فانتزی های وزیر ارتباطات| مردم از لودگی های سیاسی خسته شدند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فانتزی های وزیر ارتباطات| مردم از لودگی های سیاسی خسته شدند

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر شاید وزیری که این روزها بسیار مورد توجه افکارعمومی قرار دارد و حاشیه ساز شده است‎؛ وزیر جوان دولت یعنی «محمد جواد آذری جهرمی» باشد. وزیری که با پست های حاشیه‌داری که در توئیتر به ثبت می رساند، خود برای خود جنجال ایجاد می کند. درحالی که مردم منتظر هستند که وزیر ارتباطات به عنوان فردی که مسئولیت حساسی در این حوزه دارد گزارش کاری از این حوزه درباره رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات برای آنان ارائه دهد، به یکباره آقای وزیر با پست های خنده دار و به اصطلاح فان با مخاطبان روبرو می‌شود.

یک کاربر عادی با توجه به حقوق شهروندی که دارد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آنطور که به شئونات اسلامی و عرف جامعه و قانون لطمه نزند اختیار دارد که با چه علاقه‎ای وارد این فضا شود و علائق و باورهای خود را در معرض دید همگان قرار دهد. اما وزیر ارتباطات غیر از مسئولیتی که در این راستا دارد و این وظیفه با مسئولیت دیگر مسئولان کشور همسان است و باید شان و شئونات این موضوع را رعایت کند، وظیفه دیگری به سبب حوزه و تخصص کاری خود نیز دارد.

درواقع وزیر ارتباطات بایستی طوری عمل کند تا الگویی برای نحوه استفاده از وسایل ارتباطی باشد اما به نظر می رسد خود آقای وزیر رویه برخی سلبریتی‌های اینستاگرامی را در پیش گرفته است. وزیر ارتباطات این رویه را با انتشار یک پست خالی و بدون هیچ نوشته و عکسی شروع کرد. همین موضوع سبب شد که بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به صورت مختلف از جمله طنز نسبت به این توئیت واکنش نشان دهند. البته آقای وزیر به همین توئیت قانع نشد. چندی پیش بود که وزیر ارتباطات تصویر یک بادکنک را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. این موضوع هم باعث شد که خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی نظرات مختلف آغشته به هجو و شوخی و کنایه زیر آن پست منتشر کنند.

اما به نظر می رسد که آقای وزیر به چنین واکنش هایی علاقه مند است عکس فتوشاپ شده که وی را در قامت یکی از قهرمان های کذایی هالیوودی نشان می دهد، منتشر کند. عموما هم کاربران  با توجه به اینکه انتظار دیگری از آقای وزیر داشتند به چنین توئیتی واکنش منفی نشان داده اند. اغلب مطرح کرده اند که با توجه به مشکلات روز افزونی که در حوزه ارتباطات دارند، منتظر گزارش کار و یا ارائه خدماتی در این زمینه بوده اند اما حالا با شوخی های گاه و بی گاه و بعضا بدون معنای وزیر روبرو می شوند.

جالب اینجاست که در فضای مجازی هم اغلب انتقادات در حوزه اجتماعی به پست های افراد عادی این است که آنان سعی دارند با پست های غیرعادی جلب توجه کنند.

البته هشتگ حق الناس و وس (ارزش افزوده) در کنار عکسی که از قهرمان فیلم هالیوودی انتقام جویان منتشر شده است بعضا می تواند این حس را دنبال بوجود بیاورد که آقای وزیر خود را در قامت یک قهرمان هالیوودی تصویر کرده تا موضوع ارزش افزوده که پول مردم را به واسطه ارتباط موبایلی بدون آنکه آنان راضی باشند می گیرد حل و فصل می کند. اما چقدر افراد معمولی با یک هشتگ وس می توانند این موضوع را دریافت کنند. البته همچنان موضوع رفتار وزیر در پروتکل یک مسئول و حفظ شانیت وی برقرار است. وزیر پیشتر با توئیت بادکنکی و خالی هم کلا در هاله ابهام حرکت کرد تا ذهن افکارعمومی را به بازی معماگونه مشغول کند. باید سئوال کرد که آیا فضای مجازی برای بازی گرفتن افکارعمومی ساخته شده یا برای شفاف سازی و روشنگری افعال مسئولان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا این رفتارها نشان دهنده یک لودگی سیاسی نیست؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false