جاذبه های دیدنی در شهر دبی و سفر به باکو - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جاذبه های دیدنی در شهر دبی و سفر به باکو

شهر زیبا و شگفت انگیز دبی در میان ده شهر دیدنی دنیا قرار گرفته که با امتیازات فراوان میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی است و در جنوب ایران و شبه جزیره عربستان واقع شده است و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای تجاری جهان شناخته می شود .

دبی دارای آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب است و تابستان ها به طور میانگین دمای آن ۴۰ درجه سانتی گراد در روز و ۳۰ درجه سانتی گراد در شب است . اما زمستان هایی مطبوع دارد و با دمای میانگین ۲۳ درجه سانتی گراد در روز و ۱۴ درجه سانتی گراد در شب برای سفر و گذران تعطیلاتی بیاد ماندنی ایده ال خواهد بود . البته حین ورود به فرودگاه و در تمام طول مسیر و همچنین در تمامی مراکز خرید و مجموعه های تفریحی تهویه ها و چیلرهای قوی اجازه نمی دهند حتی در گرمترین فصول سال نیز احساس بدی داشته باشید . تور دبی لحظه آخری را از دست ندهید.

دبی در سال ۱۸۳۳ میلادی و توسط شیخ مکتوم بن بطی سهیل آل مکتوم بنیان نهاده شد و در قرن بیستم به یک بندر مهم و قلب اقتصاد خاور میانه تبدیل گردید . اقتصاد این شهر با فروش نفت شروع شده و در ادامه با بهبود زیر ساخت های صنعت توریسم و پیشرفت های چشمگیر در این عرصه به رونق رسید . و هم اکنون این شهر در آمد چشمگیری از فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد و اعطلای اقامت و دور دوباره کالا بدست می آورد. جالب اینکه دبی در سال ۲۰۱۲ میلادی به بیست و دومین شهر گرانقیمت دنیا و گران قیمت ترین شهر خاورمیانه تبدیل شد .

این شهر شگفت انگیز خارق العاده ترین سازه های دنیا ، بزرگترین آکواریوم دنیا ، بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید و لوکس ترین هتل های جهان را پیش روی گردشگران می گذارد و این پایان شگفتی های این شهر نیست . شهر دبی دارای امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالا بوده و همچنین بیابان‌ها و صحراهایی وسیع و زیبا دارد که به شکلی هنرمندانه از آن به عنوان جاذبه های گردشگری استفاده نموده است .

 خلاصه اینکه سفر به دبی تجربه ای جذاب و بیاد ماندنی خواهد بود . سفر باتو  در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی شهر دبی را به شما معرفی می کنیم . پس همراهمان باشید :

جاذبه های گردشگری در شهر باکو – آذربایجان

شهر زیبا و دیدنی باکو ، پایتخت جمهوری آذربایجان و یکی از قطب های گردشگری منطقه قفقاز است که به خصوص در دهه های گذشته به شهرت رسیده و هم اکنون به یکی از گزینه های گردشگران ایرانی برای گذران تعطیلات تبدیل شده است . این شهر در امتداد آبهای زلال دریای خزر واقع شده و این امر سبب پیدایش آب و هوایی لطیفه و دوست داشتنی برای آن شده است .  باکو دارای طبیعتی زیباست و توانسته به طرزی هنرمندانه تاریخ غنی خود را بازندگی مدرن شهری پیوند دهد . از این رو بازدید از آثار تاریخی باکو که برخی بیش از هزار سال قدمت دارند ، در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد .  قدمت شهر باکو به قرون وسطی باز می گردد و در بخش هایی از شهر که گرجی ها آن را ایچری هر می نامند ، تاریخ درست نخورده باقی مانده است .

سفر به شهر باکو در تور باکو  یعنی سفر به شهری مدرن و امروزی  و امکانات رفاهی و تفریحی این شهرروز به روز در حال افزایش بوده و این موضوع عاقه و استقبال برای سفر به آن را افزایش داده است . البته هزینه های سفر به باکو نسبتا ارزان است و این موضوع از دلایل دیگر استقبال فراوان گردشگران است . درادامه با ما همراه شوید تا به اتفاق هم گوشه و کنار این شهر شگفت انگیز را بهتر بشناسیم .

ایچری شهر (تکه قدیمی شهر )

ایچری شهر همان منطقه تاریخی و بسیار زیبایی است که هویت خود را با گذشت قرن ها حفظ نموده است . بسیاری از بناهای باستانی کشور آذربایجان در همین منطقه قرار دارد ، و برخی از آن ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند . باید افزود  این بخش از شهر هسته اصلی حکومت شیروان‌شاهان بوده و در قرون وسطی پایتخت این امپراتوری محسوب می شد  . بازدید از آثار تاریخی قلعه دختر ، قصر شیروان شاهان ، دروازه مراد و همچنین بازدید از مغازه‌های بافندگی فرش‌های سنتی را به شما پیشنهاد می کنیم  . و اگر وقتی باقی ماند در کوچه های باریک و سنگفرش شده ایچری شهر قدم بزنید و از نزدیک با تاریخ و فرهنگ غنی مردمان این سرزمین آشنا شوید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false