جاذبه های دیدنی در شهر استانبول – ترکیه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جاذبه های دیدنی در شهر استانبول – ترکیه

شهر زیبا و تاریخی استانبول یکی از ده شهر دیدنی دنیاست که سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیابه سوی خود فرا می خواند. استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه بوده و دارای امتیازات فراوان همچون قرار گیری میان دو قاره آسیا و اروپاست . البته استانبول دارای طبیعتی زیبا و تاریخی بسیار غنی است، تا جائیکه به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شناخته می شود و در کنار شهرهای بزرگی همچون لندن، پاریس، رم و … میلیون ها بازدید کننده دارد. استانبول به اصلی ترین قطب فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه تبدیل شده و هر ساله درآمد بالایی از صنعت توریسم و گردشگری به جیب می زند .

شهر استانبول دارای طبیعت زیباست که از وجود تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی و همچنین دریای مرمره نشات گرفته است و دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر پیوند داده است که همگی در خلق اینهمه زیبایی و شهرت تاثیر گذار بوده اند.

تور استانبول را در لینک زیر ببینید. https://safarbato.co/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

البته این شهر شگفت انگیز دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوان بوده و وجود مراکز خرید مدرن و متنوع سبب جلب توجه بسیاری از مسافران و به خصوص ایرانی ها شده است . و تولید پوشاک مد روز بخش بزرگی از چرخه اقتصادی آن را می گرداند .

در ادامه باید افزود شهر استانبول را کلان شهر یا مادر شهر می نامند و همانطور که گفتیم در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا برگزیده شد . همچنین از لحاظ میزان گردشگر خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می آید .

در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق برخی از جاذبه های دیدنی آن برشماریم :

مسجد و موزه ایاصوفیه

 در ابتدا شما را با شاهکاری هزار و پانصد ساله آشنا می کنیم که توانسته به نماد این شهر تبدیل شده و مورد توجه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا قرار بگیرد . این مسجد باشکوه و زیبا با معماری شگفت انگیز ، مابین سال های ۵۳۲ و ۵۳۷ میلادی بدست رومیان بنا گردید و به مدت هزار سال کلیسایی باشکوه بود که پس از ورود اسلام به این سرزمین و توسط عثمانیان به مسجد تبدیل گشت . و از سال ۱۹۳۴ و همزمان با برچیده شدن عثمانیان و استقلال این کشور برای مدتی تعطیل و سپس به موزه تبدیل شد . این بنا در محله سلطان احمد قرار دارد و در کنار آن دیگر آثار تاریخی ارزشمند این شهر را خواهید دید . هزینه بلیط ورودی آن در سال گذشته حدودا سیزده دلار بود و احتمالا امسال نیز همین مبلغ باقی بماند .

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای کیش

جزیره کیش سراسر زیبائی و شگفتی است و به همین خاطر به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر خوش ذوق است . در این جزیره با طیف وسیعی از تفریحات آبی و تفرجگاههای دیدنی برخورد می کنید که تجربه همه آن ها هفته ها زمان نیاز دارد و علاوه بر این کیش دارای سواحل زیبا و جزایر شگفت انگیزی است که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن ها را در الویت برنامه های خود قرار دهید و با کوله باری از تجربیات بیادماندنی به شهر و دیار خود باز گردید .

تور کیش را در لینک زیر بخرید. https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

 در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی کیش را به شما معرفی می کنیم . پس با سفر باتو  همراه باشید :

شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز از جمله آثار باستانی ارزشمند در جزیره کیش است که هم اکنون به شهر زیر زمینی کاریز شناخته می گردد . این منطقه در واقع قنات آبی است که حدود هزار و پانصد سال قدمت دارد و مصادف با دوران حکومت هخامنشیان و مادها است . کاریز مساحتی بیش از ده هزار متر مربع داشته و در عمق شانزده متری از سطح زمین احداث شده است به همین خاطر نام شهر را بر روی آن گذارده اند  .

این مجموعه شبکه ‌ای از آب راهه های مختلف است که در اعماق زمین ایجاد شده و امروزه با تماشای آن درک بهتری از تمدن و فرهنگ ایرانیان باستان خواهید داشت . این قنات همانطور که گفتیم در عمق شانزده متری از سطح زمین حفر شده و بر روی دیوارهای آن فسیل های مختلفی همچون صدف و مرجان را خواهید دید که قدمت این فسیل ها به ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال پیش باز می گردد . وجود این فسیل ها نشان دهنده پیشروی آب تا این نقطه از جزیره در میلیون ها سال پیش بوده است .

امروزه این منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مجموعه ای فرهنگی و تفریحی تبدیل شده و با ورود به آن علاوه بر آشنایی با تاریخ و فرهنگ گذشتگان از خدمات رفاهی مختلفی همچون رستوران ، کافه و فروشگاه صنایع دستی و … برخوردار خواهید شد  . همچنین در این مجموعه موزه تاریخی به نام خلیج فارس و عکاسخانه سنتی وجود دارد .

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false