دستور حمله پلیس به دفترخانه ها | آیا این اقدام نیروی انتظامی خروج از قانون نیست؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دستور حمله پلیس به دفترخانه ها | آیا این اقدام نیروی انتظامی خروج از قانون نیست؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در حالی که ده ها هزار حقوقدان کشور می گویند که ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی صراحت دارد که باید سند نقل و انتقال خودرو پس از شماره گذاری در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود. با این حال کانون سردفتران و دفتریاران به دستور رئیس قوه قضائیه احترام گذاشته تا مجلس شورای اسلامی پاسخ روشن و شفافی در مورد این ماده قانونی ارائه کند. اما نیروی انتظامی و شرکت خصوصی رهگشا که زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا فعالیت می کند همچنان علی رغم دستور رئیس قوه قضائیه اصرار بر تضعیف جایگاه دفاتر اسناد رسمی دارد.

در سالهای گذشته مراکز شماره گذاری به دستور پلیس با نصب بنرهای تبلیغاتی مردم را از حضور در دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند رسمی تشویق می کردند که با ورود بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای نظامی تهران به پلیس هشدار قضایی داده شد. حالا پس از چند سال دوباره نیروی انتظامی با صدور برخی بخشنامه ها و مکاتبات سعی بر تشویش مردم برای جلوگیری از حق قانونی خود در ثبت سند رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی دارد و این خروج از دستور قضایی دادسرای نظامی تهران دارد.

بر اساس این گزارش در جدیدترین نامه ارسال شده به مراکز شماره گذاری خودرو با امضای رئیس پلیس راهور به مراکز شماره گذاری اعلام شده تا با نصب بنر و پخش از مونیتورهای مراکز شماره گذاری به مردم بگویند که برگ سبزخودرو اعتبار دارد و به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکنند که این برخلاف دستور قضایی دادسرای نظامی تهران و منویات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه مجلس حرف آخر را می زند است.

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false