فرزندان ظریف و زنگنه دو تابعیتی شدند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، گزارش تحقیق و تفحص از مسئوالن دو تابعیتی و دارای گرین کارت از همکاری ۵ نهاد سازمان اطلاعات سپاه،
قوه قضاییه، دادستان کل کشور، فرماندهی ناجا و وزارت امور خارجه خبر داده است. این گزارش که حاصل یک سال تالش هیئت تحقیق و تفحص
مجلس بوده است، در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد و در روزهای آینده قرائت می شود.

با توجه به اینکه نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در تهیه این گزارش به یاری مجلس شتافتهاند، در بخشی از این گزارش به عدم همکاری وزارت اطالعات اشاره شده و آمده است ”علیرغم مأموریت ذاتی وزارت اطالعات به عنوان مرجع امنیتی ـ نظارتی، متأسفانه همچنان عدم همکاری و مسامحه وزارت اطالعات در این امر مهم مشاهده می گردد به نحوی که دادستان محترم کل کشور در نامه شماره  چنین 1396/07/18 مورخ 140/961/2/300/61 اظهار می نماید این نهاد بر حسب وظیفه قانونی لیست و خبر واصله در خصوص تعدادی از اشخاص مشکوک به تابعیت مضاعف و… را برای وزارت اطالعات ارسال تا موضوع را بررسی و نتیجه را اعالم نماید. لذا هیچگونه مشخصاتی جز لیستهای اعالمی از سوی یکی از مراجع اطالعاتی در این دادستانی موجود نمیباشد.

این در حالیست که وزیر اطلاعات در اسفند ماه 95 ،پس از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به این سوالی مبنی بر اینکه چرا وزارت اطالعات از مدیران دو تابعیتی خبر ندارد؟ اظهار کرد: اینکه اطلاع نداشته باشیم جرم نیست. احتمال می دهیم که این مدیران وجودندارند که از آنها اطالعی نداریم.

وی افزود:حال اگر یک یا دو مورد وجود داشته باشد آیا باید به صورت علنی به آن پرداخته شده و ذهنیت جامعه مشوش شود یا به صورت اداری به
این مسئله رسیدگی شود. در ضمن اگر چنین افرادی هم وجود دارند اسامی آنها را به ما اعالم کند تا این لحظه کسی اسمی به ما اعلام نکرده است.

علوی خاطر نشان کرد: مرجع رسمی شناخت دو تابعیت ها وزارت اطلاعات است و ما در این زمینه شبکه اطلاع یابی هم داریم. در گذشته مواردی هم بوده که تذکر دادیم و این افراد از مسئولیت خود فاصله گرفته اند. من هیچ کدام از آمارهای اعالم شده درباره تعداد مدیران دو تابعیتی را تائید نمی کنم.

این در حالیست که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مجموعه وزارت اطالعات اظهار داشتند: فردی که میخواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانتدار کشور و مردم باشد باید صالحیت داشته باشد لذا کوچکترین تردید درباره صالحیت افراد باید منعکس شود و دستگاهها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند…. هرگونه جناح بازی در وزارت اطلاعات گناه است.در وزارت اطالعات یک جناح وجود دارد و آن، جناح انقالب است.

همچنین، در گزارش تحقیق و تفحص از مسئوالن دو تابعیتی و دارای گرین کارت به فعالیت اقتصادی فرزندان ظریف و زنگنه و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس جمهور اشاره شده است. در بخشی از این گزارش ذیل مبحث سوم ”فرصتها و تهدیدات افراد دارای تابعیت مضاعف“ به حضور برخی افراد و فرزندانشان در خارج کشور اشاره شده و آمده است ”اساتید غربگرا در دانشگاههای کشور یا خود  تبعه مقیم سایر کشورها خصوصا کشورهای اروپایی بوده و یا فرزندان ایشان در این کشورها در حال تحصیل و یا مشغول کار هستند و ارتباط تنگاتنگی با دانشکده ها و اندیشکده های به ظاهر علمی خوب دارند.

در ادامه این گزارش به حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور و احتمال پیاده سازی اهداف دشمن در کشور توسط آنها تأکید و آمده است ”اگر چه دستگاههای اجرایی کشور هیچ گونه اطلاعاتی از وضعیت تابعیت مضاعف فرزندان مسئولین نداده اند لیکن بررسی اخبار آشکار در میان رسانه ها، سوابق تحصیلی مسئولین و فرزندان آنها و نیز سابقه خدمت آنها در کشورهای خارجی قرائن و شواهد قابل اعتنایی را به دست میدهد که اثبات می نماید بسیاری از فرزندان مسئولین به دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشورها را اخذ نموده اند و یا تابعیت سایر کشورها بر آنان تحمیل شده است.

در بخشی از این گزارش به فرزندان برخی مسئولان اشاره شده است که هم اکنون بدون ترک تابعیت آن کشورها مشغول فعالیتهای اقتصادی و یا کارمندی در آن کشورها هستند. فرزندان مسئولین عالی رتبهای، نظیر وزیر محترم امورخارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس جمهور تنها نمونه های از این دست افراد هستند.

این گزارش که روز گذشته منتشر شده شامل مباحث مختلف از جمله خالءهای قوانین موجود در نحوه به کار گیری افراد دوتابعیتی و دارای مجوز اقامت در دستگاههای اجرایی، بررسی خالءهای قانونی به کارگیری دارندگان تابعیت مضاعف است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false