توزیع روزانه 16 هزار تن میوه در تهران و 6 استان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
توزیع روزانه 16 هزار تن میوه در تهران و 6 استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر سید سعیدراد در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های طرح استقبال از بهار اظهار کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار با توجه به رسالتی که دارد تلاش خواهد کرد تا در کنار مردم تدابیری را در این شرایط اقتصادی در سفره آنها و سبد اقتصادی آنها داشته باشد. برهمین اساس جلسات متعددی را برگزار کردیم تا تخفیفات ویژه‌ای را در سازمان میادین تره‌بار نسبت به سطح شهر تهران داشته باشیم و نیاز مردم را حتی‌المقدور برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به میزان تخفیفات نظر گرفته شده در اقلام و عرضه شده در میادین میوه‌وتره‌بار گفت: میوه‌ 35 تا 40 درصد، فرنگی‌جات و سبزیجات 30 درصد و حبوبات 22 درصد نسبت به سطح شهر تهران ارزان‌تر در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه برای ارائه خدمات مطلوب‌تر 4 بازار تا پایان سال به تعداد بازارهای میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران اضافه خواهد شد.

راد با بیان اینکه تمهیداتی نیز برای ارائه خدمات در ایام پایان سال و همچنین نوروز در نظر گرفته شده است گفت: ساعات کار میادین میوه و تره‌بار تا 28 اسفند از 8 تا 21 خواهد بود و در روز 29 اسفند فعالیت میادین میوه و تره‌بار تا ساعت 18 بعد ازظهر خواهد بود.

وی در ارتباط با فرآیند توزیع گوشت تنظیم بازاری نیز بیان کرد: در این باره ما آمادگی داریم به هر میزانی که تحویل سازمان میادین بشود آن را در اسرع وقت و در همان روز توزیع کنیم. از امروز نیز مقداری گوشت داخلی با قیمت مناسب و با 20 درصد تخفیف نسبت به سطح شهر تهران در سازمان و میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود به طوری که قیمت در نظر گرفته شده برای هر کیلو سردست 98 هزار تومان، گردن کیلویی 98 هزار تومان، کتف دست 112 هزار تومان و ران کیلویی 114 هزار تومان و همچنین نیم شقه کیلویی 99 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

راد گفت: روز گذشته 20 تن و امروز نیز 12 تن گوشت تنظیم بازاری در اختیار سازمان میوه و تره‌بار قرار گرفت و در همان زمان اولیه آنها را توزیع کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره نظارت اتحادیه صنف مربوطه بر فعالیت غرفه‌داران نیز گفت: روزانه 16 هزار تن میوه وارد تره‌بار مرکزی می‌شود. میدان مرکزی تره‌بار میوه شهر تهران و شش استان را تامین می‌کند و چنانچه یک الی 2 روز این میدان تعطیل شود مشکلاتی را برای عرضه در این حوزه به وجود می‌آورد.

وی از تعامل سازمان میادین با اتحادیه میوه‌فروشان خبر داد و گفت: طی سالهای گذشته این تعامل بوده اما در این دوره تلاش شده است که تعاملات نسبت به گذشته برای رفع مشکلات بیشتر باشد و در همین راستا نیز جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در ادامه با اشاره به حضور مسئولان نیروی انتظامی در سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: خوشبختانه جلسات زیادی را با مسئولان نیروی انتظامی از جمله فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، پلیس راه برگزار کردیم و ساختمانهایی برای فعالیت کلانتر، پلیس اگاهی، پلیس مواد مخدر در میدان تره‌بار مرکزی در نظر گرفته شده است.

راد سپس به ورود روزانه 20 هزار خودرو در میدان تره‌بار مرکزی اشاره کرد و گفت: در دوره جدید مدیریت در سازمان میادین میوه و تره‌بار تلاش بسیاری را برای راه‌اندازی ثبت و ضبط پلاک خودروهایی که به داخل میدان می‌آیند، انجام دادیم و هم اینک به سیستم ترافیک شهرداری تهران متصل هستیم و تمام فرآیند ورود و خروج توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران رصد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان میادین میوه تره‌بار هیچگاه تصمیم به اخذ عوارض پسماند و نوسازی از غرفه‌داران در میدان تره‌بار نکرده است گفت: در واقع این کار از طریق اداره کل درآمد شهرداری و همچنین منطقه 19 انجام می‌شود ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای تبدیل زباله جمع‌آوری شده در میدان مرکزی به کمپوست و خوراک دام در دستور کار قرار گرفته است.

راد در ارتباط با افزایش میزان مشتریان در میادین میوه وتره‌بار تصریح کرد: در این باره 30 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که البته این برمی‌گردد به وضعیت اقتصادی مردم یا خدمات مناسب در بازارهای میادین میوه و تره‌بار ؛ضمن اینکه 700 تا 750 هزار نفر به مراکز میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنند.

وی همچنین در ارتباط با ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال گفت: طبق هماهنگی‌ها و نامه‌نگاری‌ها که توسط شهردار تهران با هیئت دولت و مسئولان مربوطه انجام شده است تا 15/1/98 صادرات سیب و پرتقال ممنوع شده و ما در تلاش هستیم در اردیبهشت و ماه رمضان نیز این ممنوعیت را تمدید کنیم. در بحث سیب زمینی و پیاز نیز صادراتی را داشتیم و اتحادیه اعلام کرده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تلاش خواهیم کرد بازار آرامی را در ایام نوروز و البته پیش از آن داشته باشیم.

راد همچنین از واردات نارنگی از پاکستان به کشورمان اشاره کرد و گفت: در این زمینه دولت مجوزی را برای واردات نارنگی صادر کرده است.

راد در ادامه با اشاره به نظارت شفاف و روشن و کنترل غرفه‌داران در میادین میوه وتره‌بار گفت: در این فرآیند نظارت کافی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد اجناس و اقلام با قیمت‌های گزاف به مشتریان داده شود.

وی همچنین درباره سیستم خرید آنلاین در بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته و هم اینک نرم‌افزار و اپلیکیشنی با عنوان بازار روز همراه و به صورت گسترده آن را اجرا خواهیم کرد.

راد در ادامه نشست خبری با اشاره به جلسات کمیته نرخ‌گذاری سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: هر هفته این جلسه برگزار و بر قیمتهای مدنظر نظارت می‌کند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار افزود: شهروندان و مشتریان سازمان میادین میوه و تره‌بار می‌توانند چنانچه شکایتی داشتند از سامانه 1888 مطرح و سازمان بازرسی و معاونت بهره‌برداری سازمان میادین میوه تره‌بار به سرعت به آن رسیدگی خواهد کرد.

راد همچنین در ارتباط با قیمت مرغ در بازار میادین و تره‌بار گفت: قیمت هر کیلو مرغ 11 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است و در این باره مشکلی برای توزیع وجود ندارد.

وی همچنین درباره عرضه و توزیع گوشت تنظیم بازار با کارت ملی گفت: طی بخشنامه‌ای که اعلام شده هر نفر می‌تواند هر ماه 3 الی 4 گوشت با در دست داشتن کارت ملی از میادین میوه و تره‌بار تهیه کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false