انتخاب وکلا و حقوقدانان برتر سال97| بهمن کشاورز و 3 قاضی در لیست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
انتخاب وکلا و حقوقدانان برتر سال97|  بهمن کشاورز و 3 قاضی در لیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر طی نظر سنجی از جامعه وکلا و حقوقدانان ایران از اسفندماه 97 تا اردیبهشت ماه سال جاری برترین چهره های حقوقی در جامعه وکلا و حقوقدانان و قضات را از دیدگاه جامعه حقوقی ایران به شرح ذیل منتشر شد.

بر اساس این گزارش جهت انتخاب قاضی و وکیل برتر به عنوان دو قشر متخصص،همراه و همیار یکدیگر در مسیر تحقق عدالت و حق جویی می بایست فاکتورها و معیار ها و شاخصه هایی را در نظر آورد که تحقق هریک از آن ها به تنهایی و بدون وجود شاخص دیگر خوب است اما مطلوب نیست.

با درنظر گرفتن شرایط موجود و وجود کاستی های فراوان علمی و عملی در اعضای جامعه صنفی وکالت و قضاوت به مانند سایر صنف ها، احتمال وجود و یا ایجاد تمامی این معیارها در فرد واحد عملا ضعیف و منتفی است.با این حال اگر هر فرد دارای یک یا چند ویژگی مطلوب ذیل باشد قطعا شاهد پیشبرد اهداف و وضعیت صنفی وکلا و قضات و بالکل سیستم عدالت محور خواهیم بود:

۱-رعایت اخلاق حرفه ای وکالت و قضاوت ،اعتقاد راسخ به اصول بنیادین حقوق بشری و حقوق شهروندی و احترام عملی بدان و رعایت این موازین در پرونده های مطروحه و مربوطه

۲-پرهیز از خود محوری و عدم تعلق به صنف به مثابه فرد واحدی که تنها تامین کننده منافع کوتاه مدت شخصی خود ولو به ضرر منافع بلند مدت صنف است تا موجبات اعتلای شأن و منزلت خود و همکاران خود را فراهم آورد.

۳-داشتن موضع فعال و واکنش های موثر در صورت مشاهده هرگونه تعدی و تفریط،عدم رعایت موازین قانونی در حق همکاران خود از سوی مراجع ذی ربط اعم از قضایی و غیر قضایی به گونه ای که هتک حرمت همکار خود را به مثابه توهین و هتاکی به فرد فرد اعضای صنف بدامد.

۴-ابتکار و خلاقیت در صدور آرای قضایی در مورد قضات و در مورد وکلا در تنظیم لوایح دفاعی خویش،بدین معنا که با خلق لوایح پرمعنا موجبات غنای ادبیات حقوقی را فراهم آورند و در زمره آثار قابل استناد قرار گیرند.استناد و استدلال قوی و موثر و اشاره به اصول بنیادینی که گاها به بوته نسیان سپرده می شود حاکی از ذهن پویا و کنشگر وکیل یا قاضی می باشد.

۵-قدرت خلق آثار حقوقی متنوع و موثر اعم از اینکه در قالب کتاب و مقاله باشد یا قالب های دیگر موجود که بسیار هم متنوع هستند،در وضع موجود کافیست فرد بخواهد موثر و فعال باشد ،انواع رسانه ها به سهولت در دسترس و موجود می باشد اما متاسفانه اراده کافی جهت تحقق این خلاقیت و موثر بودن کم رنگ شده است و اعضای این کشتی واحد هریک سرگرم امور شخصی خود بوده و فراموش کرده اند که در صورت اتحاد و یکپارچگی نه تنها امور فردی آن ها رفع و رجوع شده بلکه در منصه اجتماعی هم به عنوان صنفی پویا و کنشگر شناخته خواهند شد.

۶-داشتن دغدغه یادگیری و آموختن و به علاوه آموزش دادن تجربیات و دانش خود به اعضای تازه کار و هم صنف خود
۷-صراحت بیان،شهامت در ایراد نظریات خود،جسارت و تهور در ارائه دیدگاه های صنفی و حرفه ای و اظهارنظر نسبت به تحولات اجتماعی و وقایع موجود از بعد حقوقی.

1- مرحوم بهمن کشاورز
2- هما داوودی
3- عبدالفتاح سلطانی
4- محمدتقی غفاری فردویی

5- امید مرادی
6- امیرسالار داوودی
7- حسین تاج
8- مصطفی ترک همدانی
9- محمود علیزاده طباطبایی
10- محمد زمانی درمزاری (فرهنگ)
11-خانم نسرین ستوده
12- محمدعلی دادخواه

13-عبدالله شمس
14-عیسی امینی
15- علی حامد توسلی
16-آرش کیخسروی
17-مصطفی محقق داماد

18-دکتر اردبیلی

19-دکتر صفایی

20-دکتر اسکینی

21-دکتر کلانتریان

22-طهورا عامری

23- وحید خندانی شعبه 2 دادگاه بندر امام خمینی
24- دانشور شعبه 1058 کارکنان دولت
25- محمد حسین جعفری بازپرس شعبه 6 دادسرای شهید مقدس تهران

بر اساس این گزارش این نظر سنجی صرفا جهت تشویق و تقویت حوزه وکالت و قضاوت بوده و تمامی اسامی بر اساس نظرات خود وکلا و حقوقدانان بوده است. قطعا اسامی و افراد زیادی هستند که بعنوان برترین ها بر اساس شاخصه های قاضی و وکیل خوب در میان این اسامی جای می گیرند که متاسفانه نهادی بعنوان متولی برای این نوع انتخاب ها وجود ندارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false