مراحل، هزینه و مزایای کاشت مو به روش FIT - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
مراحل، هزینه و مزایای کاشت مو به روش FIT

متأسفانه در سال‌های اخیر کاشت مو توسط افراد غیر متخصص و معمولی انجام میشه. در نتیجه بعد از یکسال میبینیم که ریزش مو حتی بیشتر شده و اصلا روش اون فرد درست نبوده. پس باید دقت کنیم که کاشت مو باید به روش مناسب و توسط افراد متخصص انجام بشه. در این مطلب سعی می‌کنیم به صورت مفصل در مورد یکی از بهترین‌ روش‌های کاشت مو با عنوان «کاشت مو به روش FIT» توضیح بدیم.

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT یکی از بهترین روش‌های کاشت مو و از نظر بعضی متخصصان، کامل‌ترین روش کاشت مو هستش. در این روش از یه پانچ گرد برای برداشت واحدهای فولیکولی موهای سر استفاده میشه؛ بعد با تکنیک خاصی این موها رو توی محلی که کم‌پشت هست کاشته میشه. قبل از انجام عمل محل استخراج گرافت‌های مو (۱ تا ۴ واحد مو) و محل کاشت اون‌ها مشخص میشه. اسم روش FIT در سال ۲۰۱۸ با عنوان برش واحد فولیکولی عوض شد و متخصصا از این اسم بیشتر استفاده می‌کنن؛ اما خب توی عموم مردم این روش همون FIT شناخته میشه. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این روش خوب کاشت مو صحبت کنیم.

می‌توان گفت اکثر افرادی که به صورت ارثی یا در اثر حوادث دچار ریزش مو شده‌اند برای استفاده از روش FIT مناسب هستند. کسانی که ریزش موی خفیف تا متوسط دارند بهترین نتیجه را از انجام عمل کاشت مو روش FIT می‌گیرند. امروزه می‌توان بیش از ۸۰۰۰ تار مو را  در یک روز با این روش کاشت که این مقدار واقعا نیاز اکثر افراد را برطرف می‌کند. همچنین این روش می‌تواند مساحت زیادی را از سطح پوشش دهد که این مورد موجب می‌شود افرادی که طاسی زیادی هم دارند کاندیدای مناسب برای استفاده از روش FIT باشند.

مراحل کاشت مو به روش FIT

روش FIT یکی از کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های کاشت مو است که با توجه به خطرات و ریسک پایین، نتایج بسیار مناسبی دارد. البته تمام کسانی که متقاضی کاشت مو هستند ابتدا مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند و بعد روش مناسب برای آنها انتخاب می‌شود. همچنین برای کاشت مو باید ریزش مو کاملا قطع شده باشد و بعد از آن می‌توانیم از عمل کاشت مو استفاده کنیم. به طور کُلی کاشت مو به روش FIT برای اغلب افراد مناسب است. در اینجا به صورت خلاصه مراحل جراحی روش FIT را توضیح می‌دهیم:

  1. مراجعه به کلینیک

در اولین مرحله شما به کلینیک تخصصی کاشت مویی که از قبل انتخاب کرده‌اید مراجعه می‌کنید و با پزشک مشورت می‌کنید. در این مرحله معمولا آشنایی با پزشک صورت می‌گیرد و او پس از انجام معاینات لازم، روند کار را برای شما توضیح می‌دهد. توصیه می‌کنیم قبل از این مرحله حتما صبحانه مناسبی میل کنید و از نوشیدن قهوه و غذاهای سنگین پرهیز کنید.

  1. عکس برداری و آزمایش

برای انجام عمل کاشت مو، به خصوص به روش FIT لازم است عکس‌برداری و آزمایش‌های لازم به خوبی انجام شوند. در این مرحله از قسمت‌های لازم سر عکس گرفته می‌شود و با ثبت در پرونده در اختیار پزشک قرار می‌گیرد تا او تحلیل‌های مناسب را خدمت شما ارائه کند. این عکس‌ها معمولا توسط کارکنان کلینیک گرفته می‌شود و بعدا در اختیار خود شما قرار می‌گیرد. همچنین ممکن است پزشک با توجه به شرایط آزمایش‌های خاصی را برای شما تجویز کند که باید آنها را انجام دهید.

  1. طراحی خط رویش مو در بانک و ناحیه کم‌پشت

خط رویش مو به صورت توافقی و با توجه به شدت ریزش مو و بانک موی شما انجام می‌شود. پزشک نواحی مناسب برداشت فولیکول‌ها را مشخص می‌کند و به صورت حدودی نواحی دریافت کننده را هم تعیین می‌کند. معمولا نواحی دریافت کننده با نگه داشتن موهای آن مشخص می‌شود اما در کاشت مو به روش FIT ممکن است بخشی از آن ناحیه یا کل آن تراشیده شود.

مشاوره قبل از کاشت مو به روش میکروگرافت

  1. برداشت مو از ناحیه بانک مو

پس از اینکه ناحیه بانک مو (که معمولا پشت یا کنار سر است) مشخص شد، بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و کل پوست سر بی‌حس می‌شود. این عمل به بی هوشی نیاز ندارد و کاملا سرپایی محسوب می‌شود. معمولا ناحیه‌ای که مو از آن برداشت می‌شود دچار ریزش موی ارثی نمی‌شود و موهای مقاوم‌تری دارد. جراح ناحیه‌ای را انتخاب می‌کند که کمترین آسیب به پوست سر وارد شود.

سپس فولیکول‌های مو به کمک ابزار جراحی «پانچ» استخراج می‌شود و با توجه به تعداد موهایی که دارند در ظرف‌های مخصوص و در دمای پایین قرار می‌گیرند. تعداد واحدهای فولیکولی استخراج شده در روش FIT می‌تواند بسته به نیاز شما بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ که به معنی ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تار مو است، باشد. البته ممکن است در برخی افراد این تعداد متفاوت باشد. شما پس از برداشت موها فرصتی نیم ساعته برای استراحت دارید تا مراحل بعدی جراحی آماده شود.

  1. آماده‌سازی واحدهای فولیکولی

همانطور که گفتیم پس از برداشت موها، واحدهای فولیکولی در دمای پایین نگه‌داری می‌شوند اما شرایط نگهداری آنها کمی پیچیده‌تر است. این فولیکول‌ها در محلول مناسب قرار می‌گیرند و تیم جراحی از چراغ‌های جراحی برای آماده‌سازی آنها استفاده می‌کنند. نگهداری و آماده‌سازی مناسب فولیکول‌ها در موفقیت عمل بسیار تاثیرگذار است.

  1. کاشت واحدهای فولیکولی

در این مرحله که می‌توان گفت آخرین مرحله از کاشت مو به روش FIT است، واحدهای فولیکولی بعد از بی‌حس کردن ناحیه مورد نظر کاشته می‌شوند. جراح در این مرحله زاویه رویش موها را هم تعیین می‌کند و ممکن است از شما مشورت بگیرد.

مراحل کاشت مو

مزایای کاشت مو به روش FIT

  • ایده‌آل برای کاشت موی افرادی که ریزش کمی دارند
  • جوابگو برای افرادی که سطح ریزش موی زیادی دارند
  • مناسب برای تعداد جلسات کم
  • مناسب برای کسانی که مایل به اصلاح مدل موی خود هستند
  • پوست سر برش داده نمی‌شود و شما بعد از عمل درد قابل توجهی ندارید
  • نیازی به بخیه و طبیعتا بیرون کشیدن نخ بخیه ندارد
  • روش FIT کم تهاجمی و کاملا بدون خطر است
  • جای زخم مشخص نیست
  • هزینه نسبتا مناسبی دارد

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو به روش FIT

تا اینجا در مورد روند جراحی کاشت مو به روش FIT توضیح دادیم اما در ادامه در مورد مراحلی که باید بعد از عمل طی کنید، به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

  • شما دقیقا بعد از عمل پروتکل‌های مخصوص شستشو سر و مصرف داروهای مورد نظر را دریافت می‌کنید که حتما باید طبق این پروتکل کارها را انجام بدهید.
  • تقریبا بعد از دو هفته می‌توانید تمام فعالیت‌های خود را انجام بدهید و به زندگی روزمره خود برگردید.
  • از هفته سوم تا ششم موها شروع به ریزش می‌کنند که اصلای جای نگرانی ندارد؛ چراکه فولیکول‌ها در محل خود باقی مانده‌اند و دوباره از نو به صورت قوی‌تر رشد می‌کنند. تقریبا یک سال بعد از عمل تمام موها به صورت مناسب رشد کرده اند و دائمی هستند.
  • در دوره‌های سه ماهه باید به پزشک خود مراجعه کنید.
  • معمولا بعد از این عمل پانسمان می‌شوید و هیچ دردی حس نمی‌کنید. در هر صورت باید با پزشک خود ارتباط داشته باشید و از او مشورت بگیرید.

هزینه روش FIT

همانطور که دانستیم، کاشت مو به روش FIT مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد. هزینه کاشت مو در این روش نسبت به سایر روش‌ها متوسط است و در سال ۱۴۰۰ رقمی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا تعداد گرافت‌ها، مدت زمان جراحی، کلینیک مورد نظر و تجهیزات مورد استفاده در هزینه عمل موثر است. می‌توان گفت که روش FIT از تکنیک FUT گران‌تر و از روش‌های جدیدتری مثل SUT و Micro FIT ارزان‌تر است. توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش کاشت مو FIT با شماره تماس ثبت شده در بخش تماس با ما، ارتباط برقرار کنید تا از خدمات مشاوره رایگان هم بهره‌مند شوید. با تشکر.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false