معرفی محصولات مفتولی همراه با کاربردهای هر یک - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معرفی محصولات مفتولی همراه با کاربردهای هر یک

مفتول به عنوان ابزاری کاربردی در صنایع مفتولی شناخته می شود. مفتول سیم یا میله باریکی است که به طور مقطع تولید می شود. مفتول معمولاً بسیار انعطاف پذیر و دایره ای ساخته می شود. جنس مفتول از فلزات و آلیاژهای مختلف از جمله آهن، فولاد، برنج، برنز، مس، آلومینیوم، روی، نقره و پلاتین می باشد.

تولید مفتول برای محصولات مفتولی شامل چندین فرایند مختلف از جمله ریخته گری، سرد کاری، آهنگری، اکسترود کردن، رسم و نورد است. اینها را می توان به گروه هایی از فرآیندها طبقه بندی کرد که شامل فرآیند های ریخته گری، فرآیند های اتصال و مونتاژ، فرایند های تغییر شکل، فرآیند های حذف مواد و فرآیند های عملیات حرارتی است.

سیم مفتول کاربردهای زیادی دارد و ماده اولیه بسیاری از تولیدات مهم را تشکیل می دهد. تولیداتی مانند فنس، توری حصاری و فنرهای مهندسی شده، همچنین مفتول های از جنس آلومینیوم، مس، نیکل و فولاد برای کابل های تلفن استفاده می شود و به عنوان هادی در انتقال برق و گرمایش کاربرد دارد. سیم های فولادی ضد زنگ نیز برای قطعات حیاتی خودرو یا ماشین های صنعتی دارای کاربردهای مهمی هستند.

در ادامه این مقاله با چند مثال به طور کامل کاربرد مفتول در محصولات مفتولی را توضیح خواهیم داد.

مفتول آرماتور بندی

یک نمونه از ابزار های پرکاربرد در محصولات مفتولی؛ مفتول آرماتور بندی می باشد. آرماتور بندی یعنی استفاده از مقاطع فولادی گوناگون و مفتول آرماتور بندی در کنار بتن و درگیر کردن این دو مصالح ساختمانی با یکدیگر و رسیدن به یک مقاومت کششی مطلوب  جهت حفظ ساختار سازه.

مفتول آرماتوربندی همان مفتول سیاه است و معمولاً برای اتصال و تثبیت میلگردهای افقی و عمودی نسبت به هم، شکل­‌دهی ستون­‌ها و فونداسیون کاربرد دارد. عملکرد این نوع مفتول به این صورت است که در تکه‌ های کوچک به ‌وسیله انبر دو میلگرد را به هم وصل کرده و آن ‌ها را در کنارهم نگه ‌داشته و اجازه حرکت به آن‌ها در جهت افقی و عمودی نمی دهد. دیگر کاربرد های مفتول آرماتور بندی و مزایای و ویژگی های آن عبارتند از:

  • مستحکم سازی آرماتور ساختمان
  • ایجاد فاصله مناسب بین میلگرد ها طبق نظر کارشناس
  • جلوگیری از لغزش میلگرد ها هنگام بتن ریزی
  • استحکام و انعطاف پذیری بالا در کنارهم
  • بستن درخت انگور در تاکستان
  • تولید سیم خاردار
  • پروژه های عمرانی پل سازی و سد سازی

سیم خاردار

نمونه دیگر محصولات مفتولی، سیم خاردار است. سیم خاردار کاربرد وسیعی از گذشته تاکنون داشته است و از غرب تا شرق جهت حفظ امنیت استفاده می شده است. این نوع مفتول مانع ورود افراد به منطقه سیم کشی شده می شود. انواع سیم خاردار عبارت است از حلقوی، حلقوی تبری، حلقوی سوزنی و خطی.

شناخت نوع نیاز اولین مرحله برای خرید محصول است. ابتدا باید با توجه به نیاز و کاربردی که از سیم خاردار می خواهید، مدل آن را انتخاب کرده و اقدام به خرید سیم خاردار کنید. به عنوان مثال برای مکان هایی که به امنیت بسیار بالایی نیاز دارند سیم خاردار کاربرد دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره خرید انواع محصولات مفتولی به آهنیتو مراجعه کنید.

مزیت های سیم خاردار

  • محافظت از مراکز تجاری و صنعتی در برابر سارقین
  • قیمت مناسب
  • حمل و نقل راحت
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی متنوع
  • افزایش امنیت فضای محصور شده
  • دوام و ماندگاری بالا
  •  سهولت در استفاده و نصب
  • سفارشی سازی سایز تیغه ها و سوزن ها

رابیتس

رابیتس یا راویز، نوعی ورق فلزی است که پس از کشش عمودی و افقی، با الگو های منظم الماس مانند ساخته میشود. رابیتس یکی از کاربردی ترین توری ها در ساختمان سازی است. یکی از مصارف مهم آن برای سقف کاذب است. این محصول از استحکام بالایی برخوردار است.

در تقسیم بندی انواع راویز یا رابیتس ۳ معیار ستون، وزن و چشمه اثر گذار است. در ادامه بطور کامل در مورد تک تک این موراد توضیح میدهیم:

سایز و تعداد چشمه

بر اساس سایز چشمه، راویز ها را به سه دسته دایره ای، مربعی و الماسی تقسیم بندی میکنند و با سایز چشمه الماسی محبوب ترین است، چرا که از هدر رفت انرژی و همچنین خم شدن توری جلوگیری میکند.

وزن

وزن راویز بر اساس سایز چشمه، تعداد ستون و قطر مفتولی سنجیده میشود و بطور کلی دارای سه وزن رابیتس ۹ ستونه سبک، راویز ۱۱ ستونه متوسط و ۱۳ ستونه سنگین است. برعکس تمامی توری ها، وزن سبک این محصول مزیت است و قیمت وزن سبک راویز از همه مدل ها بالاتر است.

تعداد ستون

تعداد ستون ها در برگه های راویز بندی به انواع ۹ ستون، ۱۱ و ۱۳ ستونه تقسیم میشوند و تعداد ستون با سایز چشمه رابطه عکس دارد. مزیت زیاد بودن تعداد ستون، به کمتر بردن ملات مصرفی و سبک شدن سازه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره رابیتس اینجا کلیک کنید.

 سیم رابیتس بندی و اسکوپ

سیم رابیتس بندی در دو حالت تولید میشود:

سیم رابیتس گالوانیزه گرم

سیم رابیتس گالوانیزه سرد

سیم اسکوپ و رابیتس مفتولی است که از ورق گالوانیزه گرم ساخته شده و پس از فرایند استقامتی کششی به شکل مفتول مستحکم درمیاید. اغلب ضخامت این مفتول بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ میلی متر است که پس از فرایند آنیل کردن، استحکام خوبی بدست می آورند.

گالوانیزاسیون گرم نسبت به سرد مقاومت بالاتری به سیم میدهد و روکش آبکاری شده آن بین ۵ تا ۱۰ برابر ضخیم تر از آبکاری سرد است. سیم رابیتس گالوانیزه گرم در شرایطی که که نیاز بالا به مقاومت در برابر خوردگی حس وجود دارد گزینه بهتری است اما قیمت بالاتر گالوانیزه گرم نسبت به سرد نکته منفی گالوانیزاسیون گرم است و از طرفی ضخامت زینک بکار رفته در سراسر سیم ممکن است یکسان نباشد. گالوانیزاسیون سرد دارای پوشش نازک تری از آبکاری گرم است و الکترولیز بالا مزیت این نوع آبکاری برای محصولات نازک و ظریف است.

 نحوه خرید محصولات مفتولی

ما برای خرید انواع محصولات مفتولی اعم از توری حصاری، ورق پانچ، الکترود و میل گرد صنایع مفتولی آهنیتو را پیشنهاد می کنیم. تیم آهنیتو از سال ۱۳۸۸ در حال ارائه خدمات فروش صنایع مفتولی در بازار شاداباد می باشد. آهنیتو جهت ارتقا کیفیت ارتباط با مشتریان و نمایش و توصیف محصولات مفتولی در سایت https://ahanito.com/ در حال فعالیت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان آهنیتو به سایت مراجعه فرمایید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false