معجزه حرز امام جواد(ع) - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام مهدی شهرباف سخنران و کارشناس امور دینی و مذهبی درباره حرز امام جواد‌(ع) و شهادت این حضرت موارد زیر را مطرح کرد:

*حرز به معنی حجاب و پرده‌ای است که انسان را از خطرات حفظ می‌کند، به همین خاطر ائمه معصوم (ع) ادعیه‌هایی را جهت ایجاد حجاب بین خود و دشمنانشان می‌خواندند.

*در کتاب مهج الدعوات، دو حرز بلند و کوتاه داریم که در مورد حرز بلند این بزرگوار آمده است: در زمانی که همسر امام جواد (ع) از روی حسد و غضب، شکایت امام جواد (ع) را به پدرش مأمون عباسی در حال مستی می‌برد، مأمون که شرایط عادی نداشت، به خشم سوار بر اسب به منزل حضرت (ع) می‌تازد و با شمشیر امام جواد الائمه (ع) را قطعه قطعه می‌کنند و با همان حال مستی به دربار برمی‌گردد.

*همسر حضرت (ع) که باخبر می‌شود، فردا صبح از اتفاقات شب گذشته به پدر می‌گوید و مأمون نگران مأموری را به خانه امام نهم شیعیان می‌فرستد. آمده، در زمانی فرستاده مأمون وارد خانه می‌شوند، امام جواد (ع) پاک و سالم و بدون هیچ جراحتی بر تخت نشسته اند، وقتی مامور عباسی علت را جویا می شود، حضرت (ع) درباره دعای حرز و یا همان دعای در امان ماندن از بلاها و خطرها می‌گویند.

*امام جواد (ع) می‌فرمایند:« اگر این دعا همراه کسی باشد، حتی اگر به جنگ رومی هم برود از گزندها در امان است. همچنین دعای حرز امام جواد (ع) معروف است که برای استفاده از آن حتماً به روی پوست آهو نوشته شده و درون لوله‌ای با درجه بالای خلوصی نقره که دعاهایی به روی آن حک است، قرار بگیرد، همچنین آمده که زمان نوشتن و حتی استفاده از آن، آداب و نمازی دارد که در مرحوم ابن طاووس در کتاب مهج الدعوات آورده است.

*اگر دعا با تمام شرایط یاد شده، نوشته و انجام شود، آثارش را در باطل کردن سحر و جادو، چشم زخم، دفع بلاها و … خواهیم دید.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false