خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی

خرید مواد شیمیایی

با پیشرفت‌های وسیع تکنولوژی و تولید مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی گوناگون، این روزها مواد شیمیایی در فرآیندهای مختلف زندگی بشر دخالت دارد. بهترین معیار برای خرید مواد شیمیایی درصد خلوص و درجه کیفیت آن‌ها بر مبنای حجم بسته بندی است.

طیف وسیعی از مواد شیمیایی با ویژگی های متفاوت در زندگی امروزی برای انواع تولیدات صنعتی غذایی و دارویی به کار گرفته می شود. می توان گفت در عصر حاضر بدون وجود مواد شیمیایی بشر قادر نخواهد بود انواع محصولات مورد نیاز مصرفی اش مانند مواد خوراکی کشاورزی و آرایشی بهداشتی را تامین کند. از این رو بدون بکارگیری مواد شیمیایی نمی‌توان انتظار تولید مواد صنعتی، خوراکی، آرایشی و کشاورزی را داشت. با این توصیف بسیار اهمیت دارد که از چه نوع مواد شیمیایی و با چه کیفیتی برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود. کاربرد مواد اولیه‌ای که بیشترین کیفیت و مرغوبیت دارد خطر آسیب به ‌سلامتی انسان را کاهش می‌دهد. مواد شیمیایی مصرفی برحسب کاربرد و مشخصه‌هایی که دارند به سه دسته کلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی و خوراکی گروه‌بندی می‌شوند.

خرید مواد شیمیایی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی

در پروسه خرید مواد شیمیایی با مصارف آزمایشگاهی یا صنعتی معمولاً تفاوت محصولات به درصد خلوص و حجم بسته‌بندی مواد بستگی دارد. مواد آزمایشگاهی طبیعتاً خلوص بالاتری داشته و با گرید بالاتر با هدف امور سنتز و پژوهش و استفاده در صنایع حساس خریداری می‌شود. مسلماً این سبک از مواد قیمت بالاتری خواهند داشت. میزان خلوص مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه مشابه مواد اولیه صنایع غذایی و دارویی اما در حجم کم است. در حالی‌ که مواد شیمیایی صنعتی در مقیاس تناژ با درجه خلوص کمتر خریداری می‌شوند و معمولاً قیمت آن‌ها ارزان‌تر است. البته همین میزان خلوص ماده هم بستگی به این دارد که در چه صنعتی بکار می‌رود.

صنایع دارویی غذایی و آرایشی بهداشتی به‌ ترتیب به بالاترین درجات خلوص مواد شیمیایی نیاز دارند. با پیشرفت روز افزون فنآوری شاهد توسعه غیر قابل تصور در صنایع مختلف هستیم که خرید مواد شیمیایی باکیفیت و درجه یک نیاز اساسی آنهاست. با صراحت می توان گفت مواد شیمیایی با گرید صنعتی پرمصرف ترین نوع مواد شیمیایی در جهان هستند. این مواد شیمیایی در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت و گاز، صنایع معدنی، صنایع کشاورزی، شیمیایی، پتروشیمی و سایر صنایع کاربرد دارد. مواد شیمیایی آزمایشگاهی اغلب برای فرآیندهای تحقیقاتی، پزشکی و دارویی استفاده می شوند. موادی که در این رده به کار می روند، باید درجه خلوص مشخص و کیفیت بالایی داشته باشند چرا که  نتایج موفقیت آمیز آزمایش به کیفیت مواد اولیه شیمیایی مصرفی بستگی دارد. برای اطلاع از درجه خلوص این مواد اولیه مصرفی در آزمایشگاه می توان به اطلاعات موجود درج شده در کاتالوگ شرکت تولید کننده مراجعه کرد.

در این موارد خرید مواد شیمیایی از شرکتهای معتبر تضمین کننده اصل بودن مواد و مطابقت آن با آنالیز مصرف بسیار مهم است. شرکت بازرگانی شیمی بان آوش صادر کننده و وارد کننده مواد شیمیایی صنعتی  آزمایشگاهی و آرایشی، محصولات شرکت مرک و سیگما را با تضمین اصل بودن محصولات به بازار عرضه می کند. از اهداف اصلی این شرکت تامین مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانه ها و صنایع داخلی با بهترین کیفیت جهانی است.

 کیفیت و اصالت کالا در خرید مواد شیمیایی

با توجه به این‌که مواد شیمیایی توسط شرکت‌ها و کارخانجات مختلف فعال در تولید مواد اولیه شیمیایی عرضه می‌شود، همیشه تفاوت‌هایی در میزان کیفیت و ویژگی‌های ساختاری مواد وجود دارد. شرکت مرک آلمان  Merck یکی از تولیدکنندگان بزرگ و تامین کننده های مواد شیمیایی صنعتی، آزمایشگاهی و محیط های مربوط به کشت میکروبی است. انواع مواد شیمیایی تحقیقاتی که تحت برند مرک تولید می‌شوند، شامل موادی مانند بافرها، آنتی‌بیوتیک‌ها، رنگ‌ها و در کنار آن تولید سوبستراها، مواد شوینده، آنتی‌بادی‌ها است. ضمنا مواد اختصاصی آنالیز مانند پروب های هدف و مکمل‌های کشت سلولی، فعال‌کننده ها و مهارکننده های مربوط به ریز ملکولها را در اختیار مشتریان قرار می دهد. البته باید خاطر نشان کرد که سایر ابزارهای زیست‌شناسی مولکولی مانند معرف‌های خالص‌سازی پروتئین و معرف های وسترن بلات، کیت‌های رنگ‌آمیزی برای آزمایشگاه هم از محصولات مرک تامین می شود.

از سوی دیگر در زمینه‌های خاصی مانند آنالیز سلولی در زمینه زیست‌شناسی مولکولی و مواردی همچون تشخیص پروتئین و در پروسه جداسازی کروماتوگرافی، به مواد بیوشیمیایی خاصی نیاز است. معرف‌ها و مواد شیمیایی مرک برای این کاربردهای تحقیقاتی و فنی به ‌طور اختصاصی تولید شده‌اند. در حال حاضر شرکت بازرگانی سیگما یکی از عاملان واردکننده مواد شیمیایی با برند مرک Merck و سیگما Sigma  آلمان است که از بزرگ‌ترین برندهای تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی در این کشور است. کیفیت تولیدات این کمپانی‌ها در بهبود فعالیت‌هایی تولیدکنندگان، پژوهشگران و به خصوص داروسازان بسیار تعیین‌کننده است.

ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا یکی از بارزترین مزیتهای این برند است.

خرید مواد شیمیایی

 ماهیت مواد شیمیایی

مواد شیمیایی ترکیباتی با مواد تشکیل‌دهنده ثابت با ویژگی‌های اختصاصی هستند و جداسازی مواد تشکیل دهنده این ترکیب‌ها بدون شکستن پیوندهای شیمیایی آن‌ها امکان‌پذیر نیست. خرید مواد شیمیایی می‌تواند از میان مواد ساده یا تک عنصری، ترکیبات چندجزیی یا آلیاژها باشد. در هر یک از این مواد نسبت مواد تشکیل‌دهنده مشخص است. مواد شیمیایی مانند نمک (کلرید سدیم)، الماس (کربن)، شکر (ساکارز) و موادی از است دست را اصطلاحا خالص می گویند تا بتوانند آن‌ها را از ترکیبات دیگر تفکیک کنند. اما عملاً هیچ ماده شیمیایی را نمی‌توان کاملاً خالص در نظر گرفت. حال در صنایع شیمیایی با کمک این مواد اولیه سایر مواد شیمیایی صنعتی تولید می‌شود.

مواد شیمیایی مرک آلمان

شرکت چند ملیتی علم و فناوری مرک در آلمان با حدود ۲۵۰ شرکت نمایندگی در ۶۶ کشور جهان از بهترین تولید کننده های مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی است. این شرکت برای تولید مواد شیمیایی تحت برند Merck kgaA دارای سه خط تجارت است: علوم زندگی، بهداشت و مواد شیمیایی. این شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید مواد شیمیایی و دارویی جهان است. شرکت مرک آلمان مجموعه‌ای از ابزارها و فناوری‌های پیشرفته را برای پژوهش روی علوم زیستی و تولید داروهای بیودارویی اختصاص داده ‌است.

خرید مواد شیمیایی تولیدی سیگما آلدریچ

اگر مدیریت یک مجموعه تولیدی صنعتی را بر عهده داشته باشید، مسلما از اهمیت مرغوبیت مواد شیمیایی در پروسه تولید محصول نهایی اطلاع کامل دارید. اگر مواد اولیه باکیفیت باشد می توان تولید محصولی با ویژگی های مورد نظر، برای جذب بازار هدف و مطابق با سیاست های کاری مجموعه را انتظار داشت.  برند آلدریچ یکی از بهترین تأمین‌کننده‌های مواد شیمیایی خالص و باکیفیت به ‌خصوص برای فرآیندهای تحقیقاتی است. آلدریچ انواع مواد شیمیایی پیشرفته و تولیدات مواد آلی و غیر آلی  و سایر ملزوماتی مانند بلوک های سازنده ،بافرها، معرف‌ها، ایزوتوپ‌های پایدار به کار رفته برای سنتزهای شیمیایی در حیطه علوم مواد و شیمی دارویی را  فراهم می‌کند. برند سیگما از تأمین‌کننده‌های اصلی مواد بیوشیمیایی سیگما آلدریچ است که مواد پیشنهادی زیستی مانند کربوهیدرات، آنتی‌بیوتیک، آنزیم و سایر ملزومات آزمایشگاهی مانند ابزارهای خون‌شناسی و بافت‌شناسی، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه و مشتقاتی از این دست و پپتیدها را فراهم می‌کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false