اینترنت به روستاهای تهران می رود| 17.5 میلیون سیم کارت در تهران روشن است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اینترنت به روستاهای تهران می رود| 17.5 میلیون سیم کارت در تهران روشن است

“مرتضی رضایی” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر با اشاره به وظایف اداره کل ارتباطات استان همچون دولت الکترونیک و ایجاد شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: استان تهران از لحاظ شاخص های توسعه یافتگی فناوری اطلاعات رتبه یک کشوری را دارد، به ویژه در 5 سال گذشته، از ابتدای دولت یازدهم تحول و دگرگونی چشمگیری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق افتاد که استان تهران هم از این مزیت بهره مند شده است.

وی با بیان اینکه 100 دفتر جدید پیشخوان دولت در استان تهران نیاز داریم، افزود: مسئولیت کارگروه دفاتر پیشخوان و دبیرخانه آن بر عهده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است، مدیرکل ارتباطات استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل ارتباطات استانداری عضو این کارگروه هستند و تصمیمات این حوزه از سوی این کمیته پیگیری می شود.

رضایی اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال تدوین دستورالعمل جدید برای متقاضیان دفاتر پیشخوان دولت است. کارگروه دفاتر پیشخوان استان هم بر اساس همین دستورالعمل اقدام به جذب متقاضیان و صدور پروانه خواهد کرد.

اینترنت به روستاهای تهران می رود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران درباره خدمات اینترنتی به روستاهای استان تهران اظهار کرد: تمام 850 روستای استان تهران دارای حداقلی ترین امکانات ارتباطی هستند، اما این برای ما مطلوب نیست، هدف ما ایجاد حداقل 3 خدمت تلفن ثابت، دسترسی به موبایل و دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاها است. قانون برنامه ششم توسعه ما را مکلف کرده است که 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا سال 1400 باید دسترسی به اینترنت پهن باند داشته باشند تا 4 خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی با هماهنگی دستگاه های مسئول ایجاد شود.

وی افزود: بیشتر روستاهای استان تهران دفاتر آی سی تی روستایی دارند و اکنون خدمات بانکی، پست و برخی از خدمات دولت در این دفاتر ارائه می شوند.تعدادی از روستاهای استان هم از این خدمت محروم هستند که در دستور کار ما قرار دارد.

رضایی درباره ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیکی در استان و اتصال دستگاه های اجرایی به آن افزود: ایجاد پنجره واحد خدمات، یکی از زیرساخت های ارتباطی است.در همه استان ها بیش از 100 دستگاه خدمت رسان وجود دارد، حفظ آدرس اینترنتی همه این دستگاه ها برای شهروندان کار مشکلی است به همین منظور پنجره واحد الکترونیکی ملی ایجاد شد، بنابراین تمام دستگاه های ملی مکلف اند همه خدمات الکترونیک خود را در این بستر برای مردم  ارائه کنند.

*همه دستگاه های اجرایی باید خدمات خود را به شکل لینک یا وب سرویس در پرتال پنجره واحد خدمات الکترونیک استان بارگذاری کنند

وی ادامه داد: پنجره واحد خدمات الکترونیکی در استان تهران از تیرماه 97 ایجاد شده است و در فاز اول همه دستگاه های اجرایی باید خدمات خود را به شکل لینک یا وب سرویس در پرتال پنجره واحد خدمات الکترونیک استان بارگذاری کنند. ما هم اکنون در حال دریافت اطلاعات خدمات الکترونیک دستگاه ها هستیم. با توجه به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی باید سالانه 12.5 درصد خدمات خود را الکترونیکی کنند این خدمات جدید هم باید در پرتال پنجره واحد الکترونیک بارگذاری شود که در فاز دوم این طرح انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران همچنین درباره ایجاد مرکز تبادل اطلاعات استان تهران گفت: این مرکز، بستر ارتباطی دستگاه های اجرایی (استعلام، گفتگو و …) با هم برای تبادل اطلاعات است که از سال 96، سال اول بهره برداری از مرکز تبادل اطلاعات ملی و استانی آغاز شده است، در همان سال بالغ بر 103 میلیون تراکنش میان دستگاه های اجرایی استان تهران برقرار شد. پیش بینی ما این است با توجه به تعداد سرویس ها و اتصال بیشتر دستگاه ها این عدد در سال 97 به بالای 200 میلیون تراکنش برسد که در کاهش هزینه های دولت و  بهتر شدن فرآیند ارائه خدمات دستگاه ها به همدیگر بسیار موثر است.

تمام 42 شهر استان تهران اینترنت پرسرعت دارند

وی افزود: طول شبکه فیبر نوری استان در ابتدای دولت یازدهم(شهریور سال 92) 797 کیلومتر بوده که اکنون 1200 کیلومتر است. ظرفیت شبکه انتقال استان تهران در سال 92، 158 گیگابایت بوده و اکنون بالغ بر 3 هزار و 500 گیگابایت است. پهنای باند ورودی استان در شهریور سال 92، 107 گیگ بوده و اکنون 1200 گیگ است. تعداد شهرهای متصل به اینترنت پر سرعت در شریور 92، 6 شهر و امروز تمام 42 شهر استان متصل به اینترنت پر سرعت نسل 3 و 4 هستند.

17.5 میلیون سیم کارت در تهران روشن است

وی همچنین درباره تعداد مشترکین تلفن ثابت و همراه در استان تهران گفت: توسعه ارتباطات تلفن ثابت بالغ بر 8 میلیون و 500 مشترک است ضریب نفوذ تلفن ثابت بالای 56 درصد در سطح استان تهران است، تعداد مشترکین تلفن همراه در سطح استان بالغ بر 17 میلیون و 500 هزارتا است افرادی هستند که بیش از 1 سیم کارت دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به ظرفیت پوشش تلفن همراه در استان تهران گفت: این پوشش بالغ بر 82 درصد جمعیت استان تهران است. ضریب نفوذ پوشش اینترنت پر سرعت ای دی اس ال در سطح استان تهران 29 درصد است تعداد مشترکین فعال اینترنت نسل 3 و 4 قریب به 12 میلیون مشترک است.

انتهای پیام./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false