سئو چیست؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سئو چیست؟

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور کسب و کارهای جدید و مختلف، بازاریابی اینترنتی نیزبه نوبه ی خود پیشرفت عظیمی پیدا کرده و رقابت برای بهتر و بیشتر دیده شدن در بستر اینترنت، روز به روز افزایش یافته است. در نتیجه، هر تجارت آنلاینی برای معرفی خدمات و محصولات خود باید یک وب سایت راه اندازی نماید تا از رقبای خود جا نماند.

شما می توانید جهت مشاهده آموزش seo  اینجا کلیک کنید.

 اما آیا فقط راه اندازی یک سایت کافی است؟

برای بهتر و بیشتر دیده شدن تجارت آنلاین در بستر قدرتمند گوگل، باید اقداماتی حرفه ای برای سایت خود انجام دهیم. طبق تحقیقات به عمل آماده از موتورهای جست و جو، ۷۵ درصد کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جست و جو، به صفحه بعدی نمی روند. در نتیجه بسیار مهم است که وب سایت در صفحه اول نتایج دیده شود.

همچنین طبق آمار،  رتبه اول گوگل در نتایج جست و جو، ۳۴ درصد از کلیک و ورود کاربر را جذب خود کرده است. پس بهتر است که همین امروز اقداماتی برای بهینه سازی سایت خود انجام دهیم. به این اقداماتی که درراستای بهینه سازی سایت خود انجام می دهیم تا بهترین نتیجه را در موتورهای جست و جو حاصل کنیم، سئو نامیده می شود.

از میان موتورهای جست و جویی مانند گوگل، یاهو، آمازون و … به طور تقریبی ۹۸ درصد مردم ایران از موتور جست و جوی گوگل استفاده می کنند. در نتیجه باید بهینه سازی سایت خود را براساس اصول و قواعدی که گوگل معرفی کرده است، انجام دهیم.

آن چه در این نوشتار کاربردی، مطالعه می نمایید:

سئو(SEO) به چه معناست؟

چگونه در صف اول نتایج گوگل باشیم؟

سئوی تکنیکال

سئو داخلی (on-page Seo)

سئوی خارجی (OFFsite Seo)

سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

به روز رسانی الگوریتم های گوگل

تاثیر کاربران بر سئو

 سئو(SEO) به چه معناست؟

آیا می دانید معنای سئو چیست؟ واژه ی  SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization  می باشد که در حقیقت به بهینه سازی سایت می پردازد. بهینه سازی سایت عبارت است از تمام عملکردهایی که برای بالابردن کیفیت سایت انجام می دهیم تا بهترین نتیجه را در موتورجست و جو به دست آوریم. با بالا بردن کیفیت سایت، رتبه سایت افزایش پیدا می کند ونتایج خوبی را در موتور جست و جو کسب می کند.

گوگل بر اساس معیارهایی که معرفی کرده است، به یک سایت رتبه می دهد و براساس این رتبه است که جایگاه یک سایت در جست و جوها مشخص می شود. معیارهای گوگل شامل سرعت سایت، لینک های ورودی وخروجی، متون استفاده شده و رعایت عدم کپی کاری متون، قالب و ظاهر سایت و … می باشد.

 چگونه در صف اول نتایج گوگل باشیم؟

بهینه سازی سایت، فرایندی حرفه ای و زمانبراست. روش های زیادی برای کسب جایگاه خوب و نخست سایت در موتورهای جست و جو وجود دارد.

 سه گام اصلی و مهم در بهینه سازی سایت را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم:

۱٫سئوی تکنیکال

۲٫سئوی داخلی

۳٫ سئوی خارجی

 سئوی تکنیکال

سئو تکنیکال، تمامی مواردی که باید در راه اندازی سایت رعایت شود را شامل می شود. مانند: کدنویسی دقیق و استاندارد، نشانه گذاری استاندارد، سرعت لود مطالب در سایت، تهیه نسخه ریسپانسیو، طراحی اصولی قالب، اعتبار دامنه، موقعیت سرور، پروتکل SSL ، Noindex کردن صفحه ۴۰۴ و …

  سئوی داخلی (on-page Seo)

سئوی داخلی عبارت است از تمام اقداماتی که برای ایجاد ارتباط میان کاربر و موتور جست و جو انجام می دهیم. این اقدامات شامل: کلمه کلیدی در تایتل تگ، کلمه کلیدی در توضیحات متا، کلمه کلیدی در تگ H1، کلمات کلیدی مترادف، محتوای غیر کپی، بهینه سازی تصاویر، به روز رسانی محتوا، استفاده از لینک های خارجی و داخلی، استفاده ازکلمات کلیدی در URL، افزایش امنیت سایت با پروتکل HTTPS و مواردی از این دست می باشد.

 سئوی خارجی (OFFsite Seo)

رعایت تمام استانداردهای سئوی تکنیکال، داخلی و تولید محتوای قوی، ممکن است جایگاه سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند. اما برای کسب رتبه ۱ موتور جست و جو، لازم است تا اصول سئوی خارجی را نیز در سایت خود لحاظ نمایید. سئوی خارجی عبارت است از استفاده از لینک های خارجی در محتوای سایت. استفاده از این لینک های خارجی و انتقال از صفحه ای به صفحه ی دیگر را Backink می نامند. لینک ها مهم ترین فاکتور از میان ۲۰۰  فاکتور معرفی شده ی گوگل می باشند.

 سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

به تمامی روش ها وتکنیک های بهینه سازی سایت که متناسب با قوانین و الگوریتم های گوگل صورت می گیرد، سئوی کلاه سفید می گویند. سئوی کلاه سفید شامل بهترین و بی ضررترین روش ها برای بهینه سازی سایت و مطابق با استانداردهایی است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها معرفی کرده است تا  سایت، بهترین نتیجه را در موتور جست و جو کسب کند.

در مقابل سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد. سئوی کلاه سیاه شامل روش ها و تکنیک هایی است که به شما کمک می کند تا سایتتان رتبه خوبی کسب کند و بازدید زیادی داشته باشد. این روش کاملا غیر قانونی و برخلاف الگوریتم های گوگل می باشد. سایت شما بعد از مدت کوتاهی توسط  گوگل حذف یا با رتبه بسیار کمی مواجه می شود. در زیر اقداماتی که باعث ایجاد سئوی کلاه سیاه می شود را معرفی می کنیم.

·        بارگذاری مقالات کپی شده

·        مخفی کردن متن ها و لینک

·        بارگذاری کلمات کلیدی غیر مرتبط به سایت

·        ثبت کامنت های فیک

·        لینک دادن به صفحاتی با محتوای کم و غیر مرتبط

·        استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

·        تبلیغات مخرب و بیش از حد

استفاده از موارد فوق باعث پایین آمدن رتبه و یا حذف سایت می گردد. بهتر است برای افزایش رتبه سایت از سئوی کلاه سفید و الگوریتم های قانونی استفاده کنیم تا نتیجه ی مطلوب را به دست آوریم.

 به روز رسانی الگوریتم های گوگل

گوگل با استفاده از خزنده هایی که در اختیار دارد، وارد سایت های مختلف شده و هر سایتی را که از سئوی کلاه سفید استفاده کرده و بازدید زیادی دارد را در صفحه اول خود و بعضا در رتبه ۱ جایگذاری می کند. اما گوگل هر چند وقت، الگوریتم های خود را با هدف خاتمه دادن به نقاط ضعف و جلوگیری از سئوی کلاه سیاه، به روز و آپدیت می کند.

 تاثیر کاربران بر سئو

گوگل، موتور جست و جوی قوی و هوشمندی است. اما با این حال، برای رتبه بندی سایت ها به کاربران نیز احتیاج دارد. مدت زمان حضور کاربر و عملکردهایش در سایت، تاثیر زیادی روی رتبه سایت خواهد گذاشت. هرچه مطالبی که در سایت بارگذاری می شود، جذاب تر باشد، مدت زمان حضور کاربر را افزایش می دهد. به روز رسانی مطالب و درج محتوای جدید در بازه های زمانی کوتاه، جذب کاربران بیشتری را به دنبال دارد. همچنین استفاده از لینک های داخلی و انتقال دادن کاربر به صفحه ی دیگر، از عوامل حضور بیشتر کاربر می باشد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false