سازمان اوقاف «فیل» و «شیرآفریقایی» باغ وحش را زندانی کرد| ورود مردم به بخشی از «ارم» ممنوع! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سازمان اوقاف «فیل» و «شیرآفریقایی» باغ وحش را زندانی کرد| ورود مردم به بخشی از «ارم» ممنوع!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| بعنوان یک روزنامه نگار و خبرنگار نمی دانستم بخشی از باغ وحش پارک ارم وقف است! در نشست های خبری یا در سایت ها و دسترسی هایی هم که اوقاف همه را مسدود کرده چیزی در این مورد دیده نشده است. دلیلش این است که سازمان اوقاف و امور خیریه بزرگترین سرمایه دار مخفی کشور محسوب می شود. یعنی مردم اموال و زندگی خود را وقف می کنند اما این سازمان مخفی در هیچ سامانه ای وقفیات را بر خط و شفاف نشان نمی دهد تا خدایی ناکرده مردم ایران بفهمند کدام مکان وقف است.

متاسفانه این هم جزوی از آفت های کشور و حتی دین ما شده که پیشنهاد می کنم هم آیات عظام در قم در این مورد فتوایی صادر کنند و هم اهالی مجلس شورای اسلامی قانون شفافی را برای این امور لحاظ نمایند که البته بعید می دانم. مگر می شود 30 درصد یک کشور وقف عام باشد اما اطلاعات آن محرمانه و فقط و فقط در دست یک سازمان باشد؟ حتی سازمان ثبت اسناد کشور هم حق ورود ندارد …

با این حال … داستان از این قرار است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران که رئیس سابق آن (حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده) به جرم فساد چندی پیش دستگیر و زندانی شد و حالا سکان دست معاون سابق شهردار سابق تهران(قالیباف) یعنی آقای عبدالهی است و دستور داده تا بخشی از باغ وحش ارام را فنس کشی کنند. مردم هم برای دیدن فیل و شیر آفریقایی از پشت فنس ها به آنها دست تکان می دهند. انگار به نوعی اوقاف شیر آفریقایی و فیل ها را هم زندانی کرده است.

بر اساس اخباری که از یک منبع موثق کسب کردم این بخش از باغ وحش ارم وقف است اما با هزار ضرب و زور باغ وحش را تحویل نمی دادند تا اینکه حکم دادگاه صادر شده و باید این بخش از ارم به اوقاف بازگردد. اینکه سازمان اوقاف زمین های وقفی خود را احیا کرده کار بسیار خوبی است اما بهتر است به مردم و رسانه ها هم اطلاع رسانی کنند … به خدا مردم خوبی داریم نامحرم نیستند. در ضمن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات هم داریم که انگار اوقاف در این مورد کمی جزیره ای عمل می کند.

 

باغ وحش ارم

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false