نصب فنس و توری حصاری + نکات حصار کشی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نصب فنس و توری حصاری + نکات حصار کشی

یکی از بزرگترین دغدغه‌های انسان‌ها محافظت از اموال، زمین‌ها و املاک خود بوده ‌است؛ برای رسیدن به این هدف، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از فنس‌های فلزی به‌عنوان محافظ است که از محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان برخوردار است. در این مقاله سعی داریم نگاهی به این محصولات انداخته و به بررسی دو نمونه پرمصرف بازار یعنی توری‌های حصاری و پرسی پرداخته و علاوه بر آشنایی و نحوه نصب آن، با مزایای استفاده از محصولات مفتولی مختلف در ساخت‌ و ساز، صنعت و پروژه‌های عمرانی نیز آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

فنس کشی یعنی چه؟

گاهی کشیدن دیوارهای آجری به‌منظور محدوده سازی شخصی یک ملک، برای جلوگیری از ورود غریبه‌ها و حیوانات، بسیار پرهزینه و زمان‌بر است؛ مخصوصاً اگر محیط پیرامونی منطقه مورد نظر بسیار گسترده و ارتفاع زیادی را شامل شود. در این مواقع به جای دیوار آجری، از فنس یا حصار استفاده می‌کنند که به این فرایند در اصطلاح فنس کشی گفته می‌شود.

فنس ‌کشی، دارای مزایای بسیاری از جمله: هزینه پایین، مقاومت بالا و نصب سریع و آسان است؛ همچنین می‌توان از فنس‌‌کشی در ارتفاع‌های بالای سه‌ متر استفاده نمود ‌که بسیار مقرون بصرفه خواهد بود. حصارکشی دور باغ‌ها، ویلاها، زمین‌های کشاورزی و محدوده‌های نظامی، بسیار متداول بوده که در کشور ما نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مشخصات کلی توری حصاری و توری پرسی

فنس‌های توری، با استفاده از سیم‌های مفتول تولید می‌شوند که از لحاظ جنس به سه دسته: فولادی، گالوانیزه گرم و گالوانیزه با روکش PVC  تقسیم‌بندی می‌شوند.

توری‌های حصاری، از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین انواع توری در بازار هستند؛ این محصولات عمدتاً از مفتول‌های گالوانیزه گرم با روکش PVC  و به‌صورت بافتی زیگزاکی تولید می‌شوند. مقاومت بالا در برابر رطوبت، بافت منعطف، امنیت مطلوب، طول عمر زیاد و قابلیت نصب در انواع زمین‌ها به‌خصوص زمین‌های شیب‌دار، از مشخصات بارز آن‌هاست.

انواع رول‌های این نمونه از توری‌ها، بنا به درخواست مشتری با طول ۵ تا ۲۵ متر و درعرض ۵۰ سانتی‌متری تا ۴ متر به بازار عرضه می‌شوند که تغییر در ابعاد آن‌ها در میزان قیمت فنس توری تأثیرگذار است. توری‌های حصاری زنجیری که به‌دليل نوع بافت خود به این نام مشهور شده‌اند، در مکان‌هایی مثل فرودگا‌ه‌ها، مناطق نظامی، فضاهای ورزشی، قفس حیوانات و مرزبندی املاک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توری‌های پرسی، از دیگر انواع پرمصرف فنس‌ها بوده که به شکل سیم‌های به‌هم بافته بوده و از قرارگیری میله‌های تشکیل‌دهنده توری به‌صورت افقی و عمودی بدون هیچ اتصال و جوشی تشکیل شده‌اند؛ این محصولات دارای چشمه‌های مربع و مستطیل بوده که از مفتول‌هایی با جنس آهن، گالوانیزه و استیل تولید می‌شوند.

این دسته از کالاها، از مفتول آهن موج‌دار ساخته می‌شوند و سپس به صورت کنگره‌دار و دنده دنده در می‌آیند؛ در نهایت به کمک دستگاه مخصوص به‌صورت تار و پود بافته می‌شوند. این محصولات به شکل ورق‌های مستطیلی شکل و در ابعاد ۱ در ۲ متر تولید شده که وزن هر ورق به‌طور متوسط مابین 5/6 تا 5/12 کیلوگرم است.

از این محصول در نرده‌کشی دور ویلاها، بلوارها، پارک‌ها و ساخت حفاظ درب و پنجره، پالت، پنل‌های سه بعدی و مسطح کردن بتن فونداسیون کف، سقف و دیوار سازه‌ها استفاده می‌شود؛ همچنین به‌عنوان فیلتر در صنایع غذایی و در صفحات ارتعاشی و غربالگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقایسه مراحل نصب فنس و توری پرسی

عمده تفاوت فنس‌های حصاری و پرسی، در جنس، مدل تولید و شکل ظاهری آن‌هاست و از دیگر تفاوت‌های آن می‌توان به نحوه نصب اشاره کرد.

فنس‌های حصاری، طریقه نصب ساده‌ای دارند به شکلی که یک فرد معمولی بدون دارا بودن تخصصی خاص، با رعایت دقیق مراحل نصب می‌تواند موفق به انجام آن شود. این مراحل عبارتند از:

  1. محاسبه دقیق محیط زمین
  2. تعیین ارتفاع فنس
  3. تهیه فنس، سیم‌خاردار و توری حصاری مناسب
  4. تعیین محل کاشت پایه
  5. حفر چاله
  6. بتن‌ریزی
  7. نصب توری حصاری

نصب توری پرسی، به‌دلیل‌اینکه در مناطقی استفاده می‌شوند که احتیاج به استحکام بالایی دارند، لذا باید توسط افراد متخصص انجام پذیرد؛ همچنین در طی پروسه نصب آن‌ها، توری توسط پیچ، پرچ و یا جوش به پایه‌ها متصل می‌شود.

مزایای حصارکشی با استفاده از فنس و توری

همانطورکه ذکر شد، استفاده از فنس و توری به‌دلیل دارا بودن مزایای مناسب از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است‌. قیمت مناسب، نصب و جابجایی ساده، مقاومت و ماندگاری بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، تنوع زیاد، نگهداری ساده، ظاهر زیبا و ایجاد امنیت موردنظر، از عمده مزایای این محصولات است.

مناسب بودن قیمت توری پرسی، دارا بودن سطح ضدلغزش و همچنین مقاومت بالاتر این محصولات در مقایسه با ورق‌های فلزی، باعث کارایی بالای آن‌ها در صنایع سنگین مثل معادن و راه‌سازی می‌شود.

و اما معرفی سایر محصولات مفتولی

محصولات دیگر تولید شده توسط سیم‌های مفتولی شامل انواع زیر هستند:

  • توری: شبکه‌های فلزی که از طریق بافت‌شدن و یا جوش دادن مفتول‌ها تولید می‌شوند؛ علاوه‌بر فنس‌های پرسی و حصاری، توری‌های مرغی و گابیون از جمله نمونه‌های دیگر این محصولات هستند.
  • رابیتس: این محصولات از جنس گالوانیزه گرم بوده که در ساخت سقف‌های کاذب، آرماتوربندی، پوشاندن تیرآهن و بتن‌های سیمانی و به‌طورکلی در کارهای تزئینی و ترمیمی دکوراسیون‌ها به کارایی دارند؛ اطلاع از نوسانات قیمت رابیتس برای فعالین در زمینه‌های گچ‌بری و گچ‌کاری بسیار حائز اهمیت است.
  • سیم خاردار: سیم‌های رشته‌ای با لبه‌های تیز و منظمی هستند که در فواصل معینی و در امتداد یکدیگر تولید می‌شوند.
  • تیرحصار: پایه فنس یا تیرحصار، به‌عنوان تکیه‌گاه برای تورها و فنس‌ها استفاده می‌شوند‌.
  • مش: شبکه‌ای از میلگردها و مفتول‌ها به قطر ۶ تا ۱۰ میلی‌متری که به‌وسیله جوش‌کاری به هم متصل شده و‌جهت مسلح کردن بتن فونداسیون و ساخت پل‌ها و جاده‌ها به‌کار برده می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب، با نکات حصارکشی و فنس کشی و مزایای آن آشنا شدیم؛ همانطورکه گفتیم، استفاده از محصولات مفتولی مختلف باعث فراهم شدن امکانات زیادی در صنایع و پروژه‌های مختلف می‌شود که سایر مقاطع فولادی نمی‌توانستند این کاربردها را در اختیار ما قرار دهند. چنانچه با خواندن این متن، درباره استفاده از انواع توری و فنس برای محافظت از ملک، زمین، باغ و محیط اطراف خود علاقمند شدید، می‌توانید با کارشناسان سایت تماس گرفته و اطلاعات بیشتری را به دست آورید. مجموعه آهن ‌آنلاین با جمع‌آوری و ارائه روزانه قیمت محصولات مفتولی مختلف کارخانه‌های معتبر داخلی، توانسته‌است تا خود را به‌عنوان یک منبع معتبر در زمینه بازار آهن‌آلات به کشور معرفی نماید.

منبع: https://ahanonline.com/210505/حصارکشی/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false