من «فرخی» هستم! | در روز روشن زمین هایم را خوردند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
من «فرخی» هستم! | در روز روشن زمین هایم را خوردند!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| نام او را زیاد شنیده بودم و می گفتند که برای خودش برو و بیایی دارد. مافیای سوله هاست و منطقه ای را بعنوان مجتمع فرخی تسخیرکرده و نباید به او نزدیک شد چون خطرناک است. از آنجائیکه علاقه زیادی در مواجهه با افراد خطرناک دارم چند باری در فضای مجازی پیام فرستادم و یک روز او تماس گرفت و گفت: سلام؛ من فرخی هستم. چند باری قرار و مدار گذاشتیم اما موفق نشدیم تا اینکه بالاخره یک روز قرار شد برای مصاحبه و پاسخ به حرف و حدیث ها با هم گفتگو داشته باشیم.

*کسایی زاده: متولد چه سالی هستید؟

-فرخی:۱۶ شهریورماه ۱۳۴۵

*پدر چه شغلی داشت و چند فرزند بودید؟

-پدرم لوازم خانگی می فروخت و زراعت هم داشت و در کل ۷ خواهر و برادریم

*مدرک تحصیلی شما چیست؟

-کارشناسی مدیریت بازرگانی

*چرا به شما می گویند تخریب چی؟

-چون تخریبچی تیپ ۱۵ امام حسین(ع) بودم که در عملیات والفجر مقدماتی مجروح شدم.

*بعد از جنگ چکار کردید؟

-با برادرم در کار تولید و توزیع مواد شوینده بودیم. اسمش هم شوینده ظرفشویی پرستو بود.

*و چطور شد میلیاردر و صاحب کلی زمین شدید؟

-پدرم همیشه توصیه می کرد هیچ وقت پول و درآمدی که داری را بیخود هزینه نکن و هرچه داری زمین بخر و من هم از همان روز هر نقطه شهر با هرچقدر که داشتم زمین می خریدم.

*هنوز هم زمین دارید؟

-بله دارم. باغ ۴۰ هزارمتری در و زمین ۱۰ هزارمتری در کرج، ۱۵۰ هزار متر زمین در پاکدشت، در شهریار باغ تالار ۱۰ هزار متری، در شهرری ۲۵۰ هزار متر، نیاوران، کهریزک و حتی در شهرستان سیلوی گندم دارم.

*چه شد با این همه زمین یک مرتبه سوله ساز شدید و سر از کهریزک در آوردید؟

-کهریزک هم زمین داشتم و دوستان گفتند به جای اینکه هزینه انبار کالاهایت را بدهی زمین خودت سوله بساز و من برای تحقق این مهم شروع به دریافت مجوز و ساخت سوله کردم. در سالهای آخر دولت هشتم مجوز سوله ۷۰ هزارمتری گرفتم و پس از ساخت فروختم. در فاز دوم ۴۲هزار مترو جمعا در این دوفاز ۱۵۰سوله ساختم. نوبت به فاز سوم رسید چون هنوز زمین داشتم اما برای دریافت مجوز فاز سوم با مشکل روبرو شدم.

*چه مشکلی؟

-یکی از مدیران شهری وقت از من ۵۰۰ میلیون تومان پول خواست تا اجازه ساخت بدهد که من ندادم و پرونده به استانداری تهران رسید و بالاخره مجوز را گرفتم.

*یعنی الان مشکلی ندارید؟

-مشکل همین جا است. یعنی همین فاز ۳ که چالش شده است. داستان از این قرار است که کل قطعه ۵ برای فاز ۳ متعلق به من است و من از آن را از ورثه یک مرحوم به صورت سند منگوله دار و قولنامه ای خریداری کردم. فردی به نام آقای الف که برای من دیوارکشی می کرد به دلیل اینکه بتوانم او را به کار دلگرم کنم و به علت اینکه بیشتر در شهر دبی اقامت داشتم برایش قطعه زمین ۲۰۰ متری در همان قطعات واگذار کردم. این کار برای این بود که مراقب زمین و املاک و سوله های من باشد. وقتی مجوز ساخت سوله را توانستم اخذ کنم آقای الف که می دانست بخشی از زمین را از آن ورثه خریداری کردم به سراغ آنها رفت و با حضور در دفتر خانه دوباره زمین را از آنها خرید و سند تک برگ صادر شد. جالب اینکه با اینکه از نظر قانونی من صاحب زمین بودم او از من بعنوان فروش مال غیر شکایت می کند …!؟ تا جائیکه قاضی حسینی در شعبه ۱۰۱ کهریزک برای من یازده محکومیت و حکم جلب صادر می کند و با ۳٫۵ میلیارد تومان وثیقه آزاد شدم. معمولا وقتی حکمی در دادگاه بدوی صادر می شود و یا در مرحله دادسرا است باید منتظر تائید نهایی حکم بود اما افراز و دوستانش در همان زمین شروع به ساخت سوله می کنند.

وقتی قاضی حسینی منتقل شد و قاضی پیران جای او آمد وثیقه را از پرونده من حذف کرد اما ۹۰۰۰ متر سوله در همان زمین بدون اجازه من ساخته شد.

*شما چرا نرفتید همان روز سند تک برگ بزنید؟ این خودش اشتباه بوده و از این اشتباه سوء استفاده شده است؟

-بله حق با شماست اما سند و قولنامه و حتی دفترخانه گواهی دادند.

*خب الان چه شد؟ توانستید ثابت کنید؟
-به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، و اداره ثبت کهریزک نامه دادم و همچنین حکم دادگاه تجدیدنظر درباره تایید مساحت زمین های من موجود است و همگی و حق را به من دادند اما اداره ثبت کهریزک هنوز اجرا نکرده است.

*چرا می گویند شما کلاهبردار هستید؟

-این ها افرادی هستند که خواستند از من باجگیری کنند اما باج ندادم و به منافع شخصی نرسیدند. در عوض در تمام امور خیریه شهرستان از جهیزیه و فقیر و موسسات با سند و مدرک کمک مالی فراوان کردم.

*خیلی مطمئن صحبت می کنید. آیا امکان دارد سند و مدرکی دال بر بی اخلاقی و کلاهبرداری شما ارائه شود؟ پاسخی دارید؟
-اگر کسی مدرکی آورد و اثبات کرد گردن من از مو نازکتر است و حاضرم بدترین مجازات را درمورد من اجرا کنند.

*رد پای شما در برخی جریانات خیرخواهانه مثل اهدای تبلت و احداث سالن ورزشی در روستای ده نو یا آزادی زندانیان دیده می شود. در کار خیر هم هستید؟

-از زمانی که خود را شناختم در بجنورد مسجد ساختم به مدارس کمک کردم و حتی خانه ویلایی خود را در بجنورد در اختیارکلانتری محل قرار دادم و حتی در امور پزشکی کمک حال بودم. بعنوان مثال سالن ورزشی ده نو بین ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه داشت و امروز فقط همان فندانسیون مشابه را با ۳۰۰ میلیارد احداث می کنند. برای اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند کهریزک هم کمک کردم .

*این همه پول و درآمد از کجاست؟

-تمام این هزینه ها و درآمدها از محل سیلوی گندم در شهرستان و کارخانه مواد شیمیایی و زمین هایم تامین می شود.

*فرزند هم دارید؟

-بله؛ پسرم داروسازی می خواند. دخترم مهندسی هردو در لندن تحصیل کردند و یک دختر کوچک مدرسه ای هم دارم. اما در حال حاضر همه در تهران هستند.

*چرا با این همه دارایی خودتان در کهریزک مانده اید؟
-زیرا اگر نباشم همه می گویند فراری شده و زمین هایم را تصاحب می کنند! و مجبور شدم چهارنفر را برای محافظت و سرکشی استخدام کنم و روزی یکبار سرکشی کنم.

*دارایی شما چقدر است؟

-واقعا نمی دانم

*معمولا سرمایه داران یک نمادی را دوست دارند. مثلا رویایی دارند تا اوج سرمایه گذاری خود را نشان دهند. شما چه؟

– در فکر هستم روزی در کرج یک برج چهاربال احداث کنم شاید هزینه ای معادل هزار میلیارد تومان نیاز داشته باشد.

*شما که در امور خیر ید طولایی دارید چرا کار بزرگی مثل ساخت بیمارستان و مدرسه و مجتمع های بزرگ فرهنگی انجام نمی دهید؟
-به بسیاری از بیمارستان ها کمک می کنم مثلا هزینه کل اتاق عمل بیمارستان هفت تیر شهرری را تقبل کردم و یا در فکر احداث درمانگاه خیریه در این محل هستم اما بعضی ها اجازه کار نمی دهند و اذیت می کنند. مثلا آقایان از من بازجویی کردند چرا به مردم کمک می کنی؟

*چرا خیریه احداث نکردید؟

-زیرا امکان فساد و ریا در آن وجود دارد. اما با خیریه های زیادی همکاری دارم و هرجا درخواست داشته باشند رفع می کنم. اما به طور شخصی به دنبال ایجاد خیریه نیستم و هر کمکی هم به هر جا ارائه کنم با مدرک است که فردا حرفی در آن نباشد.

*ارتباطات خوبی هم با برخی استانداران و شخصیت های سیاسی حتی در سطح ریاست جمهوری دارید. مسئولیت می خواهید؟
-معمولا دوست ندارم در چشم باشم و کارم را همه جا جار بزنم و هیچوقت سمت سیاست نرفتم. نیاز مالی هم ندارم حتی از نوجوانی وضعیت خوبی داشتم دنیا را دیده ام و دنبال هیچ چیز نیستم.

ممنون از وقتی که به من دادید تا شائبه ها و پرسش هایی که داشتم را پاسخ دهید.

true
true
true
true
  1. حسن احمدیان

    کلا دورغ گفته خوب تحقیق کنید از فردی بنام علی قنبری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false