برگزاری نماز عیدفطر در شرایط شیوع کرونا بررسی می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برگزاری نماز عیدفطر در شرایط شیوع کرونا بررسی می شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به نامشخص بودن زمان پایان کرونا و اظهارات متخصصان مبنی بر آموزش و آمادگی مردم برای زندگی با این ویروس گفت: باید از تمامی راه‌ها و امکانات برای آموزش راه های مقابله و در دسترس قرار دادن اطلاعات دقیق در این زمینه به مردم استفاده شود که یکی از این راه‌ها پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و رسانه‌ها است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس افزود: باید نسبت به سال‌های گذشته با استفاده از شیوه‌های متنوع و تاثیرگذارتر در محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین گام برداشت که این امر باید در شرایط شبوع بیماری کرونا، همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی باشد و البته این موضوع نیز به وضعیت شهرهای مختلف و میزان کنترل بیماری کرونا بستگی دارد.
روحانی همچنین به بررسی چگونگی و شرایط برگزاری نماز عید سعید فطر در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مراسم باشکوه معنوی، مشورت و رایزنی‌هایی با مسؤولان مربوطه انجام شده و پیشنهادهای ارائه شده در این زمینه در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و بررسی خواهد شد تا بتوانیم در شهرهای سفید و زرد و با حفظ شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی نماز عید برگزار شود.
رئیس جمهور با اشاره به بازفعالیت بقاع متبرکه، اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد این است که باید فاصله‌گذاری‌های هوشمند اجتماعی رعایت شود و چنانچه از این موضوع غفلت شود، شیوع دوباره بیماری اجتناب ناپذیر می‌شود و ناگزیر از اجرای مجدد محدودیت‌ها خواهیم شد. بنابراین به طور پیوسته و مداوم باید به مردم یادآور شد که شرایط اصلی رسیدن به مرحله سفید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی ابراز امیدواری کرد با افزایش تعداد شهرهای سفید و نزدیک شدن به مرحله مهار ویروس، بتوان سایر مشاغل و مراکز پررفت و آمد نظیر ورزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را نیز بازگشایی کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false