توزیع گسترده گوشت های فاسد در پایتخت| هشدار قرمز به تهرانی ها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
توزیع گسترده گوشت های فاسد در پایتخت| هشدار قرمز به تهرانی ها

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار از نگهداری و توزیع گسترده گوشت های فاسد و تاریخ مصرف گذشته در دل پایتخت خبرداد و گفت: متاسفانه خبرنگاران زیاد در این موضوع ورود نکردند اما وضعیت به مرحله قرمز رسیده است که علت اصلی آن مشکلات اقتصادی و گرانی گوشت قرمز و تمایل سودجویان به فروش گوشت های فاسد با قیمت ارزان است.

کسایی زاده اظهار کرد: کشف و معدوم سازی 100 کیلوگرم گوشت دیفراست شده گوساله و گوسفند در جنوب تهران، کشف 17 تن گوشت فاسد در منطقه 20 تهران، کشف 180 کیلو گوشت گوسفندی غیربهداشتی در ورامین، کشف 920 کیلو فروارده دامی فاسد و غیر بهداشتی در رستوران های قرچک و کشف 11 تن اسکلت ،گردن و خمیر مرغ فاسد در جنوب تهران فقط در 30 روز گذشته بوده و در ماه های قبل از کشف گوشت های فاسد در شهر قدس، ملارد و ده ها تن گوشت فاسد و فراورده های دامی در شهر تهران گزارش شده است.

این روزنامه نگار گفت: به جرات باید گفت که دامپزشکی و مامورانش فقط یک درصد تخلفات را شناسایی و برخورد می کنند. وقتی رستورانی یا فروشگاهی با قیمت پایین کباب و گوشت گوسفندی و مرغ عرضه می کند قطعا ایرادی دارد که باید شهروندان به سرعت گزارش کنند. وقتی گوشت را منجمد خریداری می کنید بویی ندارد و مستقیم وارد فریزرخانه می شود اما هنگام پخت وقتی گوشت رنگ متفاوتی دارد و بوی نامطبوع سعی نکنید آن را با ادویه خوشمزه کنید.

کسایی زاده گفت: در رستوران های جنوب شهر به خصوص ورامین و شهرری و جنوب شرق و غرب تهران و رستوران های فرحزاد و دربند و … به جرات می توانم این نوع گوشت ها و فراورده های دامی را به شما نشان دهم. اصلا نیاز به بازرس و آزمایشگاه ندارد کافی است گوشت را از پشت ویترین نگاه کنید.

مشکل اصلی کشور ما این است که تصور می کنیم فساد فقط در مسئولان و حوزه اقتصاد و آسیب های اجتماعی است در حالی که فسادهای خرد در میان بازاریان و کسبه موج می زند. نمونه آن آمار وحشتناک چک های برگشتی، ربا و نزول و غش در معامله و گران فروشی و قاچاق و توزیع موادغذایی و کالاهای نامرغوب است که نمی توانیم همه را به گردن دولت و حکومت بیاندازیم چون وجدان و توجه به مشروعیت تجارت مسئولیتش با بازاری و کاسب حبیب الله است.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false