دیدار «مهابادی» ها با خانواده شهید فخری زاده مهابادی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دیدار «مهابادی» ها با خانواده شهید فخری زاده مهابادی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، در این دیدار مسئولان شهرستان، امام جمعه و رئیس شورای شهر، شهردار مهاباد، مدیرخانه جوانان هلال احمر و بخشدار مهاباد، ابراهیمی مشاور استاندار اصفهان و حسن فایضی مهابادی از مدیران وزارت کشور همراه با سید هادی کسایی زادگان مهابادی روزنامه نگار و مدرس خبر حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه شهید راه علم (شهید فخری زاده مهابادی) مسئولان و چهره های مهاباد اصفهان این شهید را موجب افتخار و سربلندی مهاباد عنوان کردند و از خانواده شهید دعوت کردند با سفر به زادگاه پدری و مادری شهید با مردم داغدار مهاباد دیدار داشته باشند.

فرزند شهید و همسر شهید فخری زاده مهابادی در این دیدار گفتند: شهید فخری زاده مهابادی تاکید زیادی بر کنیه مهابادی در نام و نشان خود داشتند و همیشه از مهاباد به نیکی یاد می کردند. در این دیدار رئیس شورای شهر و شهردار مهاباد از نامگذاری یک میدان و خیابان به نام شهید فخری زاده مهابادی خبرداد و به پیشنهاد فرزندان شهید قرارشد کتابخانه یا پژوهشکده ای در مهاباد برای زنده نگهداشتن تفکر و راه این شهید عزیز ایجاد و نامگذاری شود.

 

 

محسن فخری‌زاده مهابادی در سال ۱۳۳۶ در قم متولد شد و در۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند به دست عاملان استکبار به شهادت رسید. این شهید اصالتا مهابادی هستند. وی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای بود. از ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی و تشکیل سپاه به عضویت سپاه در آمد و درجه نظامی سرتیپ پاسدار را داشت.

با تشکیل واحد تحقیقات ویژه اتمی (تیم ۳۲) در سال ۱۹۸۳ در مرکز تحقیقات سپاه پاسداران ، فخری زاده از همان ابتدای تشکیل در این مرکز فعالیت خود را شروع کرد.

محسن فخری زاده از سال ۱۹۹۲ بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

لازم به ذکر است نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC) در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

ترور این دانشمند حوزه موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) اتفاق افتاده است و پس از حادثه متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false