فیلم| توالت های پایتخت ایران| «حناچی» قدرت نظافت توالت را هم ندارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فیلم| توالت های پایتخت ایران| «حناچی» قدرت نظافت توالت را هم ندارد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر پیروز حناچی که دوچرخه سواری را بعنوان نماد اقتدار خود برگزیده و تصور می کند ته خدمت به مردم تهران را درآورده و دیگر دینی ندارد هنوز به سرویس بهداشتی در وسط شهر تهران نیازمند نشده تا بفهمد اولا باید چند کیلومتر پیاده روی کنید تا به پارک بزرگ یا زیر پل خاصی برسید و از سرویس بهداشتی آن استفاده کنید و دوم اینکه وقتی هم رسیدید تضمیمی برای باز بودن درب سرویس ها یا نجس نشدن شما در این سرویس های عمومی پایتخت وجود ندارد.

واقعا برای مدیریت شهری پایتخت اسلامی که خود را ام القرای جهان اسلام می داند تاسف بار است که در مدیریت سرویس های بهداشتی عمومی تهران ناتوان و عاجز هستند. البته بادمجان دورقاب چین های شهرداری تهران که از نعمات خزانه بی بهره نیستند پاسخ های بی ادبانه ای به اینگونه نقدها در باب توجیه می دهند اما آنچه قابل رویت است وضعیت کنون این سرویس ها در سطح شهر است.

وقتی پیروز حناچی نمی تواند سرویس بهداشتی شهری را ساماندهی و نظارت کند چگونه انتظار داریم سایر پروژه ها را به درستی اجرا کند. انگار او قدرت نظافت توالت های شهر را هم ندارد و زورش نمی رسد. روی ما فقط به آقای حناچی نیست بلکه شهرداران قبلی هم همین روال را داشتند.

واقعا سوال این است آیا نمی شود سرویس های بهداشتی شهر را به بخش خصوصی واگذار کرد؟ چطور سعید خال شهردار حرم و بهشت زهرای تهران می تواند قرارداد چند صد میلیونی برای نظافت توالت های حرم امام (ره) که سالی چند روز شلوغه است منعقد کند اما شهرداری برای تهران نمی تواند؟

اصلا چرا اپلیکیشن سرویس های بهداشتی در تهران نداریم؟ کلا چند سرویس بهداشتی عمومی در تهران داریم؟ استاندارد جهانی آن چقدر است؟

آقای شهردار عزیز تهران اگر خواستید جاهای مختلفی را به شما نشان می دهم که بوی تعفن ادرار و مدفوع تو را کلافه می کند چون وقتی تو ناتوان در ارائه خدماتی برخی شهروندان شهر و پارک و زیر پل های تحت مدیریت تو را سرویس بهداشتی می کنند. مگر می شود 9 میلیون تهرانی فقط 8 هزار چشمه توالت داشته باشند؟ آن هم یا خراب سات و یا درب آنها بسته و یا آنقدر کثیف است که نمی شود از آن به درستی استفاده کرد؟ راستی این آمار را با سرویس های پردیس های سینمایی و برخی ایستگاه های مترو محاسبه کرده اند یا نه؟

با این حال در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان سرویس بهداشتی پورتال و حتی حمام های خیابانی از اصول و خدمات اولیه شهرداری محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false