نکات لازم برای عکاسی صنعتی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نکات لازم برای عکاسی صنعتی

دنیای امروز، دنیای بازاریابی و رقابت است و یکی از روش های جذب مخاطب و مشتری و در نتیجه کسب سود بیشتر، بازاریابی و تبلیغ از طریق محتوا است. محتوای تصویری یکی از موثرترین روش ها برای ارتباط عمیق با بیننده می باشد. در بین انواع روش های عکاسی، عکاسی صنعتی یکی از شگفت انگیزترین شیوه هایی است که از طریق آن تصاویر با مخاطب حرف می زنند.

عکاسی صنعتی دارای نمونه های متفاوتی است و هر کدام از آنها مزیت هایی دارند که هدف اصلی آن، نمایش هر چه حرفه ای تر محصولات و کسب و کار می باشد.

اگر شما می خواهید محصولات و برندتان با بالاترین کیفیت در ذهن بیننده ثبت گردد و به راحتی در فضای دیجیتال با افزایش فروش روبرو باشید، می توانید همین الان با استودیو عکاسی لحظه نگاری تماس بگیرید. تیم حرفه ای و باتجربه ما با انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، تیزر تبلیغاتی و صنعتی به خوبی آشنا است و با جدیدترین متدهای روز و با داشتن تجهیزات عکاسی صنعتی، پروژه های ارزنده ای را انجام می دهد و در این راه می تواند راهنمایی های منحصر به فردی را به شما عرضه دارد.

تاریخچه عکاسی صنعتی

اولین عکسی که به صورت دائمی گرفته شد به دهه 1820 بر می گردد. بعدها و در زمان جنگ جهانی اول، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ظهور پیدا کرد و صنایع ترغیب شدند تا با عکس گرفتن از محصولات و محیط کارخانه، مشتریان را با روند کارشان آشنا کنند و در نتیجه کالاهای خود را به فروش برسانند.

امروزه که عصر دیجیتال است و انواع مختلف دوربین های عکاسی با لنزهای متفاوت و همچنین تجهیزات متنوع و حرفه ای پا به عرصه گذاشته اند؛ انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به عنوان یک سکوی پرش برای مدیران فروشگاه ها و صاحبان برندهای مختلف تبدیل شده اند تا آنها بتوانند با تبلیغات گسترده و جذاب از رقبای خود پیشی بگیرند.

برای عکاسی صنعتی چه اصول و نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

رعایت اصول حرفه ای برای انجام عکاسی صنعتی موجب می گردد که با صرف هزینه ای مقرون به صرفه، کالاها و محیط های صنعتی و …  به خوبی در بیلبوردهای تبلیغاتی، تلویزیون، رسانه های اجتماعی، کاتولوگ و بروشورها، مجله ها و وب سایت ها به صورت منحصر به فرد بدرخشند. حال در اینجا می خواهیم بدانیم که این اصول عکاسی صنعتی چه هستند که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • وجود نور کافی، تجهیزات عکس برداری مانند دوربین، لنز، فلاش، میز و سه پایه عکاسی از اصل اولیه می باشد.
  • زاویه عکسبرداری باید مناسب باشد، به گفته عکاسان حرفه ای زاویه ای از دید بالا بهترین زاویه است. علاوه بر این عکاس باید خلاقیت داشته باشد تا بتواند از هر شی و مکانی سوژه ای مناسب خلق کند.
  • عکس باید به صورت کامل و با جزئیات گرفته شود. مثلا از محوطه و ساختمان های کارگاه و کارخانه ها نباید غافل شد. همچنین عکاسی از پرسنل در حین کار نیز همراه با جزئیات نیز بسیار خلاقاته است.
  • تصاویر سیاه و سفید حالت هنری دارند ولی تصاویر رنگی با تمرکز بر روی یک رنگ برای مخاطب جذاب تر هستند، زیرا در اصلاح عکاسی حالت پویاتری دارند. به طور مثال عکاس برای عکاسی صنعتی در محیط کارگاه جوشکاری بهتر است بر روی رنگ زرد و جرقه های جوشکاری و ذوب تمزکز کند.
  • عکاس باید از افکت های نور موجود در محیط باید به خوبی بهره ببرد که این امر بسته به دانش و تجربه عکاس دارد.
  • عکاسی صنعتی باید به نحوی باشد که تصاویر نیاز به ویرایش های سنگینی نداشته باشند.

در آخر این نکته را بیان می کنیم که شما برای اعتبار داشتن در بازار رقابتی حاضر، باید آنچنان از عکاسی صنعتی و مزایای آن به صورت حرفه ای بهره ببرید تا بتوانید علاوه بر جذب مخاطب، آن را متقاعد به خرید نیز نمایید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false