دلبستگی به آمریکا موجب ذلت ملت ما خواهد شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن‌شناسی جزو وظایف ما است، باید ببینیم که دشمن کیست و چیست، که یکی از راحت‌ترین راه‌های آن این است که دقت کنیم که در چشم دشمن، ما که هستیم.

وی ادامه داد: دشمن می‌تواند عرضی و یا طولی باشد. مثلاً ما با عراق که امروز شاهد هستیم میلیون‌ها نفر به پیاده‌روی اربعین می‌روند، سال‌های گذشته دشمن بودیم ولی امروز چنین نیست که این مصداق دشمن عرضی است و آمریکا مصداق دشمن طولی است چرا که ما همواره با این کشور دشمن بوده و هستیم.

فرمانده کل ارتش افزود: امروز آمریکا گرگ است و ما نباید به آن دلبستگی داشته باشیم. هر نوع دلبستگی به گرگ، موجب ذلت آینده این ملت خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: ما بالاترین تهدید در چشم دشمن هستیم که این را آنها در برآوردهای اطلاعاتی خودشان می‌گویند؛ حال باید دید این دشمن چه موجودی است، موجودی است که در سرزمین پهناور و حاصلخیزی چون آمریکای لاتین که بومیان آن مناطق در آنجا زندگی می‌کردند، یکسری از افراد برای کسب منافع خود به آنجا رفتند و نسل‌سوزی‌هایی را در میان بومیان آن مناطق به وجود آوردند.

وی‌ خاطرنشان کرد: این دشمن دارای زور است و بزرگترین زرادخانه‌های زمینی، دریایی، هوایی، اتمی و … را دارد. اما سؤال این است که آیا فقط زور می‌تواند موجب تسلط باشد؟

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: در مقابل ما چه داریم؟ ما ممکن است در مقیاس توان رزمی، اینها را نداشته باشیم، اما در صحنه عمل نشان دادیم که عمق استراتژیک ما چیست. آنچه که باعث شد دشمن توان اعمال اراده خود را نداشته باشد، توان استراتژیک ما است.

وی با بیان اینکه ما با دشمنی روبرو هستیم که با ترفندهای مختلف، جیره‌خوارانش را به میدان می‌فرستد، گفت: ما امروز با تهدیدهای نوینی روبرو هستیم که ایجاب می‌کند روش سنتی خودمان را به سمت روش‌های نوین در ساختار، سازمان، آموزش و عملیات‌های جدید تغییر دهیم که خوشبختانه زمینه و بستر آن در دوران امیر سرتیپ پوردستان در نیروی زمینی ارتش به وجود آمد.

صالحی تاکید کرد: ما از فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش انتظار داریم که با سرعت بیشتری این بستر را به سمت عملیاتی شدن سوق دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false