تصویب ۲ واحد درسی شناخت محیط زیست برای مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ صدرالدین علیپور مشاور ریاست و سرپرست دفتر پژوهش و فناوری های سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اجرایی شدن آن، ارائه ۲ واحد درسی «شناخت محیط زیست» برای دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی برنامه ریزی آموزشی به تصویب رسید.

بر این مبنا، ابتدا این درس برای تمامی رشته های کارشناسی دانشگاههای کشور به صورت اختیاری به عنوان درس عمومی ارائه خواهد شد.

سرفصل ها و منابع درسی این ۲ واحد توسط دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و برای دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ارسال شده است.

این تفاهم نامه سال ۱۳۹۳ به منظور اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاهها و مراکز پژوهشی در زمینه توسعه فناوری های پیشرفته و تأثیر اعتلای علوم محیطی بر جذب بیشتر نخبگان علمی کشور در این حوزه جهت همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی، فی مابین دو دستگاه امضاء و مبادله شد.

از جمله مهمترین تعهدات طرفین کمک به تشکیل کمیسیون تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، تصویب و درج حداقل ۲ واحد درسی محیط زیست در کلیه رشته های تحصیلی مقاطع مختلف آموزش عالی، فراهم کردن ساز و کار لازم برای انجام بازدیدهای علمی اساتید و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا درحوزه محیط زیست، انجام پروژه های پژوهشی مشترک، برقراری امکان بهره مندی از امکانات آزمایشگاهی طرفین، معرفی دانشگاه سبز با معیارهای محیط زیستی را می توان نام برد.

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false