صادرات عبادت است| وزارت صادرات می خواهیم| من را وزیرکنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
صادرات عبادت است| وزارت صادرات می خواهیم| من را وزیرکنید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر اسدالله عسگراولادی گفته است: در 3 ماه ابتدایی سال جاری 40 بخشنامه ضد و نقیض صادر شده که گاهی آنها یکدیگر را نیز باطل می‌کنند و با یکدیگر مشکل ایجاد کرده‌اند.

عسگراولادی همچنین به وضعیت صادرات پسته نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های آتی بیشتر از یک و نیم میلیارد دلار پسته ایران صادر می‌شود و اولویت صادرکنندگان این بخش صادراتی بالای 50 میلیون دلار است و بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی آنها مناسب بسیاری از صادرکنندگان نیست.

این صادرکننده قدیمی کشور گفت: ما نیز اعتقاد داریم و موظفیم که ارز حاصل از صادرات خود را به کشور برگردانیم اما باید توجه داشت سامانه نیما برای خریداران خارجی شناخته‌شده نیست و لازم است در این خصوص تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: وقتی قیمت ارز بی‌مهابا در کشور بالا رفت به‌تبع آن قیمت کالاهای صادراتی نیز بالا رفت اما اکنون که ارز کاهش قیمت دارد کالاهای صادراتی ارزان نشده است. قیمت یک تن پسته در دنیا حدود 9 هزار یورو است که این نرخ در داخل اعمال نمی‌شود.

عسگراولادی گفت: عملکرد سازمان توسعه تجارت جهانی را در حوزه صادرات نمی‌پسندم و معتقدم که این سازمان، سازمانی وارداتی است و بنابراین بهتر است که وزارت صادرات یا یک سازمان مستقل برای صادرات تشکیل شود چرا که صادرات محور توسعه اقتصادی هر کشوری از جمله ایران است.

این صادرکننده تصریح کرد: صادرات غیرنفتی باید به‌حدی انجام شود که به صادرات نفتی برسد و بنده خود صادرات را یک عبادت می‌دانم و تمام تلاش خود را برای رونق آن به‌کار می‌گیرم.

 

پ ن| آقای عسکر اولادی که از میلیاردرهای کشورمان هستند بفرمایند برای کشورشان چه کردند؟ چه گلی به سر مردم زدند؟ آخر عمری هوس وزارت صادرات به سرشون زده؟ مملکت برای عده ای خاص نیست و جای شما قطعا جوان های نخبه زیادی می توانند تکیه بزنند و شما به آنها درس تجارت بیاموزید. چند جوان نخبه را برای صادرات تربیت کردید؟ دست چند کارخانه ورشکسته را گرفتید؟ وقتی به محمود احمدی نژاد در دور دوم رای دادید چه فکری داشتید؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false