اطلاع از مراحل اخذ اقامت، تحصیل و کارورزی در کانادا - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اطلاع از مراحل اخذ اقامت، تحصیل و کارورزی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای پهناور به شمار می رود که دانشگاه های معتبری دارد و بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل به این دانشگاه ها می روند. اگر شما می خواهید برای تحصیل در کانادا اقدام نمایید باید در مورد تمامی شرایط تحصیلی که در این کشور وجود دارد اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

 

بررسی همه جانبه تحصیل در کانادا

شما برای ادامه تحصیل در کانادا باید با تمامی جوانب آن آشنایی داشته باشد که برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه ای که شما باید برای تحصیل در کانادا بپردازید بدون شک بسیار کمتر از شهریه دانشگاه هایی مانند انگلیس، نیوزیلند و استرالیا می باشد. همچنین شما باید بدانید بورس های زیادی به عنوان کمک هزینه به دانشجویان برتر داده می شود تا آنها بسیاری از هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. بورس های تحصیلی دانشجویان بیشتر در دوران فوق لیسانس و بالاتر رایج می باشد و تنها برای افرادی که برتر هستند امکان پذیر است. اینکه شما چه میزان هزینه ای را باید برای تحصیل در کانادا بپردازید به طور کامل بستگی به مقطعی دارد که شما مشغول به تحصیل در آن هستید. برخی از افرادی که اقامت دائم در کانادا دارند شهریه دانشگاهشان بسیار کمتر است.

بورسیه تحصیلی در کانادا

شما برای اینکه بورسیه تحصیل در کانادا را دریافت کنید باید شرایط آن را داشته باشد و همچنین با انواع بورسیه در کانادا آشنایی لازم را به دست آورید. هر ساله دانشجویان بسیاری درخواست بورسیه تحصیلی این کشور را ارائه می دهند، ولی تنها برخی از دانشجویانی که شرایط خاصی دارند می توانند نظر دانشگاه ها را جلب  نمایند تا بورس شوند. مدرک زبان و تحقیقاتی که دانشجو انجام داده است برای بورس تحصیلی کانادا دارا اهمیت بسیار زیادی می باشد و باید به آن اهمیت دهید. بورس تحصیل در کانادا دارای انواع متفاوتی می باشد و هر یک از آنها شرایط ویژه ای دارد که برخی از آنها عبارت می باشد از :

بورسیه های دولتی کانادا

این نوع بوسیه خود به چند دسته تقسیم می شود که یکی از آنها کمک هزینه تحصیلی فوق دکترا، بورسیه مقطع فوق لیسانس، بورسیه جوایز تحقیقاتی، بورسیه تحصیلی سازمان ایالت متحده و ….می باشد. شما باید برای دریافت هر یک از آنها شرایط ویژه ای داشته باشید که سازمان مهاجرتی در این زمینه می توانند به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

بورسیه های غیردولتی کانادا

یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیل در کانادا بورسیه های غیردولتی کانادا می باشد که صندوق مالی زیست محیطی و کمک هزینه و بورسیه تحصیلی شامل این مورد می شود. برخی از دانشجویانی که واجد شرایط هستند می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه های دانشگاهی کانادا

بیشر دانشگاه هایی که در کشور کانادا معتبر هستند بورسیه تحصیل در کانادا به دانشجویان برتر خود می دهند. این دانشجویان می توانند تحت عناوین مشخص شده ای بورسیه خود را دریافت کنند که عبارت می باشد از بورسیه های ورودی کشور مبدا، کمک هزینه تدریس، کمک هزینه تحقیقاتی و پژوهشی، بورسیه تحصیلی شایستگی و جوایز کمک مالی.

ویزای تحصیلی کانادا

امروزه دریافت ویزای تحصیل در کانادا یکی از بهترین و آسان ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. شما از طریق این ویزا می توانید اقامت دائم ود را دریافت نمایید، چرا که شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده آل و عالی می باشد. شما بعد از اینکه ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید و وارد کشور کانادا شوید، فرصت های شغلی بسیاری خواهید داشت. برای دریافت ویزای کانادا باید رزومه خود را کامل نموده و به یکی از دانشگاه های معتبر ارسال کنید. البته اگر شما می خواهید تمامی مراحل دریافت ویزای تحصیل در کانادا  به درستی انجام شود بهتر است به سازمان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنید تا در کمترین زمان ویزای تحصیلی شما را دریافت نمایند.

ویزای همراه دانشجو در کانادا

برخی از افرادی که ویزای تحصیل در کانادا را دریافت می کنند مایل هستند که فردی را به عنوان همراه کنار خود داشته باشند. برای دریافت ویزای همراه دانشجو در کانادا باید بدانید که مدت زمان اعتبار آن تنها تا ۶ ماه است. و اگر بخواهید آن را تمدید کنید باید دانشجو درخواست دهد. برخی از افراد می توانند ویزای کار همراه دانشجویی را انتخاب نموده و به وسیله آن در کشور کانادا اقامت داشته باشند. شما برای دریافت ویزای همراه می توانید از طریق روش های مختلفی اقدام کنید که یکی از آنها ویزای توریستی همراه کانادا و دیگری ویزای اجازه کار همراه کانادا می باشد.

تحصیل در دوره دکتری در کانادا

از آنجایی که تحصیل در کانادا و در دره دکتری مزیت های بسیار زیادی دارد افراد زیادی این مقطع را برای ادامه تحصیل خود در کانادا انتخاب می کنند. کشور کانادا یکی از اصلی ترین کشورهایی می باشد که دانشجویان دوران دکتری آن را انتخاب می کنند. از جمله مزیت های اصلی تحصیل در کانادا و در دوران دکتری عبارت می باشد از :

– در معتبرترین دانشگاه ها تحصیل خواهید نمود.

– فرصت های کاری شما بعد از تحصیل بسیار بیشتر است و می توانید به مدت ۳ سال در کانادا کار کنید.

– هزینه تحصیلی که باید در دوران دکتری پرداخت نمایید نسب به بسیاری از کشورهای دیگر ارزان تر می باشد.

تحصیل در مقاطع ارشد در کانادا

ادامه تحصیل در کانادا و در مقاطع ارشد یکی از مهمترین اهداف دانشجویان به شمار می رود و با توجه به مزیت های زیادی که دارد افراد زیادی برای تحصیل در مقاطع ارشد این کشور را انتخاب می کنند. دوره های کارشناسی این کشور بسیار متنوع می باشد، یکی از آنها آکادمیک می باشد که در این دوره شما یک رشته خاص را انتخاب می کنید و تمامی جزئیات آن را یاد می گیرد. مدت زمانی که برای گذراندن این دوره نیاز دارید بستگی به برنامه ریزی شما دارد ولی به طور کلی بیشتر از دو سال زمان نمی برد.

اقامت پس از تحصیل در کانادا

بسیاری از افراد بعد از تحصیل در کانادا مایل هستند که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید. دانشجویان بعد از اینکه فارغ التحصیل می شوند می توانند تا ۱۸۰ روز بعد کار مناسبی برای خود پیدا کنند تا اقامت دائمی این کشور را دریافت نمایند. آنها از دو طریق می توانند برای دریافت ویزای دائم بعد از تحصیل اقدام نماید. یکی اینکه درخواست ویزای توریستی داشته باشند و دیگری اینکه کانادا را ترک کرده و درخواست ویزای کار در کانادا بدهند. به طور کلی شما هر روشی را که بخواهید برای اقامت دائم انتخاب کنید بهتر است با مشاوران در مورد آن مشورت کنید.

تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کانادا از ۵ تا ۶ سالگی شروع می شود و بسیاری از والدین که می خواهند برای تحصیل در کانادا فرزندان خود را آماده کنند باید در این سن آنها را به این کشور ببرند. مدارس کانادا بسیار متنوع می باشد و شهریه آنها هم چندان بالا نمی باشد، ولی باید بدانید سیستم آموزشی این کشور بی نظیر و عالی می باشد. برخی از فرزندان که بدون والدین به این کشور می روند می توانند در خوابگاه ها اقامت داشته باشند و برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا باید به موسسه ها و سازمان های مهاجرتی مراجعه مانند تراست نمایند.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

بدون شک بیشتر افرادی که از طریق تحصیل در کانادا وارد این کشور می شوند، دیگر مایل نیستن به کشور خود بازگردند و می خواهند در آن کشور اقامت دائم داشته باشند. آنها می توانند به شرکت هایی که فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان فراهم نموده اند مراجعه کرده و درخواست کار دهند. دانشجویان بعد زا فارغ التحصیلی ۱۸۰ روز زمان دارند کار مناسبی پیدا کنند تا ویزای کار را دریافت کنند.

اقامت پس از تحصیل در کانادا

برای دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا بهتر است به سازمان ها و موسسه های مهاجرتی که رد این زمینه فعالیت می کنند مراجعه نموده تا روش های مختلف اقامت دائم را برای شما بیان کنند. به طور کلی شما از طریق ویزای توریستی و یا ویزای دائم می توانید برای همیشه در این کشور اقامت داشته باشید که شرایط دریافت این ویزاها را باید در رزومه خود ارائه دهید.

کارورزی در کانادا

شما برای اینکه برنامه درسی خود را به طور کامل انجام دهید باید دوره کارورزی خود در این کشور را پشت سر بگذارید. زمانی که این دوره را سپری کنید تجربه کاری بیشتری به دست خواهید آورد.. شما برای اینکه شرایط کارورزی را داشته باشید باید به وسیله موسسه ای که معرفی شده اید، به عنوان یکی از دانشجوهای تمام وقت شناخته شوید. همچنین شما باید ثبت نام خود در دوره های کارورزی تان را تکمیل نموده تا شما را به عنوان نیروی فعال جذب نمایند. برای ثبت نام در این دوره ها کافی است بوردهای دانشگاه را همیشه مطالعه کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false