این افراد ماست و ترشی نخورند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
این افراد ماست و ترشی نخورند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه افرادی که زیاد نفخ می‌کنند یا آروغ می‌زنند نباید همراه با غذای اصلی خود ماست و ترشیجات بخورند، گفت: بهتر است همراه با ناهار و شام از زیتون و ریحان استفاده کرد.

دکتر علیرضا عباسیان، با بیان این مطلب افزود: درد مفاصل و عضلات و به عبارتی کوفتگی و عدم احساس نشاط صبحگاهی و حتی در مواردی افسردگی می‌تواند به علت عدم رعایت سبک صحیح تغذیه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه خوردن سالاد، ترشیجات و ماست به همراه غذا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، افزود: افرادی که مزاج‌های مرطوب و سرد دارند و دارای زبان‌های سفید رنگ و بزرگ هستند و به عبارتی بزاق دهان آنها چسبناک است بهتر است هنگام خوردن غذای اصلی خود از سالاد و ترشیجات استفاده نکنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: افرادی که بیش از حد نفخ کرده و آروغ می‌زنند نیز اصلا نباید همراه با وعده‌های غذایی ناهار یا شام خود از ماست یا سالاد استفاده کنند.

عباسیان یادآورشد: افرادی که مزاج‌های گرم و بدن‌های برافروخته و گرم دارند تا حدودی می‌توانند ترشیجات مصرف کنند و حتی افرادی که دارای مزاج سرد هستند، نیز می‌توانند مقداری سالاد مصرف کنند اما آنچه که حائزاهمیت است مصرف سالاد ۲ ساعت بعد از غذاخوردن است.

وی با اشاره به اینکه افراد بهتر است همراه با غذا زیتون و ریحان مصرف کنند، عنوان کرد: به طور کلی طب ایرانی مصرف سالاد را به همراه غذا به هیچ عنوان توصیه نمی‌کند اما اگر فردی خواست می‌تواند پس از اینکه یکی تا ۲ وعده ماست و سالاد خورد جهت پیشگیری از مشکلات معده چندین وعده غذای خود را بدون ماست و نوشیدنی میل کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false