جزئیات همایش «دور نمای اقتصادی ایران» تشریح شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، نشست خبری علیرضا حسنی مدیرگروه اقتصادی مهرگان با موضوع برگزاری همایش دورنمای اقتصاد ایران صبح چهارشنبه در خبرگزاری مهر برگزار شد.

وی در این نشست خبری گفت: 9 اسفند ماه این همایش در سالن اجتماعات شهیدبهشتی برگزار می شود و راه حل هایی در پیرامون تغییرات اقتصاد کلان و تاثیر آن در اقتصاد خورد مورد بررسی قرار می گیرد خبرداد.

مدیرگروه اقتصادی مهرگان، گفت: این همایش هر ساله برگزار شده و امسال به ۸ عامل موثر به عنوان عوامل هشتگانه پرداخته می شود و در بررسی عوامل هشتگانه کارشناسان نمره ایی را به کسب و کار های رونق دار می دهند .

علیرضا حسنی افزود: پیشگامان اقتصاد باید با دقت و توجه بیشتری قدم بردارند زیرا تورم جانبی خارج از تصمیمات بر تمامی کسب کار ها تاثیر میگذارد در نتیجه اهمیت این موضوع را بیشتر خواهد کرد.

وی اذعان داشت: دولت و ملت ایران باید بر روی آگاهی خودمان سرمایه گذاری کند، زیرا بازار مسکن یا بورس به خودی خود سود‌دهی ندارد. بازار سرمایه تامین کننده منافع نیست و اگر منتظر بهبود شرایط بازار باشیم با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

به اعتقاد این اظهار کننده، گذر زمان رابطه مستقیمی با فراز و نشیب های اقتصاد جهان دارد و در ۵ سال گذشته سیاست برخی کشور ها به همین دلیل تغییر کرده است.

مدیرگروه اقتصادی مهرگان ادامه داد: رفتار قیمت ها در سال آینده تغییر می کند و چالش های ریسکی را برای سرمایه گذران و همچنین بازرگانان ایجاد می کند.

وی گفت: متاسفانه طلا در اقتصاد ما نقش کلیدی را دارد و یک سوالی که همواره با آن برخورد می کنیم تغییرات هر انس طلا است و در این خصوص باید بگویم طلا کالایی است که مستقیما از بانک مرکزی آمریکا تاثییر می گیرد و در حال حاضر سیاست آمریکایی ها بر افزایش نرخ بهره است و این ۲ دلیل اصلی افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا است. از سوی دیگر قیمت نفت افزایش یافته و در نتیجه تورم را در این کشور افزایش می دهد و همچنین تاثیرات سیاست های انبساطی آمریکا اکنون در حال ظهور است و این آمریکایی ها  را مسمم می کند که بهره بانکی را افزایش دهند.

مدیرگروه اقتصادی مهرگان افزود: درسال 2016  اقتصاد کمترین نرخ رشد را داشته اما خوشبختانه امسال  2.9 درصد افزایش یافت.

علیرضا حسنی ادامه داد: کشور های نو ظهور بیشترین صدمه را از تغییرات مذکور داشته اند اما برای کشور های درحال پیشرفت امیدوار کننده بود.

وی در بررسی سیاست خارجی بر داخلی افزود: حاشیه هایی از اختلافات چین و آمریکا که اخیرا به گوش رسیده اما  0.5 تریلیارد تومان مبادلات میان  آمریکا و چین است که این خسومت بین دو کشور را منتفی می کند البته ایران باید با مناطق جدیدی برای صادرات ارتباط برقرار کند زیرا ریسک مراودات چین و آمریکا بر کشور ما هم تاثییر می گذارد.

علیرضا حسنی در بخش دیگر سخنان خود گفت: رشد قیمت جهانی نفت مثبت نیست و در سال ۲ درصد کمتر می شود و از این رو تمرکز شرکت های سرمایه گذاری بر منابع تجدید پذیر است.

به اعتقاد او امسال در بودجه کشور 55 دلار برای نفت در نظر گرفته شده که ریسک حدود 2 تا 3 میلیارد در کسر بودجه سال بعد را تخمین می کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جمع مبنی بر اینکه آیا سیف می تواند تورم را تک نرخی کند گفت: تک نرخی شدن تورم می تواند به رقابتی شدن بازار کمک کند اما با توجه به سیستم بانکی در ۳۰ ساله گذشته این امر کمی دور از دست رس به نظر می رسد اما عدم بازخورد هیجانی سیف به وعده های خود جای خوشحالی دارد و می توان گفت دید بنیادینی به این موضوع دارد.

مدیرگروه اقتصادی مهرگان گفت: سال 2017 تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته و اگر کشور های مختلف بر این امر تمرکز نکنند ضرر خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود تحلیل هایی در خصوص آینده ی اقتصاد را در همایشی که ۹ اسفند برگزار می شود مطرح خواهد کرد.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false