راهنمای خرید پژو پارس - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
راهنمای خرید پژو پارس

در بازار خودروی کشور، پژو پارس به‌عنوان یک سدان خانوادگی شناخته می‌‌شود. این خودرو به‌دلیل طراحی، فضای باز، امنیت قابل‌قبول و ظاهر با وقارش گزینه خوبی برای خانواده‌ها، به‌خصوص برای سفرهای برون‌شهری به حساب می‌آید. در طراحی سدان‌هایی که مناسب سفرهای برون‌شهری هستند، معمولاً سعی می‌شود کابین خوبی برای آنها طراحی شود. همچنین چون این نوع خودرو به استقامت فنی بالایی نیاز دارد، سعی می‌شود به لحاظ سیستم تعلیق و کشش و قدرت موتور و … مناسب باشد. پژو پارس نیز به همین دلایل مناسب به نظر می‌رسد‌ و استقبال از این خودرو زیاد است.  درواقع، این خودرو را ارتقایافته یا تغییر چهره داده پژو ۴۰۵ می‌دانند که به‌ نسبت نیازهای روز مشتریان تغییراتی کرده است.

در طراحی بدنه، این خودرو از پژو ۴۰۶ الهام گرفته شده است. این خودرو ابتدا با نام X9 و عنوان پژو سفیر وارد بازار شد و رفته‌رفته عنوان پژو پرشیا را گرفت. اکنون هم در بازار آن را به‌ نام پژو پارس می‌شناسند. تا‌به‌حال مدل‌های پارس معمولی (سال)، پارس ۱۶ سوپاپ، پارس اِگزک (Pars Exec)، پارس ایی‌ال‌ایکس (Pars ELX)، پارس LX، پارس اتوماتیک و پارس دوگانه‌سوز از این نسخه تولید و روانه بازار شده است.

پژو پارس از آن دسته خودروهایی است که بازار کارکرده خوبی هم دارد. در این مقاله، با هم برخی معایب و مزایای آن را بررسی می‌کنیم که در خرید و فروش این خودرو باید موردتوجه قرار بگیرد.

مزایا و معایب پژو پارس

شاید ذکر این نکته کمی تکراری به‌ نظر برسد، اما حقیقتی است که در بازار خودروی ایران به‌شدت خودنمایی می‌کند؛ بازار خرید و فروش برخی برندها فقط به‌دلیل تأمین قطعات و خدمات پس از فروش گسترده‌ای که دارند خوب است. امروزه مراکز امداد‌خودرو و نمایندگی‌های ایران‌خودرو در مکان‌های مختلف‌ باعث می‌شود تا دارندگان خودروهایی مانند پژو پارس چندان نگران خرابی خودرویشان نباشند. این ویژگی در شرایط خاص اقتصادی کنونی نیز به خودی خود ویژگی فوق‌العاده مثبتی به‌ حساب می‌آید و باعث می‌‌شود بسیاری از افراد استفاده از این خودرو را ترجیح دهند.

یکی از مزیت‌های مهم هر خودرو سهولت در خرید و فروش نسخه‌های کارکرده آن است. پژو پارس دیوار نشان می‌دهد که خوش‌بختانه پژو پارس در حالت صفر و کارکرده، به‌راحتی خرید و فروش می‌شود و همواره مشتریان ثابت و همیشگی خودش را داشته است.

در خصوص شرایط مونتاژ و کابین، به‌خصوص درمورد تولیدات اخیر پژو پارس، شاید کمی از وضعیت نامناسب مواد به‌کاررفته در جای‌جای خودرو ناراحت بشوید. این مواد اولیه برای کم کردن هزینه به‌ کار می‌رود و ظاهراً چاره‌ای جز کنار آمدن با آن‌ها نیست. این مشکل در بیش‌تر خودروهای تولید و مونتاژ داخل هم مشاهده می‌شود. درواقع پلاستیک‌های به‌‌کاررفته در کابین خشک هستند و بعد از مدتی ممکن است سر و صداهایی ایجاد کنند. ممکن است در هنگام رانندگی، این سروصداها برایتان چندان خوشایند نباشند. نکته دیگر درمورد پژو پارس، مربوط به عایق‌بندی کابین مدل‌های اولیه آن است. ممکن است در مدل‌های قبل از سال ۹۵، صدای موتور به درون کابین نفوذ کند. هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

از نظر مصرف سوخت، ممکن است این خودرو انتظارات شما را برآورده نکند. پژو پارس همواره خودروی پرمصرفی بوده است. سوخت ترکیبی آن در مدل اتوماتیک نزدیک ۹ لیتر اعلام شده است. در مدل‌های دیگر نیز حتی مصرف سوخت داخل شهری به ۱۳ و ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم می‌رسد. نکته دیگر این است که برخی راننده‌ها از کیفیت کم لاستیک‌های شرکتی این خودرو نارضایتی دارند و بر تعویض لاستیک با مدل‌های بهتر تأکید کرده‌اند؛ زیرا این کار باعث می‌شود خودرو فرمان‌پذیری و عملکرد سیستم ترمز بهتری داشته باشد. بنابراین در نسخه مورد نظرتان از میان نمونه‌های کارکرده، این نکته را در نظر داشته باشید.

ارزش دربرابر خرید پژو پارس

پژو پارس این روزها مانند بسیاری دیگر خودروهای داخلی قیمت چندان منصفانه‌ای ندارد. قیمت روز خودرو پژو پارس دیوار نشان می‌دهد که این خودرو به‌خصوص در نسخه‌های اتوماتیک، از گران‌ترین خروجی‌های داخلی است. بنابر مواردی که ذکر شد، اقدام برای خرید یک نمونه کم‌کارکرد و سالم آن قانع کننده به نظر می‌رسد. نتیجه اینکه می‌توان ارزش خرید نمونه‌های دست دوم پژو پارس را بیش از نمونه‌های صفر آن دانست.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false