اکچویتور پنوماتیک پنوال - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اکچویتور پنوماتیک پنوال

اکچویتور پنوماتیک را می توان از جمله تجهیزاتی دانست که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و دارای انواع متفاوتی می باشد. این دستگاه که با نام عملگر نیز شناخته می‌ شود از جمله قطعات صنعتی مکانیکی می باشد که دارای طراحی منحصر به فردی است. در واقع طراحی آن به گونه ای است که نسبت به فشار جریان حساس می باشد. یعنی با توجه به برنامه های تعریف شده در آن به فشار به شکل لحظه‌ ای و در سریع ترین زمان ممکن عکس العمل نشان خواهد داد. در واقع اکچویتور پنوماتیک باید به صورت مداوم تحت فشار یک منبع تغذیه هوای فشرده قرار داشته باشد. به همین دلیل است که از آن بیشتر برای باز و بسته نمودن یا حتی کنترل شیرآلات استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد اکچویتور پنوماتیک در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

اکچویتور پنوماتیک چیست؟

همان طور که گفته شد اکچویتور پنوماتیک نوعی دستگاه می باشد که برای کنترل یا باز و بسته نمودن شیرهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اکچویتور پنوماتیک که به آن اکچویتور بادی نیز گفته می ‌شود به شما این اجازه را می ‌دهد تا بتوانید حرکت میعانات را به صورت خودکار در شیرهای صنعتی تنظیم نمایید. جالب است بدانید که اکچویتور پنوماتیک یا همان اکچویتور بادی از جمله دستگاه هایی است که تحت تاثیر فنر یا هوای فشرده قرار دارد.  در واقع این دستگاه موجب می گردد تا انرژی تبدیل به حرکت خطی یا حرکت چرخشی گردد. البته دقت داشته باشید که اکچویتور پنوماتیکی که کاربرد بیشتری دارد از نوع خطی یا انتقالی می باشد.
همچنین یک نکته دیگر که در مورد اکچویتور پنوماتیک باید بدانید آن است که دسته بندی این دستگاه ها با توجه به گشتاوری آن در تولید انجام می شود. علاوه بر تمامی این موارد می توان گفت برای ایجاد این امکان که بتوانید شیر را به طور درصدی کنترل نمایید یا این که به صورت همزمان آن را به حالت کاملاً بسته یا کاملاً باز درآورید به دستگاه های خاص و کارآمد نیاز است. معمولا این دستگاه ها با نام پوزیشنر شناخته می شوند که بر روی شیر همراه اکچیتور نصب خواهند شد. سپس آن را با کمک سیگنال های آنالوگ مشخص شده از پوزیشنر به درصد مورد نیاز یا دلخواه به حالت های کمی بسته یا کمی باز در خواهند آورد.

اکچویتور پنوماتیک

چگونگی عملکرد اکچویتور بادی:

اگر بخواهیم به صورت مختصر چگونگی عملکرد اکچویتور پنوماتیک را توضیح دهیم می توان گفت این اکچویتور که معمولاً بر روی شیرآلات نصب می شود با توجه به دستورالعمل های تعیین شده و در زمان مشخص با استفاده از هوای فشرده ای که درون کمپرسور قرار دارد عمل خواهد کرد. مثلاً در هنگام کنترل و کاهش فشار جریان باعث می گردد تا دهانه شیر به حالت نیمه بسته یا نیمه باز قرار گیرد. همچنین ممکن است در بعضی از مواقع نیاز باشد تا دهانه شیر به طور کاملا بسته یا کاملا باز گردد. البته بهتر است بدانید که اکچویتور دقیقاً در زمان تعیین شده فشار هوا را به قسمت چرخ دنده انتقال داده، سپس فشار هوا از چرخ دنده به شافت شیر یا میله هدایت می شود. همان طور که گفته شد عملکرد اکچویتور بادی طبق زمان تعیین شده انجام می گردد.
اما بهتر است بدانید که در زمان های اضطراری اکچویتور بدون در نظر گرفتن زمان های تعیین شده عمل خواهد کرد. به همین دلیل است که اکچویتور بادی در محیط های غیرقابل دسترس یا محیط های خطرناک بر روی شیرآلاتی که دارای سایز های بسیار بزرگ هستند نصب می شود.

مزایای عملگر پنوماتیک:

امروزه در صنایع مختلف مانند پالایش نفت، صنایع غذایی، پتروشیمی، سیستم های تهویه هوا، صنایع شیمیایی و… از انواع اکچویتور پنوماتیک استفاده می شود. در واقع اکچویتورها انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین آن ها اکچویتور پنوماتیک پنوال از شرکت پنوال می باشد. این اکچویتورها دارای مزایای بسیار زیادی هستند که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁ دارای ساختاری خاص
⦁ دارای خرابی بسیار پایین و نیاز به تعمیرات بسیار کم
⦁ بی خطر بودن و کاملاً ایمن در زمان استفاده
⦁ تحمل بارهای بسیار سنگین و همچنین نیرو و سرعت بسیار بالا
⦁ دوام بسیار بالا با جایگزینی کاملا مقرون به صرفه
⦁ تهیه هوای فشرده ارزان، راحت و آسان
⦁ بدون بروز گرمای بیش از اندازه
⦁ افزایش راندمان عملکرد در زمان افزایش فشار هوای گرم
⦁ قابل اطمینان شدن دستگاه به دلیل وجود فنر در آن

انواع اکچویتور یا عملگر پنوماتیک:

به طور کلی اکچویتور پنوماتیک را به دو دسته دیافراگمی و پیستونی تقسیم بندی کرده اند. نوع دیافراگمی آن دو منظوره می باشد. یعنی هم بر روی شیرها با حرکت دورانی و هم بر روی شیرها با حرکت خطی نصب می شود. در تولید بعضی از این اکچویتورها یک فنر برگشتی نیز استفاده شده است. این فنر برگشتی موجب می‌گردد تا برگشت دیافراگم به محل خود راحت ‌تر انجام گردد.  نوع دیگری از آن نیز وجود دارد که به ‏اکچویتور دیافراگمی دبل اکشن شناخته می شود. این نوع اکچویتور دارای واکنش بسیار سریع تری می باشد.


نوع پیستونی اکچویتور پنوماتیک دارای نوعی سیلندر و همچنین یک پیستون لغزنده در ساختار خود می باشد. همچنین از اورینگ های ویژه ایی برای آب بند کردن پیستون در برابر سیلندر استفاده شده است. جالب است بدانید که این اورینگ ها دارای درصد تحمل فشار و همچنین دمای بالا می باشند. علاوه بر آن سیلندر نیز با کمک قالب، ریخته گری شده و در بدنه شیر جایگذاری گردیده است. در نتیجه فضای مورد نیاز برای نصب یا استفاده قطعات جانبی دیگر وجود خواهد داشت.

خرید اکچویتور پنوماتیک:

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص گردید که اکچویتور پنوماتیک دستگاهی است که برای کنترل انواع سیالات استفاده می شود. برای سفارش یا خرید این دستگاه باید اطلاعات زیادی در مورد آن به دست آورید. دقت داشته باشید که در هنگام انتخاب آن باید به نوع مدل شیر، اندازه شیر و … نیز توجه گردد. البته با اطمینان می‌ توان گفت که اکچویتور پنوماتیک پنوال یکی از برترین انواع اکچویتور می باشد که دارای کیفیت بسیار بالا و خدمات پس از فروش است. بنابراین شما می توانید برای خرید آن از کارشناسان شرکت پنوال کمک گرفته و بهترین خرید را داشته باشید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false