نوبخت: هر 6 ماه یکبار به رهبری گزارش می دهیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نوبخت: هر 6 ماه یکبار به رهبری گزارش می دهیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح روز سه شنبه در مراسم رونمایی از اسناد توسعه ای استان تهران در مورد برنامه ها و اهداف سازمان برنامه و بودجه کشور و سیاست های کلی سازمان سخن گفت.

وی با بیان اینکه استان تهران می تواند الگو و سرمشق استان های دیگر باشد، افزود: پس از دیدن تلاش شما در جهت تدوین اسناد توسعه ای استان تهران جز زبان شکر و قدردانی از مجموعه مدیران استان تهران ندارم. از تمام مدیران، کارشناسان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تشکر و قدردانی می کنم که لازم بود اسناد توسعه ای استان تهران تدوین و رونمایی و ابلاغ شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اهمیت و ضروریات توسعه، اظهار کرد: همه کشورها به دنبال توسعه یافتگی هستند اما این توسعه بدون تحقیق امکان پذیر نیست چون ابتدا باید کشور بداند چه ظرفیت هایی دارد. کاری که در تهران انجام شد همین مسیر را دنبال کرد.

*بعنوان شهروند تهرانی از سازمان مدیریت تهران تشکر می کنم

نوبخت تصریح کرد: سند آمایش استان تهران می گوید هر بخش و جغرافیای استان آمادگی چه کاری دارد؟ حالا برای بهره برداری از ظرفیت ها باید سند برنامه های آن تدوین شود و از همکاران خودم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران حتی بعنوان یک شهروند تهرانی قدردانی می کنم که این اسناد تدوین شد.

معاون رییس جمهور گفت: گروهی معتقدند باید از همه ظرفیت ها برای توسعه کشور استفاده کرد اما این زمان زیادی میبرد تا افراد فقیر برخوردارتر شوند. حتما باید برنامه های ویژه ای داشته باشیم تا همه بخش ها همزمان توسعه یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه توسعه فقط افزایش توسعه ثروت نیست، گفت: توسعه یافتگی با عدالت اجتماعی و اقتصادی و توزیع مناسب ثروت میسر میشود. مدیران تهران در سازمان مدیریت سند کاهش آسیب های اجتماعی را تدوین کرده که همان بحث عدالت اجتماعی است و تشکر و قدردانی می کنم. ما به هیچ وجه نباید بگوییم چون همه دنیا آسیب اجتماعی دارد ما چشم پوشی کنیم؟ ما انقلاب اسلامی هستیم و با فاشیسم و نازیست و کمونیست تفاوت داریم چون انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران متولد شد تا تفکر اسلامی را جایگزین این ایدئولوژی ها کند. ما باید آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم و وضعیت موجود خوب نیست.

نوبخت اظهار کرد: رهبر انقلاب روی آسیب های اجتماعی حساس هستند و هر ۶ ماه یک بار رهبری انقلاب چند ساعت نفر به نفر از ما و مسئولان مرتبط توضیح می خواهند. آقای محسنی بند پی آن زمان که رییس بهزیستی بودند باید پاسخ می دادند و در جریان هستند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: آذرماه ۱۵ جلد کتاب بودجه را روی میز مجلس و دسترس ملت ایران قرارمی دهیم. چون نظام ما شفاف است و حتی رسانه های خارجی روی آن تحلیل دارند.

نوبخت در پایان با اشاره به سخن علی شریعتی درباره احساس فساد و فقر در جامعه گفت: وی می گفت آنچه باعث اعتراض و نارضایتی در جامعه میشود فقر نیست، بلکه احساس فقر و تبعیض و فساد است. بنده واقعیت های نامطلوب جامعه را انکار نمیکنم اما آمادگی دارم اثبات کنم که متاسفانه احساسمان نسبت به این موارد بسیار بیش از آن چیزی است که وجود دارد، امیدوارم با مقایسه عادلانه میان استان ها عدالت را رعایت کنیم.

انتهای پیام./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false