نمایندگانی در مجلس داریم که یکبار هم قانون اساسی را نخواندند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نمایندگانی در مجلس داریم که یکبار هم قانون اساسی را نخواندند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر آیت‌الله جنتی در مراسم نکوداشت هفته پژوهش که دستاوردهای پژوهشکده شورای نگهبان به نمایش درآمده بود، ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه امری مهم است. قبل از پیروزی انقلاب جدایی بین حوزه و دانشگاه وجود داشت.
دبیر شورای نگهبان افزود: در آن مقطع حوزویان معتقد بودند دانشگاه وجهه و رنگ دینی ندارد و غرب‌زده است. دانشگاهیان نیز معتقد بودند حوزه به درد مردم نمی‌خورد و باید به سراغ فرهنگ، علوم و صنایع غربی رفت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه کاندیداهای نمایندگی مجلس باید به مسائل علمی و تحقیقاتی آشنا باشند، گفت: متأسفانه برخی به ابتدائی‌ترین مسائل مربوط به مجلس آشنایی ندارند و چه بسا برخی اصلاً یک بار متن قانون اساسی را نخوانده باشند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه گفت: آیا این نماینده که درباره مسائل پیچیده اقتصادی که می‌خواهد رأی بدهد، اطلاعات دارد؟ درباره مشکلات جامعه از جمله گرانی‌ها و تورم که مجلس می‌تواند برای حل آن سهم و نقش داشته باشد، آگاهی دارد؟

وی افزود: مجلس باید بررسی و پژوهش کند که چه چیز و چه کسانی مسبب مشکلات اقتصادی هست، حال بعد از بوجود آمدن این مشکلات راه حل برون رفت از آن چیست؟
آیت‌الله جنتی با تأکید بر آگاهی نامزدهای نمایندگی مجلس به قانون اساسی و مسائل مختلف مجلس و وظایف خود و آشنایی با کمیسیون‌های مختلف، پیشنهاد داد تا نامزدهای نمایندگی مجلس قبل از ورود به مجلس دوره‌های آموزشی بگذرانند.

وی گفت: این طرح به نظر مناسب است تا مجلس بعد از مطالعه آن، درباره آن طرح بدهد که در این صورت آینده مجلس بهتر خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه الان مجلس در آستانه بررسی بودجه کشور است، افزود: نمایندگان چقدر به مسائل بودجه که رگ حیاتی مملکت است آشنایی دارند، یعنی کجا و چقدر باید هزینه شود و نظارت کند تا دولت بودجه را در جای مناسب هزینه و از مصارف غیر ضروری جلوگیری نماید.

آیت الله جنتی با انتقاد از برخی اعمال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: باید نمایندگان در این زمینه نیز در دوره‌های اخلاقی شرکت کنند تا با وظیفه شرعی و قانونی خود آشنا شوند.

دبیر شورای نگهبان در پایان از مشکلات کنونی کشور به عدم کادرسازی در دستگاه‌های گوناگون اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌های پژوهشکده شورای نگهبان که بسیار موفق بوده است، گفت: جوانان متعهد این پژوهشکده، انقلابی و متدین هستند که بی‌طمع مشغول فعالیت علمی هستند.

گزارش از سعیده حسنخانی

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false