معترضین به آزمون نظام مهندسی در انتظار اقدام مسئولان خواب زده - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معترضین به آزمون نظام مهندسی در انتظار اقدام مسئولان خواب زده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر قصه از آنجا آغاز می شود که آزمون نظام مهندسی کشور سالی 2 بار برگزار می شد و در حالی که همه تصور می کردند چون نظام مهندسی است پس نظم دارد یک مرتبه اعلام کردند آزمون است …!

سوالاتی پر از ایراد و بی نظمی و ناعدالتی در همه آزمون های به ظاهر مهندسی ❗️

گروهی از داوطلبین معترض می گویند: هر سال عده ای برای قبولی اعتراض و تلاش میکنند و بعضی قبول شده و بعضی از مسیر آزمون کنار میروند و دست از احقاق حق برداشته و عده ای تازه وارد مسیر آزمون می شوند که هیچ آگاهی از شرایط ندارند .

سالهاست که بر همین وضع بوده و هر سال بدتر از سال های قبل می شود و پس از مدت ها اعتراض با حذف یک یا دو سوال تمام اعتراضات را سرکوب می کنند و رفتیم تا دوره بعدی باز همان آش است و همان کاسه…

داوطلبین می گویند چرا در یک آزمون ۶۰ سوالی تعداد ۷ سوال غلط و خارج از منبع وجود دارد؟ (حدود۲۰ درصد سوالات) و مسئولان می گویند برای آزمون نظام مهندسی منبع خاصی معرفی نمیگردد! و این در حالیست که ۴۱ کتاب به عنوان منبع برای این آزمون در سایت وزارت مشخص شده و حمل این تعداد کتاب هر دوره از طریق چمدان مسافرتی به حوزه های امتحانی انجام میپذیرد و این دوره جمله “برای آزمون نظام مهندسی منابع خاصی معرفی نمیگردد” به بهانه های مسئولین اضافه شده و پیش بینی میشود از دوره آتی داوطلبین باید بیش از صد جلد کتاب با فرغون و دامپر به حوزه ها حمل کنند !!!
آزمونی که فقط نامش مهندسی است…

داوطلبین می گویند رویکرد آزمون با تمام ادوار گذشته به کل تفاوت داشته و سوالات با متن های بسیار طویل و ترکیبی از چند سوال بوده و زمان کافی برای روخوانی متن سوالات هم نبوده چه برسد به پاسخگویی !
مسئولین میگویند : سوالات استاندارد بوده و با خواندن اول سوال باید آخر آن را حدس بزنید و آنقدر حرفه ای باشید که نیاز به مراجعه به کتاب هم نداشته باشید !

پ.ن: این در حالیست که تمام سوالات دارای تله تستی در آخر سوال بوده و نمی توان با خواندن اول آن ، آخر سوال را حدس زد و لیکن اگر برای پاسخگویی نیاز به کتاب نیست پس به چه دلیل آزمون کتاب باز است؟؟؟ آزمونی که ملاک پاسخگویی آن فقط و فقط عین متن منابع می باشد!

داوطلبین می گویند: تعدادی از سوالات در هیچ یک از منابع وجود ندارد و نتوانستیم پاسخ را بیابیم !
مسئولین می گویند: اطلاعات عمومی خود را ببرید و آیا اطلاعات عمومی افراد منبع قابل استنادی است برای آزمونی که برگزیدگان آن قرار است ناظر و مجری سرپناه مردم شوند ، مطلبی است که کارشناسان باید بررسی کنند!! مسیولین میگویند حتی اگر داخل کتاب نیست خودتان باید کار میگردید و این اطلاعات را طی تجربه بدست می آوردید!!!

این در حالی است که اولا به مهندسین جوانی که صلاحیت ندارند اجازه ورود در ساختمان های درحال اجرا داده نمیشود و دوما اجرا و ازمون بسیار متفاوت هستند. برای مثال طبق مباحث مقررات ملی قیر را باید از بالا حرارت داد و مورد استفاده قرار داد درحالیکه در اجرا قیر را همیشه از پایین حرارت میدهند! یا عرض پارکینگ طبق مبحث مقررات ملی حداقل دومتر ونیم است درحالیکه در اجرا این مقدار به دومتر و سی سانت نیز کاهش می یابد!!

کارشناسان پاسخگو باشند اینک ملاک عمل داوطلبین مباحث مقررات ملی باشد یا تجربه ایشان از اجرا ؟؟؟

و این قصه سر دراز دارد…

این مشکلات همه ساله بوده و هرسال بیشتر می شود و درست نخواهد شد تا زمانی که مسئولین از جایگاه دفاع از طراحان سوال برخاسته و پشت میز نشینی را کنار بگذارند و در جایگاه قضاوت بر حق بنشینند … مسئول محترمی که به گفته خود سال ۷۳ صلاحیت گرفته است ۲۵ سال تجربه دارد یعنی به سن اکثریت داوطلبین این آزمون ، مشخص است که از نگاه وی این آزمون کاملا استاندارد است زیرا که به سن داوطلبین تجربه دارد!!!

اما بهتر است به یاد داشته باشیم حقی که از ۱۷۵ هزار مهندس جوان ضایع میشود حق الناس است و خداوند از حق الناس نمیگذرد اگرچه پاره ای پول یهودی باشد…

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false