تهران صاحب شهرک حمل و نقل شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تهران صاحب شهرک حمل و نقل شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر باید گفت استان تهران یکی از قطب‌های حمل و نقل در کشور است که 25 هزار کامیون در آن کار حمل و نقل کالا را برعهده دارند و تردد این کامیون‌ها موجب آلودگی هوا و ترافیک عبوری می‌گردد.

شهرک حمل ونقل که به تازگی در استان تهران راه اندازی شده، دسترسی‌های متعددی به شبکه‌های ارتباطی دارد که حمل و نقل روان و ایمن در این محدوده برقرار است. بر اساس اعلام مسئولان راهداری تهران طی دو سال آینده تمام شرکت‌های حمل و نقل از پایانه کالای نسیم‌شهر به این شهرک انتقال پیدا می‌کند و دولت هزینه‌های مورد نیاز برای محوطه‌سازی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم می‌کند که بخشی از آن با کمک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکنون انجام شده است.

حيدر نوروزي مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان تهران در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت تهران گفت: شهرک حمل و نقل عمومی تهران از سال 1369 مجوز تاسیس دریافت کرده بود و در زمینی به مساحت 300 هکتار با 75 هکتار فضای سبز، مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی، مراکز ورزشی، هتل، مهمانسرا، تعمیرگاه و محل‌های پارک طولانی‌مدت در فازهای شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خانواده راننده‌ها هم امکان استفاده از تسهیلات این شهرک را داشته باشند.

نوروزي افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، این شهرک با 320 شرکت حمل و نقل راه‌ اندازی می ‌شود که اکنون در مرحله نخست 70 شرکت در شهرک حمل و نقل حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش شهرک حمل و نقل تهران تاکنون با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریال 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است كه ساماندهی موسسات و شرکت های حمل و نقل تهران، ایجاد ارتباط نزدیک بین رانندگان و موسسات حمل و نقل، کاهش آلودگی ناشی از عبور وسایل نقلیه در تهران، تسهیل و تسریع در امر جابه جایی، جلوگیری از ذخیره محموله های کارخانه ها و کاهش هزینه های انبارداری و نرخ خدمات حمل و نقل کالا از مزایای راه اندازی این شهرک حمل و نقل است.

با تکمیل شهرک حمل و نقل، به تدریج پایانه‌های بار و گاراژها از تهران خارج می‌شوند و امکان تبدیل فضای آنها به مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری وجود دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false