جزئیات حمله اشرار به یک کله پزی در شهرری | پای یک خبرنگار در میان است؟! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جزئیات حمله اشرار به یک کله پزی در شهرری | پای یک خبرنگار در میان است؟!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سحرگاه 31 اردیبهشت ماه 1402 وقتی پسرک نوجوان زودتر از پدر وارد کله پزی خانوادگی در خیابان امام حسین(ع) شهرری شد، نمی دانست قراراست مورد ضرب و شتم قرارگرفته و دندانهایش خرد شود!

به گفته شاهدان عینی، در ساعت 3.5 بامداد چند فرد شرور با قمه وارد مغازه شدند و شروع به اربده کشی کردند. با ورود شاگرد 50 ساله کله پزی او را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و پسرک به سرعت با پدر تماس می گیرد و آقای محمدی صاحب کله پزی که عضو اتحادیه کباب شهرستان ری است خود را مغازه می رساند.

آنها با دیدن آقای محمدی به او حمله کرده و دوربین های مداربسته و بانک اطلاعات دوربین را تخریب و سرقت می کنند تا اثری از آنها نماند. آقای محمدی به سرعت با پلیس تماس می گیرد اما حضور کلانتری 131 شهرری در آن ساعات دردی دوا نمی کند و زورگیران به راحتی فرار می کنند.

صبح همان روز این ماجرا به سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد گزارش می شود و او خود را از تهران به شهرری می رساند و اولین گزارش ها از طریق کانال خبری شهرستان به مسئولان منتشر می شود. همچنین علیرضا افشار پارسا بازرس نمونه شهرستان ری و آقای سالمی از اعضای هیات مدیره اتحادیه کباب هم در محل حضور پیدا می کنند و مسئولان را مطلع می سازند. با رسانه ای شدن ابعاد این حمله به یک کسبه با سابقه شهرری شخص رئیس پلیس امنیت و اطلاعات شهرری وارد صحنه می شود و به تبع آن فرماندهی انتظامی شهرستان ری هم دستور پیگیری فوری را صادر می کند.

با حضور سرهنگ احمدی رئیس پلیس اطلاعات شهرستان ری و سرهنگ افتخاری معاون اداره در همان ساعت اولیه صبح دوربین های مداربسته فروشگاه های اطراف بازبینی می شود و در مدت زمان 4 ساعت اشرار دست بسته با دستور دادستان زندانی می شوند.

این حادثه در حالی رخ داد که روز قبل از زورگیری یک درگیری لفظی میان محمدی (صاحب کله پزی) با چند نفر از اعضای اتحادیه کباب بر سر خبرنگار (سید هادی کسایی زاده) رخ داده بود. اتحادیه کباب شهرستان ری به دلیل کنشگری خبرنگار ضدفساد به جای پاسخگویی در صدد شکایت از خبرنگار برآمدند که در نهایت در مراحل دادسرا خبرنگار منع تعقیب شده و این رخداد برای اتحادیه سنگین تمام می شود.

محمدی از اعضای اتحادیه در دیدار به این دو عضو اتحادیه گفته بود شما حق شکایت از خبرنگار را نداشتید. این گلایه حتی از سوی آقای سالمی عضو دیگر اتحادیه هم بازگو شد چون هیچ مصوبه ای مبنی بر شکایت علیه خبرنگار مطرح و به تصویب اعضای هیات مدیره اتحادیه نرسیده بود.

این درگیری لفظی به دلیل نزدیک بودن محل اتحادیه کباب تا اتاق اصناف شهرستان هم کشیده می شود. اظهارات محمدی مدیرکله پزی مبنی بر اینکه زورگیران با صدای بلند می گفتند: «بارآخرت باشد» برای خبرنگار جای سوال ایجاد کرد که چه وجه مشترکی ممکن است میان درگیری روز گذشته با زورگیری در کله پزی آقای محمدی باشد. این مهم باید از سوی ماموران اداره آگاهی شهرستان ری مورد بررسی قرارگیرد. امیدواریم ارتباطی نداشته باشد اما رسانه حق دارد اطلاع رسانی شفاف و پرسشگری از مسئولان داشته باشد.

بر اساس آخرین اخبار منتشرشده سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرماندهی جدید انتظامی شهرستان ری از دستگیری اشرار این حادثه خبرداد و گفت: متهمان را در مخفیگاه خود در یکی از باغات شهرستان همجوار دستگیر کرده اند.

سرهنگ طرهانی در اظهارات خود گفته است که زورگیران نمی خواستند پول کله پاچه بدهند برای همین درگیر شدند که بازهم این ادعای اشرار جای سوال و بررسی دارد و بدون بازجویی و تحقیق نمی توان به سرعت قضاوت کرد و نیاز به روند مراحل بازپرسی دارد.

نکته دیگر آنکه به گفته محمدی صاحب مغازه کله پزی زورگیران 60 میلیون تومان پول نقد را هم سرقت کردند که با پیدا شدن دی وی آر دوربین های مداربسته همه چیز شفاف می شود اما زورگیران می گویند ما دزدی نکردیم و دستگاه را هم سطل زباله انداختیم.

به گفته محمدی خسارت مغازه بیش از 110 میلیون تومان است و مراحل پزشکی قانونی فردا مشخص می شود.

این پرونده در شعبه یک بازپرسی شهرری مفتوح است و زورگیران فعلا 4 ماه بازداشت موقت خواهند بود و احتمالا براساس قانون مجازات اسلامی حدود 15 سال زندان محکوم می شوند.

 

فیلم گزارش اولیه کسایی زاده از محل حادثه

فیلم اظهارات پسر صاحب مغازه

فیلم گزارش فرمانده انتظامی شهرستان ری

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false