نکات ضروری در خرید بلیط هواپیما تهران شیراز - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نکات ضروری در خرید بلیط هواپیما تهران شیراز

شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران، یعنی تخت جمشید هم در نزدیکی این شهر قرار دارد. علاوه بر آن، ده‌ها جاذبه گردشگری دیگر از حافظیه تا سعدیه و عمارت شاپوری در این شهر خودنمایی می‌کنند. همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا شیراز به یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران تبدیل شود. به همین علت، همه ساله گردشگران تهرانی عازم شیراز می‌شوند. با توجه به فاصله طولانی بین تهران و شیراز، بیشتر مسافران سفر هوایی را انتخاب می‌کنند. در سفر زمینی، بیشتر مدت سفر را در طول راه خواهید بود. همین موضوع باعث خستگی شما در طول مسیر می‌شود. این خستگی باعث خواهد شد تا از سفر کمتر لذت ببرید. پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران شیراز را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات ضروری پیش از خرید بلیط پرواز تهران به شیراز را به‌صورت کامل بدانید.

مدت پرواز تهران شیراز

تهران تا شیراز حدود 900 کیلومتر فاصله زمینی دارد؛ اما نگران نباشید. قرار نیست با هواپیما هم مدت طولانی در سفر باشید. پرواز تهران شیراز حدود 1 ساعت و 10 دقیقه طول می‌کشد. همین باعث شده تا بلیط هواپیما شیراز یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیما در تهران باشد. اگر سفر زمینی را انتخاب کنید، باید برای سفری 10 الی 12 ساعته آماده باشید. سفر با هواپیما این فاصله را به حداقل می‌رساند. در حقیقت اگر یک چرت کوتاه در هواپیما بزنید، با صدای کمک خلبان بیدار می‌شوید که به فرودگاه شیراز نزدیک می‌شویم!

قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز

قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل زمان پرواز است. در دوران پرتردد، قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز افزایش پیدا می‌کند. برای مثال اردیبهشت و دوران تعطیلات نوروز، بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب‌وهوا است. در این دوران حجم مسافران به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز می‌شود. حتی در ایام آخر هفته نیز تا حدودی شاهد افزایش قیمت بلیط تهران شیراز خواهیم بود. پاییز و زمستان کم‌ترددترین زمان شیراز محسوب می‌شود. در این دوران می‌توانید بلیط را با حداقل قیمت تهیه کنید. عامل بعدی، نوع ایرلاین است. ایرلاین‌های مختلفی از جمله آسمان، قشم، ساها، زاگرس، کیش، ایران ایر و … همگی پرواز تهران کیش را انجام می‌دهند. هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی با دیگری دارند.

خرید بلیط هواپیما چارتر شیراز

به بلیط‌هایی که فاصله کمی تا زمان پرواز آن‌ها وجود دارد، بلیط چارتر گفته می‌شود. ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند تا حتی یک صندلی خالی در پرواز وجود نداشته باشد. وجود صندلی خالی عملاً به ضرر ایرلاین می‌شود. به همین خاطر با ارائه تخفیف روی بلیط‌ها در ایام کم‌تردد، صندلی‌های خود را تکمیل می‌کنند. در ساعات آخر مانده به پرواز، می‌توانید بلیط لحظه آخری شیراز را با حداقل قیمت تهیه کنید. اول از همه باید بدانید که این بلیط‌ها فقط در دوران کم‌ترددی همانند زمستان پیدا می‌شود و دوم اینکه یافتن این نوع بلیط به شانس شما هم بستگی دارد. همه ما می‌خواهیم تا با تخفیف سفر کنیم؛ اما همه موفق به دریافت این تخفیف نمی‌شوند! پس سعی کنید مدام سایت‌ها را بگردید تا به‌دنبال بلیط لحظه آخری باشید.

روش خرید حضوری بلیط هواپیما شیراز

روش خرید حضوری روش قدیمی است که از طریق نمایندگی فروش ایرلاین یا آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود. اول از همه باید بدانید که ایرلاین‌های مختلف پرواز شیراز را انجام می‌دهند. اگر بخواهید به دفتر یک ایرلاین مراجعه نمایید، یعنی خودتان را به یک ایرلاین محدود کردید. پس باید فقط در بین پروازهای آن ایرلاین بدون مقایسه قیمتی پروازهای مختلف، خرید خود را انجام دهید. خرید از طریق آژانس‌ها می‌تواند گزینه بهتری باشد. چون آژانس‌ها می‌توانند قیمت و شرایط پرواز ایرلاین‌های مختلف را با هم مقایسه کنند. با این حال بسیاری از مسافران روش غیرحضوری را ترجیح میدهند.

روش خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران شیراز

تگ: خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران شیراز

خوشبختانه سایت‌های بسیاری از جمله ره بال آسمان، علی بابا، کجارو و… حضور دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها خرید بلیط هواپیما تهران شیراز را انجام دهید. هر سایت ظاهر متفاوتی دارد؛ اما قالب همه آن‌ها یکسان است. باید به بخش پرواز داخلی بروید، مبدا را تهران و مقصد را شیراز بگذارید. حال باید تعداد مسافران و تاریخ سفرتان را مشخص کنید تا نتایج را ببینید. حال با کمک سیستم مرتب‌سازی نتایج، نتیجه مطلوب را بیابید. تمامی این مراحل به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بلیط رفت و برگشت بخرید

گاهی ممکن است با خیال اینکه همیشه پرواز برگشت پیدا می‌شود، تا روز آخر سفر خود صبر کنید و سپس بلیط برگشت بخرید. تصور کنید که اتاق هتل را تحویل داده‌اید و متوجه می‌شوید که به هر دلیلی یا پرواز پیدا نمی‌شود، یا پروازها افزایش قیمت دارند یا اینکه باید با یک ایرلاین نامناسب پرواز کنید. همه این‌ها به یک خاطره تلخ تبدیل می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است بلیط خود را به‌صورت رفت و برگشت بخرید. خرید بلیط بلیط رفت و برگشت بدان معنا نیست که با همان ایرلاین رفت، بازگردید. بلکه فقط باید همزمان با هم از یک شرکت آن‌ها را خریداری کنید. حتی در این حالت تخفیفی جزئی نیز شامل حالتان می‌شود. پس باید گفت که خرید بلیط رفت و برگشت پرواز شیراز به هر جهت به نفع شما خواهد بود.

فرودگاه شیراز

فرودگاه بین‌المللی شیراز یا همان فرودگاه دستغیب بعد از فرودگاه امام خمینی تهران، دومین فرودگاه مجهز ایران به حساب می‌اید. این فرودگاه تجهیزات به روز و بسیار عالی در اختیار دارد.  این فرودگاه در انتهای جاده جهرم شیراز قرار داشته و فاصله طولانی تا مرکز شهر دارد. خوشبختانه این فرودگاه دارای دستری کامل به مترو، ایستگاه تاکسی و اتوبوس است. پس از روش‌های مختلف می‌توانید برای دسترسی به مرکز شهر استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از امکاناتی همچون بوفه، کافه‌تریا، رستوران و فضای استراحت به‌صورت 24ساعته داخل فرودگاه وجود دارد. در صورتی که به هر دلیل مجبور به حضور در فرودگاه شدید، می‌توانید از تمامی امکانات استفاده کنید.

استرداد بلیط هواپیما تهران شیراز

استرداد بلیط هواپیما تهران شیراز به همان شکلی که خرید خود را انجام داده باشید انجام می‌شود. یعنی اگر به‌صورت مستقیم از دفتر ایرلاین خرید کرده باشید، باید از دفتر همان ایرلاین برای استرداد کمک بگیرید. همچنین اگر از یک آژانس خرید کرده باشید، باید درخواست استرداد را به همان آژانس دهید. در اصل باید بدانید که هیچ آژانسی نمی‌تواند بلیطی که آژانس دیگر صادر کرده است را کنسل کند. همچنین در نظر داشته باشید که قوانین کنسلی هر ایرلاین با ایرلاین دیگر تفاوت دارد. برای مثال ممکن است هزینه جریمه کنسلی ایرلاین قشم 40 درصد باشد در حالی این جریمه در ایران ایر به 50 درصد برسد.

معرفی ایرلاین سپهران

تگ: ایرلاین سپهران

ایرلاین سپهران یکی از ایرلاین‌های تازه تأسیس است که با 6 فروند هواپیما، به 18 مقصد مختلف سفر می‌کند. با توجه به اینکه ستاد اصلی این ایرلاین در فرودگاه دستغیب شیراز قرار دارد، می‌توانید پرواز مناسبی را با این ایرلاین به شیراز داشته باشید.

خب دوستان عزیز، همانند یک حرفه‌ای می‌توانید بلیط هواپیما تهران شیراز را دیگر با بهترین قیمت و بهترین کیفیت بخرید. کدام نکته را تا به حال نشنیده بودید؟

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false