رواج خالکوبی در سنین پایین|مد شدن تاتو ازکم کاری رسانه هاست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
رواج خالکوبی در سنین پایین|مد شدن تاتو ازکم کاری رسانه هاست

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر «مجید ابهری» درباره رواج خالکوبی در کشور گفت: خالکوبی از دیرباز تاکنون در جامعه ما نشان دهنده داشتن سابقه در زندان است. معمولا در یک دوره پهلوانان و لوطی ها خالکوبی می کردند و سپس زندانی ها در زندان این حرکت را انجام می دادند.

در گذشته وجود خالکوبی در بدن برخی از مردان به عنوان سابقه داشتن در زندان مطرح بود.در سال های اخیر خالکوبی سنتی جای خود را به تاتو داده و در حال حاضر افراد بدون حضور در زندان و با پرداخت پول های هنگفت در بدن خود تاتو کار می کنند.

افراد در کنار گوش، گردن، لب و بینی هم تاتو می کنند و این مسایل به صورت مد رواج پیدا کرده است. تاتو کردن علاوه بر زیان های پوستی و مشکلات بهداشتی فرد، یک عادت ناپسند است که رواج پیدا کرده است.

در کشورهای پیشرفته به ندرت می توان دید که یک فرد فرهیخته دانشگاهی تاتو کند. بلکه افردی که در گروه های خیابانی و متال هستند از تاتو استفاده می کنند. در جامعه ما بسیاری از بانوان بدون توجه به عواقب این امر، با پیروی از مد دست به این حرکت می زنند. امروز شاهد خالکوبی در سنین پایینتر هم هستیم و ستاره چینی در کره چشم و دور لب هم دیده می شود.

در رسانه ها نسبت به عواقب این امر و آگاهی دادن توسط نخبگان کم کاری شده است و این مدل زشت رایج شده است.باید کارشناسان به خانواده ها آگاهی لازم را بدهند و استفاده از این حرکت باعث غربی شدن و امروزی شدن نیست بلکه نشانه ای از پیروی کورکانه افراد از یک مد است.

ابهری بیان کرد: امروزه شاهد هستیم برخی از ورزشکاران که جزو گروه مرجع هستند، بدن خود را خالکوبی می کنند و در معرض دید قرار می دهند. فرزندان ما چون ورزشکار را به عنوان الگوی رفتاری قبول دارند از این مد استفاده می کنند. باید افراد آگاهی داد که الگوگیری از این رفتارها دلیل ورزشکار بودن نیست و ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false