تعویض شیشه اجاق گازهای رومیزی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تعویض شیشه اجاق گازهای رومیزی

شیشه درب فر و نصب آن یکی از مشکلاتی ست که در سال های اخیر با آن مواجه شده ایم. اجاق گاز های شیشه ای زیبایی بسیاری به آشپزخانه های ایرانی می بخشد اما هر زیبایی نیاز به مراقبت های بسیار زیاد دارد. با مطالعه روش های نگهداری از اجاق گاز های شیشه ای، می توانید اطلاعات لازم جهت مراقبت از این نوع گازها را به دست بیاورید. با وجود تمامی تلاش ها جهت حفظ و نگهداری از این محصولات، همچنان ممکن است شیشه اجاق گاز دچار شکستگی شود. در چنین شرایطی چه اقدامی لازم است؟شیشه درب فر آیا تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز امکان پذیر است؟ در ادامه به پاسخ این پرسش ها وسایر مجهولات ذهنی شما می پردازیم.

اجاق گازهای شیشه ای سال های زیادی نیست که در آشپزخانه های هر ایرانی جا باز کرده است. با این حال میتوان این اجاق ها را مظهر زندگی مدرن دانست که علاوه بر زیبایی نیاز به مراقبت های خاصی نیز دارند.
در ادامه شما را برای نگه داری از تعویض شیشه اجاق گاز رومیزی را هنمایی میکنیم.

⦁ از سرد و گرم کردن شیشه خودداری کنید
یکی از دلایل عمده شکستن شیشه اجاق گاز رومیزی، سرد و گرم کردن آنهاست. مثلا برخی افراد پس از اتمام آشپزی، دستمال خیس را برداشته و شروع به نظافت اجاق گاز میکنند. همین گرم و سرد کردن کافیست تا شیشه اجاق گاز مقاوت خود را از دست داده و پودر شود.
در برخی اوقات هم دیده شده که اجاق گازهای شیشه ای را نزدیک سینک ظرفشویی کار می کنند که این موضوع هم سبب می شود که آب بر روی شیشه اجاق پاشیده شود و موجب سرد و گرمی در نهایت موجب شکستن شیشه می شود.
سر رفتن غذا را هم می توان یکی از دلایل شکست شیشه دانست. همانطور که غذا در حال جوش آمدن است آب از غذا سر ریز شده و موجب سرد و گرم شدن شیشه می شود.

⦁ بار سنگین
شیشه اجاق گاز رومیزی هر قدر هم که مقاوم باشد باز هم “شیشه” است. پس نباید بار بسیار زیادی را بر روی این اجاق ها انداخت. قابلمه های سنگین وقتی بر روی اجاق شیشه ای قرار می گیرند علاوه بر پخش کردن شعله و گرم کردن شیشه، بار زیادی را روی شیشه می اندازند که جمع بار سنگین و گرما؛ چیزی جز شکستن نیست.

⦁ شیشه نامرغوب
امروزه بسیاری از قطعات کیفیت خود را از دست داده اند وخرید دوباره قطعات یکی از روندهای طبیعی زندگی ما شده است اما با این حال شیشه های اجاق گاز رومیز مرغوب هم کم نیستند. شرکت تهران آی پی مجری تخصصی تعمیر و لوازم گاز سوز، با بیش از یک دهه سابقه در بازار لوازم گازسوز و تولید شیشه های مرغوب اجاق گاز و سکوریت، بهترین شیشه های موجود در بازار را تولید کرده و در تهران توسط تعمیرکار متخصص نصب می کند. همچنین اگر شیشه شما در بازار موجود نباشد آنرا برای شا تولید میکند.
شیشه اجاق گاز طرح فر یا شیشه فر توکار که در بازار ناموجود می باشند توسط ما تولید می شوند.

⦁ لب پر شدن شیشه
بسیار تصور می کنند که شیشه های اجاق گاز یا شیشه های درب فر دچار پریدگی یا اصطلاحا “لب پر” می شوند. شیشه های اجاق گازها از جنس سکوریت هستند و همین امر موجب می شود که وقتی شیشه ها دچار شکستگی شوند به جای پریدگی کاملا پودر می شوند.

چرا شیشه های سکوریت پودر می شوند؟
⦁ شیشه های سکوریت در حرارت بالا تولید می شوند و پس از تولید قابلیت برش یا تغیر در ابعاد ندارند از طرفی به خاطر مقاومت در برابر حرارت بود و ایمنی، این شیشه ها پس از شکستن پودر می شوند تا هنگام شکستگی به کسی آسیبی وارد نشود.

در هنگام شکستن شیشه اجاق گاز یا فر چه کارهایی باید انجام دهیم:
ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و شیر گاز را ببندید. در بسیاری از موارد پس از شکستن شیشه ممکن است که شیشه های خورده به اتصالات گاز آسیب زده باشند و موجب نشتی در اجاق شما شوند. در برخی موارد نیز دیده شده است که افراد پس از شکسته شدن شیشه شروع به استفاده از آن میکنند که این کاری خطرناک است. زیرا فشاری که قرار بوده شیشه تحمل کند اکنون بر رروی شعله و اتصالات گاز است و همین امر ممکن است موجب ایجاد نشتی و حوادثی گوناگون شود.

در ادامه نیز به نکاتی جهت نظافت این اجاق گازها می پردازیم. نظافت اجاق گازهای شیشه ای به چند دسته تقسیم می شوند:
⦁ نظافت روزانه

بهتر است که این تمیز کردن را به یک کار روتین و روزانه تبدیل کنید تا از تجمع آلودگی ها جلوگیری کنید. برای این کار نیاز به :

– یک بطری اسپری آب یا سرکهو یک پارچه میکروفیبر را آماده کنید.

مراحل انجام :

1. اجازه دهید که اجاق گاز خنک شود.

2. کمی سرکه و یا آب را روی آن اسپری کنید.

3. هرگونه مایع را با پارچه پاک کنید.

4. هرگونه کثیفی یا رد مایع را با یک دستمال خشک جدید از بین ببرید.

⦁ نظافت ماهانه

مواد مورد نیاز :

⦁ جوش شیرینیک
⦁ عدد بطری اسپری سرکه سیبیک
⦁ حوله تمیز
⦁ یک سطل پر از آب داغ
⦁ پارچه های میکرو فیبر

1. بعد از این که گاز خنک شد ، اسپری سرکه را به آن بزنید.

2. کمی جوش شیرین روی قسمت هایی که مایع اسپری ریخته است ، بپاشید.

3. حوله تمیز را داخل آب داغ فرو ببرید و آب اضافی آن را بچلانید.

4. حوله را روی قسمت های دارای جوش شیرین و سرکه روی گاز قرار دهید.

5. 10 الی 15 دقیقه دست نگه دارید.

6. سپس حوله را برداشته و با پارچه های میکروفیبر روی گاز بکشید.

7. سطح گاز را دوباره با سرکه اسپری کنید و از یک پارچه میکروفیبر تمیز برای از بین بردن آلودگی های باقیمانده استفاده کنید.

8. مراحل بالا را تا جایی تکرار کیند که گاز برق بیافتد.

⦁ چگونگی تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با لبه های تیغ

در این نوع روش از تمیز کردن گازها به دلیل وجود این لبه های تیغ کمی کار متفاوت تری داریم که در این قسمت به چگونگی انجام آن خواهیم پرداخت :

مواد مورد نیاز:

⦁ یک دسته تیغ
⦁ سرکه سفید
⦁ داخل بطری اسپرییک
⦁ عدد پارچه میکروفیبر

1. صبر کنید تا سطح اجاق گاز خنک شود.

2. قسمت های آلوده را با سرکه اسپری کنید.

3. قسمت های آلوده باقیمانده را به آرامی با تیغ بردارید. بسیار مهم است که تیغ را چگونه در دست بگیرید و از لبه های تیغ استفاده نکنید و سپس آن را در یک زاویه کم در بالای گاز بگیرید و تا جایی که می توانید صاف نگه دارید و سپس خراش ها را برای از بین بردن آلودگی های چسبیده روی آن اعمال کنید.

مهم ترین نکته ای که باید در مورد همه اجاق گازها مخصوصا انواع شیشه ای رعایت کنید ، این است که به صورت روزانه آن ها را تمیز نگه دارید و بعد از مهمانی های و مراسم های بزرگ در منزل به سرعت به تمیز کردن آن ها بپردازید تا آلودگی و جرم در آن ها رخنه نکند. با این روش همیشه اجاق گاز شیشه ای شما در آشپزخانه می درخشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false