تقدیرها از «علیرضاافشارپارسا» ادامه دارد | چرا بازرس نمونه و ضدفساد اخراج شد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تقدیرها از «علیرضاافشارپارسا» ادامه دارد | چرا بازرس نمونه و ضدفساد اخراج شد؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علیرضا افشار پارسا که پیش از این بعنوان بازرس بخشداری کهریزک و بازرس اتاق اصناف شهرستان ری شناخته شده بود و از سوی مسئولان شهرستان ری بعنوان بازرس نمونه شناخته شد از اتاق اصناف شهرستان ری اخراج شد.

این در حالی است که قاضی محمدساری معاون وقت دادگستری کهریزک در مورد او در مصاحبه با سید هادی کسایی زاده (خبرنگارضدفساد) گفته بود: باید مسئولان شهرستان ری قدر این بازرس شجاع و سالم را بدانند که نقش موثری در کشف جرائم و برخورد با فساد انتخاباتی و صنفی داشته است.

مصاحبه با قاضی ساری را اینجا بخوانید:

یک قاضی انتخابات دو شهر را ابطال کرد | ساری: فشارآوردند صندوق ها بازشماری نشود

 

عکس علیرضا افشار بازرس شهرستان ری در حین تقدیر از سوی فرماندار 

جالب اینکه در تیرماه سال جاری او از سوی رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در حضور حمید زمانی فرماندار ری بعنوان بازرس نمونه مورد تقدیر قرارگرفت. هرچند برکناری او شائبه های زیادی از سیستم جدید اتاق اصناف شهرستان ری را ایجاد می کند اما همچنان او مورد تقدیر مسئولان شهرستان قراردارد و به تازگی هادی حسین خانی بخشدار حسن آباد فشافویه با دعوت از علیرضا افشار پارسا از خدمات این بازرس جوان تقدیر کرده است. همچنین تقدیر امام جمعه، بخشدار و شهردار کهریزک و شهردار باقرشهر را هم در کارنامه خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علیرضاافشارپس از یک دوره بازرسی اتاق اصناف شهرستان ری، در سال ۱۴۰۰ بعنوان بازرس بخشداری کهریزک مشغول به کار شد. همکاری او با قاضی محمدساری معاون وقت دادگستری کهریزک موجب شد تا پرونده های بزرگی را به سرانجام برساند که مهمترین آن کشف ۶۸ تن گوشت تاریخ مصرف گذشته در یکی از سردخانه های جنوب تهران بود که متهمان آن زندانی شدند.

این جوان با تجربه در انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ با حضور در کوچه ها و خیابان های باقرشهر و کهریزک توانست صدها دلال خریدو فروش رای را با همکاری و همراهی پلیس امنیت اقتصادی و بازرسی فرمانداری ری شناسایی و دستگیر کند. تجربه ۸ ساله او در بازرسی موجب شد تا قاضی دادگاه در مصاحبه‌ای رسمی او را بعنوان دست راست خود عنوان کند. نکته جالب اینکه بعد از انتخابات به دلیل همکاری او در مبارزه با فساد انتخاباتی و تعامل با خبرنگار ضدفساد به جای تشویق دستور برکناری او از سوی فرمانداری وقت صادر شد.

اما علیرضا افشارپارسا برای مبارزه بافساد بیکار نماند و اتاق اصناف شهرستان ری علی رغم تمام فشارهای سیاسی او را دوباره به کارگیری کرد و نتیجه این اعتماد کشف ۹۵ تن روغن احتکاری، کشف۵۰ هزار ماکارانی احتکاری، کشف
۲۸۰۰ کیسه آرد قاچاق و کشف ۳ تن گوشت فاسد، کشف انبار بزرگ داروهای تاریخ گذشته انسانی، کشف ۴۷ تن برنج تنظیم بازار احتکار شده،کشف ۸ تن شکر احتکار شده و تشکیل ۲۴ پرونده حقوق عامه بوده است.

که در مجموع ارزش ریالی این اقدامات بیش از ۵۰ میلیارد تومان محاسبه می شود. این اقدامات آقای بازرس فقط در مدت زمان ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ بوده است. و همین اقدامات موجب شد تا در مراسم روز اصناف او بعنوان بازرسی نمونه شهرستان ری معرفی شود.

افشارپارسا همچنان مورد غضب بسیاری از اصناف، رسانه ها و حتی برخی روسای اتحادیه هاست تا جائیکه حتی در کانال خبری اتاق اصناف هم در روزهای پایانی هیات مدیره سابق نامی از او برده نمی شد.

 

 

true
true
true
true
  1. مجتبی

    حیف اقای افشار ایشان با کسی تعارف ندارد حتی با نزدیکترین های خود. هنوز برام سواله چرا فرماندار قبلی اخراجش کرد از هر هزار نفر شاید یک نفر مثل آقای افشار بشود ،آنوقت چنان نیروی با ارزشی را براحتی اخراج میکنند وا اسفا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false