع مسکونی ۱۲ میلیارد تومان هزینه کردند که ۵٫۵ میلیارد هزینه خرید زمین و ۶ میلیارد تومان هزینه ساخت است و به دلیل اهمال کاری های شهرداری باقرشهر در حال ضرر و زیان هستند.

*فاضلاب نداریم شهرداری از ما پول فاضلاب شهری می گیرد

*هر مجتمع مجبور است ۱۳۰ متر چاه حفر کند

آنها می گفتند: این مجتمع ۱۴۰۰۰ نفری در آینده نیاز به فروشگاه و خدمات ندارد؟ چرا شهرداری به ما مجوز ساخت فروشگاه و تجاری نداده است؟ مگر قانون نگفته در معابر ۱۸ متری باید مجوز تجاری داده شود؟! نکته دیگر اینکه شهرداری باقرشهر از ما پول فاضلاب می گیرد مگر ما فاضلاب داریم؟ ما اگو نداریم. حتی آب باران هم داخل چاه می رود و مجبوریم ۱۳۰ متر چاه حفر کنیم.

کسایی زاده پس از گفتگو با سازندگان زمین های معروف به احمدوند گفت: شهرداری باقرشهر این مکان را به باتلاق سازنده ها تبدیل کرده است و پول خوبی هم می گیرد. اگر جریمه بالکن و خلافی و پول جواز را روی هم بگذاریم برای هر مجتمع حدود کی میلیارد تومان پول به جیب شهرداری باقرشهر می رود که برای کل مجموعه ( ۱۳۸ قطعه زمین و ۴۵۰ مجتمع) حدود ۴۵۰ میلیارد تومان درآمد می شود.

*احتمال تجمعات مردمی و معترضان

کسایی زاده اظهار کرد: تصور کنید سازنده ها به سرعت واحدها را پیش فروش کنند و زیرساخت ها تامین نشود! قطعا شاهد تجمع هزاران نفر برای دریافت خدمات به دستگاه های مربوطه خواهیم بود. چون مردم حق داشتن خدمات را دارند. این وظیفه شورای تامین بخش کهریزک و شهرستان ری است که به سرعت به این موضوع ورود کند و دادگستری شهرستان ری و دادگاه کهریزک هم باید بر اساس قانون پیشگیری از وقوع جرم وارد شوند.

منتظر هستم تا شخص امین بابایی بخشدار کهریزک و سعید استاد فرج شهردار باقرشهر در مورد این چالش مهم توضیح دهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false