تغییر در تقسیم بندی تهران در حال بررسی است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، ناصر امانی در تشریح پیشنهادات مطرح شده برای تغییرات در تقسیم‌بندی مناطق شهرداری تهران گفت: این بحث از دهه 70 مطرح بوده است و در دوره‌های مختلف مکرر توسط شورا اعلام شده است؛ اما تاکنون به سرانجامی نرسیده است. شهرداری تهران با این حال مخالفتی ندارد اما بی‌تردید تغییر در مناطق شهرداری تهران باید از ابعاد مختلفی همچون ابعاد فرهنگی، اجتماعی، جمعیتی و جغرافیایی مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی افزود: باید ابعاد مختلف شهر تهران توسط یک مجموعه کاملا تخصصی مورد مطالعه قرار گیرد و در نهایت ساختار تعداد مناطق، نواحی و محلات شهر تهران مشخص شود. در حال حاضر شهر تهران دارای 22 منطقه، 123 ناحیه و 354 محله است. باید تناسب میان این مناطق و نواحی مشخص شود و چنین کاری حتما نیازمند توجه به جمعیت و مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران این موضوع را می‌پذیرد که برخی مناطق امروز بسیار کوچک و برخی دیگر همانند منطقه 4 از وسعت بسیار زیادی برخوردار هستند اما اینکه چه تعداد از مناطق با یکدیگر ادغام شوند و اینکه به طور کلی شهر تهران دارای چند منطقه باشد، نیازمند مطالعات گسترده‌ای است. البته در گذشته مطالعاتی انجام شده اما باید به روز شوند و پس از آن توسط شورای اسلامی شهر تهران مورد تصویب و بررسی قرار بگیرد.

امانی با اشاره به اینکه هنوز طرح مشخصی به طور کامل تدوین نشده، افزود: برای اجرای هر طرحی در این زمینه بی‌تردید نیازمند زمانبندی نیز هستیم؛ چراکه این کار تبعات زیادی دارد و شاکله محلات را در هم می‌زند لذا باید این کار حساب شده انجام شود.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false