حمله هلال احمر به سازمان ثبت اسناد/ کاسه گدایی خبرنگار! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/سید هادی کسایی زاده/ ماده 17 اساسنامه جمعیت هلال احمر ایران می گوید: منابع مالی هلال احمر شامل  42 درصد از درآمد حاصل از حق الثبت اسناد رسمی، 55 درصد از محل درآمد یک درصد کارمزد ثبت سفارشات،  اعانات، عواید و اموالی که در اجرای تصمیمات و مصوبات مراجع و سازمانهای دولتی و شهری اختصاص به جمعیت داده می شود و همچنین اعانات مردمی و کمک‌های خارجی است.

حالا سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال 96، اقدام به حذف برخی ردیف‌های بودجه ای هلال احمر کرده و این بودجه را به اجرای طرح بزرگ و ملی کاداستر اختصاص داده است. قانونی که در سال 93 تصویب شد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف کرد تمامی املاک و اراضی کشور را جانمایی کرده و نقشه کاداستر با مقیاس جغرافیایی آن را ثبت کند.

روح الله فروزش، مدیرکل امور مجلس جمعیت هلال احمر در گلایه ای از تصویر این قانون می گوید: متاسفانه سازمان ثبت اسناد با تفسیر غلط و نادرست از قانون، درآمد حاصل از کاداستر را شامل تمام عملیات ثبتی و حقوقی بر روی املاک و اراضی تعریف کرده و  تمام درآمدها بر اساس درآمد کاداستر تعریف می‌شود، سپس بخشنامه ای از طرف این سازمان صادر شده که دفاتر اسناد رسمی همه درآمدهای حاصل از حق الثبت و عملیات ثبتی و … را در این ردیف درآمدی واریز کنند.  این بخشنامه کاملاً برخلاف قانون بوده و استناد سازمان ثبت اسناد به قانون کاداستر، استناد صحیحی نیست.

خبرگزاری فارس در گزارشی مشروح با کنار هم گذاشتن اظهارات مسئولان هلال احمر با هدف حمایت از این جمعیت به دولت و قوه قضائیه نقد کرده که اولا چرا سازمان برنامه و بودجه چنین تصمیمی گرفته و کار غلطی بوده و دوم اینکه سازمان ثبت اسناد هم دارد کار غیرقانونی انجام می دهد! یعنی خبرنگار برای نشان دادن قدرت رسانه ای  و حمایتی خود به جمعیت هلال احمر خود را به آب و آتش زده و همه را قلع و قمع کرده تا هلال احمر برنده میدان شود!

این گزارش خبرگزاری فارس که به طور مظلومانه ای در حمایت از بودجه پایین هلال احمر نوشته شده در حالی است که این جمعیت مردمی همانند کارترهای بزرگ تجاری دارای شرکت سرمایه گذاری است. امروز می توانیم در جمعیت هلال احمر ایران فعالیت و درآمدهای میلیاردی را در موقوفات هلال احمر، شرکت نساجی هلال ایران، بیمارستان ایرانیان دبی، مجتمع دارویی و درمانی، داروخانه، تجهیزات پزشکی و شرکت بازرگانی سها کیش و … مشاهده کنیم یعنی اینکه دولت و قانون به این نهاد مردمی اجازه داده درآمد داشته باشد. همچنین جمعیت هلال احمر در استان های مختلف دارای املاک و باغات زیادی همچون باغ‌های پسته در رفسنجان است و حتی در حوزه دامداری و تولید روغن نباتی هم فعالیت دارد.

هرچند امروز برخی مسئولان این جمعیت از نداشتن و کمبود بودجه می نالند اما سوال این است که آیا توانسته اید با این همه سرمایه و امکانات و شرکت و کارخانه درآمد داشته باشید؟ چرا به سودد هی قابل قبول نرسیدید؟

نکته قابل تاسف و تامل این است که سیدامیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر به نوعی دولت و مردم را تهدید کرده است و در اظهاراتی گفته: بر اساس قانون ارائه یکسری خدمات برعهده جمعیت هلال احمر است و بر این اساس ما در نظر داریم که قیمت تمام شده این خدمات را تعیین کنیم؛ چراکه نمی‌توانیم هزینه این خدمات را از منابع دیگر تامین کنیم. وی با بیان اینکه بنابراین اگر کشور به این خدمات نیاز دارد، طبیعی است که باید هزینه آن پرداخت شود، افزود: بر این اساس اگر دولت این خدمات را می‌خواهد، باید برای آنها هزینه کند؛ چراکه نمی‌توان ماموریتی را برای یک سازمان در نظر گرفت، اما پرداختی به آن سازمان انجام نشود. این اتفاقی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

به عنوان مثال ارزش ریالی خدمات هلال احمر در ارتباط با عملیات امداد و نجات فقط در حوزه هزینه های پرسنلی حدود 1000 میلیارد تومان است. این درحالی است که این هزینه با میزان اعتباراتی که به جمعیت پرداخته می‌شود، فاصله دارد و این فاصله را همین امدادگران، نجاتگران و داوطلبان پر می‌کنند.

در اظهارات رئیس هلال احمر ایران آمده است که می خواهیم از مردم پول بگیریم. وی گفته است: محل دیگری که برای ایجاد منابع پایدار در نظر گرفتیم، استفاده از منابع مردمی است؛ به طوریکه مردم را به صحنه بکشانیم. در عین حال کسانی که کار خیر انجام می‌دهند در جامعه زیادند. بنابراین ما باید برای استفاده از این ظرفیت زمینه‌های لازم را فراهم کنیم که برای این موضوع هم برنامه‌هایی داریم.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دیگر دوران بازی با رسانه ها برای مظلوم نمایی به پایان رسیده و سازمان ها و نهادها باید عملکرد خود را ارائه کنند و پاسخ دهند که با این منابع چه کرده اند؟ هلال احمر هم باید توضیح دهد که در سازمان داوطلبان و جوانان هلال احمر در این سالها چه هزینه و اقدامی شده است؟ چرا با توجه به منابع درآمدی و شرکتهایی که داشته هنوز هم به دنبال تامین بودجه است؟ چرا می خواهد بار بی مسئولیتی خود را به دوش مردم انداخته و کاسه گدایی دست بگیرد؟ آیا کمک های مردمی به بهزیستی و کمیته امداد و خیریه ها بس نیست حالا هلال احمر هم در صف نذورات و صدقات بایستد؟

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false