حاشیه های تالار شمس العماره| کباب اتحادیه سوخت! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
حاشیه های تالار شمس العماره| کباب اتحادیه سوخت!

جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ داستان از آنجائی آغاز شد که ناصر ابوالقاسمی نایب رئیس اتحادیه صنف کباب و چلوکباب شهرستان ری طی تماسی با من(خبرنگار) خواست تا در مورد حاشیه هایی که برای اودر مورد پلمپ محل کارش (کارگاه روده و کله پاک کنی در کهریزک) رخ داده توضیحاتی ارائه کند که من پیشنهاد دادم این گفتگو در محل کار او باشد.

گفتگو با ابوالقاسمی غیر از موضوع تخلفات بهداشتی کارگاهش به موضوع خرید و فروش گوشت های برزیلی در اتحادیه کباب شهرستان ری هم کشیده شد و دفاع او موجب شد تا گروهی از صنف کباب و چلوکباب و آقای سالمی خزانه دار اتحادیه واکنش تند نشان دهند. تا اینکه فردی به نام بیات که گفته می شود رئیس اتحادیه کباب و چلوکباب شهرستان ری و صاحب مغازه کبابی پارک است طی نامه ای رسمی از من (خبرنگار) دعوت کند تا در مورد این گزارش توضیحاتی ارائه کنند.

وقتی وارد اتحادیه شدن اعضای هیات مدیره آقایان غلامرضا بیات رئیس اتحادیه، ابراهیم شجاعی نایب رئیس اول، ناصر ابوالقاسمی نایب رئیس دوم، داوود سالمی خزانه دار، محمدرضا شجاع امینه دبیر و مسلم کریمی بازرس اتحادیه دور میزنشسته بودند و آقای بیات خطاب به من گفت: خب شما این گزارش را منتشر کردید و مشکلاتی رخ داده باید چکار کنیم! من پس از معرفی خودم گفتم طبق قانون شما حق ندارید از خبرنگار سوال کنید و یا اینکه او را تحت فشار قراردهید که مطلبی را منتشر کرده یا منتشر نکند چون طبق قانون محکوم به حبس خواهید شد.

سپس آقای سالمی خزانه دار اتحادیه بخشی از تخلفات ابوالقاسمی را بیان کرد و گفت: او پول دریافتی از گوشت های برزیلی را در حساب شخصی خودش واریزکرده بود و بعد از ۶ ماه به اتحادیه بازگرداند. ابوالقاسمی هم در دفاع گفت من صورتجلسه دارم و در ازای آن چک داده بودم. وقتی از او خواستم صورتجلسه و چک را نشان دهد چیزی در جلسه ارائه نشد.

آرام آرام صدای خزانه دار بلندتر شد تا جائیکه شنیدم که خزانه دار به بیات رئیس اتحادیه گفت: خودت خفه شو …! و بحث بین آنها درگرفت که چرا به من توهین کردی؟ نکته جالب این بود که دعوا و بحث فقط میان سالمی، بیات و ابوالقاسمی بود و سایر اعضای اتحادیه بیشتر تماشاچی بودند و این نشان می داد که این افراد تمایلی به تاثیرگذاری در قوام و دوام و آرامش اتحادیه و حاشیه هایش ندارند. وقتی دعوا و سر و صدا بیشتر شد نمی دانم چه فردی اطلاع داد اما شخص لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری وارد بازی شد و با اخم و ادبیات آرام و متین فضای جلسه را کنترل کرد.

البته در حین حضور ستاره بازهم دعوا میان برخی اعضای اتحادیه شکل گرفت و کلمات توهین آمیز رد و بدل شد. سالمی خزانه دار اتحادیه رسما از من خواست را جوابیه گزارش و مصاحبه ابوالقاسمی را بعنوان عضو هیات مدیره درشماره بعدی مهرتابان منتشر کنم.

او در این جوابیه نوشته است: بر اساس نامه شماره ۹۹/۳۰۳۰/۳۰۶۵۸/۷ مورخ ۴ بهمن۹۹ از سوی اداره صمت شهرستان ری باید پرونده رسته خام فروش های کله پاچه به اتحادیه ماهی و قصاب ها ارسال گردد و آقای ابوالقاسمی که امروز نایب رئیس اتحادیه کباب و پزنده ها است هیچ سنخیتی با کباب ندارد و کارش خام فروشی است. این آقا (ابوالقاسمی) مدعی شدند که رئیس اتحادیه (بیات) خودروی خودش را برای خرید سهمیه گوشت بریزیلی فروخته تا کار اتحادیه راه بیفتد در حالی که صحیح نمی باشد و او خوردوی سهمیه ای را قبلا فروخته بود و ربطی به گوشت‌ها ندارد.

آقای ابوالقاسمی مدعی شدند که سود فروش گوشت ها را به اتحادیه پرداخت کردند که مکاتبات من بعنوان خزانه دار نشان می دهد این پول در حساب شخصی ایشان بوده است. آقای ابوالقاسمی همچنین به دلیل موفقیت های آقای علیرضا افشار بازرس اتحادیه در ساماندهی وضعیت صنف، بازرسی های دقیق و سالم با کمک دیگر اعضای اتحادیه او را مجبور به استعفا کردند در حالی که از سوی ادارات دولتی و تعزیرات و بخشداری ها لوح تقدیر دریافت کرده بود. اینها بخشی از تخلفات و سوء مدیریت ها در اتحادیه کباب است. به گزارش خبرنگار مهرتابان این روزها بوی سوختن کباب از اتحادیه کباب شهرستان ری بلند شده و حمایت هایی هم از پشت پرده دارند در حالی که باید اتاق اصناف شهرستان ری رسما وارد میدان شود.

*حاشیه های تالار شمس العماره و شادی رئیس اتحادیه کباب
یکی دیگر از شاهکارهای اتحادیه کباب و چلوکباب شهرستان ری حمایت از تالار شمس العماره در منطقه باقرشهر روبروی پالایشگاه تهران بود. حالا اینکه چرا تالار عروسی روبروی امنیتی ترین مکان در جنوب تهران ایجاد شده موضوعی است که باید آقای مجیدی بخشدار وقت کهریزک و مسئولان مرتبط پاسخ دهند. بر اساس مستندات و اظهارات عضو هیات مدیره اتحادیه کباب، تالار عروسی شمس العماره در ایام کرونا اقدام به برگزاری عروسی و عقد قرارداد و دریافت ودیعه کرده و به دلیل ممانعت از برگزاری مراسم ها مبالغ دریافتی را به مشتریان بازپس نداده است.

مهرتابان با چند خانواده مالباخته گفتگو کرد که آنها می‌گفتند: حتی چک ودیعه ما را هم به بانک برده و برگشت زدند. اتحادیه کباب و چلوکباب نامه‌ای برای حضور مدیر این تالار ارسال می کند اما مدیرتالار از حضور در اتحادیه و پاسخگویی امتناع می کند و سر موعد مقرر حاضر به پاسخگویی نمی‌شود. بر اساس اظهارات مدیران اتحادیه کباب و چلوکباب شهرستان ری تالار شمس‌العماره بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان غش در معامله کرده و به مردم بابت مراسم‌هایی که برگزار نکرده بدهکار است و هر روز به وزن و قطر این پرونده افزوده می‌شود و تاکنون ۲۲ عروس و داماد به اتحادیه شکایت کردند.پس از انتشار این خبر در مهرتابان و فضای مجازی شنیده شد که مدیرتالار اقدام به کسب رضایت از مشتریان کرده است.

نکته جالب اینکه پس از بازتاب رسانه ای تخلفات شمس العماره در اقدامی عجیب این تالار پس از گذشت یک سال فعالیت مراسم بزرگ افتتاحیه تالار را دوباره برگزار کرد! مدیر تالار با دعوت ازپرهام جانفشان مدیر میراث فرهنگی استان تهران، خبرنگاران محلی و حتی خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که مجوزی از اداره میراث فرهنگی گرفته است که البته این مجوز ارتباطی با کار رستوران و عروسی ندارد و باید پاسخگوی شکایت های قبلی باشد. هرچند این اقدام رسانه ای شمس العماره دهن کجی به بازتاب رسانه ای تخلفاتش بود و گروهی از خبرنگاران با او همصدا شدند اما حضور بیات رئیس اتحادیه در این مراسم هم برای خودش جای علامت سوال دارد.

مگر می شود که رئیس اتحادیه یک صنف در مراسم جشن تالاری که ۲۲ شاکی دارد و مردم شهر از او به دلیل عدم اجرای تعهداتش ناراضی هستند و به اتحادیه کباب تظلم خواهی کردند خود در کنار رئیس تالار قرارگرفته و شادی کند؟ آیا اقدام رئیس اتحادیه کباب شهرستان ری شائبه حمایت تمام قد از این تالار را تداعی نمی کند؟ اگر این مراسم در حوزه گردشگری برای ری حائز اهمیت است چرا رئیس اتاق اصناف حضور نداشت؟ چرا فرماندارری یا بخشدار کهریزک حضور نداشتند؟ این از آن دسته سوالاتی است که رسانه نیاز به پاسخ و توضیح مسئولان ندارد و فقط برای اطلاع مردم شهرستان ری و دستگاه های نظارتی منتشر می شود. البته خودم با یکی از شاکیان تالار به اتاق اصناف ری مراجعه کرده و از تالار و اتحادیه رسما شکایت کردیم تا شاهد و ناظر اجرای کار از سوی اتاق اصناف باشم. که پرونده از سوی اتاق بررسی شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false